Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En pysty käyttämään maskia. Olen sitten menemättä julkiseen liikenteeseen

Vierailija
26.09.2020 |

Eilen piti pitää ensimmäistä kertaa. Hengittäminen oli vaikeaa, naama hikosi ja silmälasit menivät huuruun niin että en meinannut nähdä mitään.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi. Minä oon kulkenut ilman maskia julkisissa koko ajan.

Vierailija
2/30 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun ei tartte käyttää ohjeiden mukaankaan, hengitysvajaus jo ilmankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sais olla busseissa avattavat pikku tuuletusikkunat, on niin lämmin alkusyksykin. Mutta eka kerta on eka ja tuntuukin siltä. Koklaa uudestaan.

Vierailija
4/30 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään pysty.  En saa yksinkertaisesti happea tarpeeksi.

Vierailija
5/30 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälasit laitetaan sen maskin päälle, ja osta kunnon maskeja, niin voi hengittää ihan normaalisti ja ilman hikoilua. Maskeissa on isoja eroja ja kirurgisia maskeja saa nyt suht. edullisesti.

Vierailija
6/30 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on suositus, ei pakko. Saat mennä ilman maskia, kuka tahansa saa.

Vierailija
7/30 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelin että rupean käymään kaupassa vähän ennen klo 23 aikoihin, kun tuo lähikauppa on siihen asti auki. Eipähän tarvitse katsella maskipäiden paheksuvia katseita, kun siellä on hiljaista silloin.

Vierailija
8/30 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermoheikkojen kokoontumisajot taas vauhdissa...

Minulla on astma ja käytän maskia päivittäin ilman minkäänlaisia ongelmia. Silmälasitkin löytyvät, eivätkä ne huurru, kun muotoilee nenälangan oikein ja laittaa lasit maskin päälle.

Eli pelko pois ja maski naamalle!

Vierailija
9/30 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama juttu. Tuntui kuin tukehtuisin tai alkaa tulla paniikki. Simälasit huurussa en menannut nähdä mitään. Ne otin pois. Silti se maski tuntui aivan kamalalle. Pakko siihen on alkaa totutella. En olisi ikinä uskonut että suomessa täytyy alkaa pitään turpa suojusta. Kai siihen ajan myötä alkaa tottumaan niin ettei se ahdista. 

Vierailija
10/30 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuljen kaikki työmatkat julkisilla ilman maskia. En minä saa valita.

Tietysti hyvä jos aplla ei ole pakottavaa tarvetta julkisilla mennä ja jättää menemättä. Etäisyydet on tärkeämpiä kuin maskit ja ne on helpompi pitää jos "turhaan" matkustavat jättävät menemättä.

Vierailija
11/30 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulle korona varmasti tekeekin hyvää, kun löytyy hengitysvajauskin jo ennestään

Älä missään tapauksessa ala suojautua maskilla!

Vierailija
12/30 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisissa on ollut enemmän tilaa päivisin ja ihmettelin mistä se johtuu. Siellä ei ole isoja ryhmiä päiväkotilapsia ja pieniä koululaisia ravaamassa pitkin päivää jonnekkin ja eläkeläiset ovat vähentäneet turhaa kulkemista. 

Vierailija
13/30 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle korona varmasti tekeekin hyvää, kun löytyy hengitysvajauskin jo ennestään

Älä missään tapauksessa ala suojautua maskilla!

En ole ikinä toivonut kenellekään sairautta tai kuolemaa. Koronan myötä lisääntynyt niin paljon noita kommentteja joissa toivotaan toiselle koronaa (tässä tapauksessa valmiiksi sairaalle) että olen itse alkanut miettiä että olisi vain hyvä että korona pyyhkisi nuo toiselle pahaa toivovat pois. Joten lopulta olen itse samanlainen. Koronaparadoksi.

Vierailija
14/30 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että ihmisten kasvojen anatomiassa ja silmälasien muodossa on eroja niin, että joidenkin silmälasit eivät maskin kanssa huurru ja joillain vaan huurtuu, vaikka mikä olisi. Eli hengitysilma pääsee jostain muualta kiertämään siten, että linssit pysyvät kirkkaina.

Itse olen jo vuosia sitten etsinyt maskeja, joissa silmälasit toimisivat (harrastuksen takia tarvitsisin maskia aika ajoin). Ainoa ratkaisu on ollut hankkia myös erimalliset silmälasit ja tällöinkään tilanne ei ole ideaali. Nyt minulla on sellaiset vahvat lähilasit, jotka siis jotenkin toimivat maskin kanssa, mutta ei niiden vahvojen lähilasien kanssa liikenteeseen pysty menemään mitenkään, kun en näe sitten käsivartta kauemmas. 

Eli jos maskiPAKKO tulee, olen k*sessa. 

Vierailija
15/30 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en maskeja pysty pitämään. Viimeksi tällä viikolla keskiviikkona julkisessa tilassa pidin maskia n. 30 min ja pyörryin. Olen raskaana ja jostain syystä vauva painaa jo valmiiksi verisuonia yms. niin maskin pitäminen vain saa minut pyörtymään.  Eikä jatkuva pyörtyily/ kaatuminen taida olla terveellistä vauvalle, joten pakko olla vain ilman maskia. 

Välttelen parhaani mukaan julkisia tiloja ja kulkuneuvoja, jotta ei olisi tarvetta maskille. 

Vierailija
16/30 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei roskia voi säilyttää taskussa tai laukussa vaan tunkea pysäkkien pieniin roskiksiin. Siin usko maskin suojaan mutta jos itse aivastelee tai köhii niin muita ihmisia kohtaan se on fiksua laittaa. Olen nähnyt vanhan miehen pyyhkivän nenä tippansa bussin penkkiin. Ja monet hierovat nenäänsä tai hiplaavat naamaansa bussissa. Kun on se maski niin ei tule naamaansa kosketeltua vahingossakaan. 

Vierailija
17/30 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskin pitoa kannattaa opetella kotona ja kokeilla eri malleja. Kun löytää hyvän mallin, ostaa niitä sen verran kuin kokee tarvitsevansa. 

Huurustumiseen auttaa oikea muotoilu. Korvia voi suojella pään ympärille kiinnitetyillä naruilla tai ompelemalla esim. kalastajahattuun napit, joiden ympärille voi laittaa kumilangat. 

Muista: etäisyys toimii huomattavasti paremmin kuin maski. Kangasmaski ei auta toisia, jos aivastat ja seisot 0,00-1,25metrin päässä toisesta ihmisestä (etäisyys riippuu mallista, suurin osa varmaan haarukkaa 0,00-0,50m) 

Vierailija
18/30 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti on tämä korona -operaatio pelonlietsomisineen toiminu, kun kommentteja aiheesta keskusteltaessa lukee :hyökätään toisen keskustelijan päälle, solvauksin, tai toivoen pahaa ym. ihan vaan siksi, ettei kommentoija ole yksimielinen, eikä toimi muiden tahdon mukaisesti ..

Tiedä sitten, toimivatko tuolla ihan oikeassakin elämässä samalla tavalla, kun ei joku ole yksimielinen, tai tanssi pillinsä mukaan, alkaa solvaaminen, pahan toivominen yms. vai luikkivatko hipihiljaa pakoon .. ??? .. 🤔🤔🤔

Vierailija
19/30 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositus ei ole pakko. Ei edes "vahva" suositus. Noin muuten kannatan hyötyliikuntaa kaikille.

Vierailija
20/30 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että ihmisten kasvojen anatomiassa ja silmälasien muodossa on eroja niin, että joidenkin silmälasit eivät maskin kanssa huurru ja joillain vaan huurtuu, vaikka mikä olisi. Eli hengitysilma pääsee jostain muualta kiertämään siten, että linssit pysyvät kirkkaina.

Itse olen jo vuosia sitten etsinyt maskeja, joissa silmälasit toimisivat (harrastuksen takia tarvitsisin maskia aika ajoin). Ainoa ratkaisu on ollut hankkia myös erimalliset silmälasit ja tällöinkään tilanne ei ole ideaali. Nyt minulla on sellaiset vahvat lähilasit, jotka siis jotenkin toimivat maskin kanssa, mutta ei niiden vahvojen lähilasien kanssa liikenteeseen pysty menemään mitenkään, kun en näe sitten käsivartta kauemmas. 

Eli jos maskiPAKKO tulee, olen k*sessa. 

Tämä!