Mikä on kamalin ääni jonka tiedät? Listataan!
Mulla se oli kyllä ehdottomasti mullan kumahdus arkun kanteen. Siitä on jo 15 vuotta kun kuulin mutta vieläkin syksyisin jysähtää yhtäkkiä mieleen. Tyhja ja lopullinen ääni, ei mitään kaunista.
Kommentit (932)
Ruohonleikkuri, lasten kiukkukohtaukset kaupoissa ja kovaääninen purukumin mässytys. Myös kimittävät lastenpiirretyt ovat kauheita. Joistain äänistä tulee oikeasti lähes aggressiivinen olo. Vauvan itkusta mulle tulee hätä, kauhea levottomuus ja olo että haluaisin itse ottaa sen vauvan syliin ja lohduttaa. Ahdistaa katsoa ja kuunnella jos kaupassa joku antaa vauvansa huutaa, eikä tee mitään. Itselläni 3 nyt jo isoa lasta, enkä koskaan huudattanut heitä. Otin syliin vaikka keskellä kauppaa, riisuin vaatetta jos oli kuumissaan. Annoin maitoa vaikka sovituskopissa jos nälkähätä iski. En käsitä vanhempia jotka kylmän rauhallisesti tekee ostoksensa loppuun vauvan huutaessa hikipäässä. 🙁
Näin kuulolaitteita käyttävänä sanoisin, että viritetyt mopot. Aiettä sattuu korviin kun semmoinen ajaa ohi!
Pikkukoirien vinkuva räksytys naapurista. Veitsen tai haarukan kirskaus lautaseen. Lehtipuhallin.
Se rytinä, mikä autosta lähtee nokkakolarissa. En halua toiste kuulla, ei ollut kiva kokemus. Aivoverenvuoto tuli.
Lätkäpeli. Varsinkin kun selostaja huutaa "Ja se on maali!" No sinnehän sitä kiekkoa sohitaan, onko tuo ihme? Keväällä aina yhtä tuskaa kun ihmiset ei muusta puhu ku jääkiekosta enkä kehtaa pilata iloa sanomalla että ihan sama.
Älisevä ja samalla traagisesti mankuva äänenväri jolla englanninkieliset näillä nörtseillä ja yleksellä soitettavat valtavirtapoppipiisit nykyisin lauletaan. Laulajana usein joku mulattinaine. Myöskin sellainen kiekuva ja pehmeilevä miesääni on aika sylettävä; joka kuulostaa siltä miltä Joni Hesselgren ja Janne Naakka näyttävät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisten naislaulajien s-kirjaimen sössötys.
Niin totta, Hesa-äsh, jota miksaaja vielä korostaa.
& Nelli Matulan
Kun ope kirjoitti liidulla liitutauluun, niin se kamala vinkuva ääni, joka siitä toisinaan aiheutui.
Puolisoni sanoi kerran, että kamalin ääni maailmassa on synnyttävän naisen huuto.
Pienenä kävin joskus naapurissa Karjalasta tulleen pariskunnan luona. Leipoessaan emäntä kasasi jauhoja kämmensyrjällään yhteen kasaan. Siitä tuli pahin ääni, mnkä olen koskaan kuullut. Vieläkin kulkee kylmät väreet selässä.
Leipä oli kyllä hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Toisten ihmisten pussailuääni.
luks luks imsk tsup klucks
Vierailija kirjoitti:
Pienenä kävin joskus naapurissa Karjalasta tulleen pariskunnan luona. Leipoessaan emäntä kasasi jauhoja kämmensyrjällään yhteen kasaan. Siitä tuli pahin ääni, mnkä olen koskaan kuullut. Vieläkin kulkee kylmät väreet selässä.
Leipä oli kyllä hyvää.
kylmävärinää tuottaa syökin se, kun ottaa vanhanaikasten verkkarien kiristysvyörin hamphaiesa väliin ja vetelee edestakaisin sivusuunnassa. Järetöntä hommaa kutta toimii viilennyskeinona sille jolla on liian kuuma..ja jalassaan juuri tuollaiset verkkarit
Vanha laulaja Maija Vilkkumaan lapsellinen, kimittävä eisointuva ääni on tuskaa. Vahingossa kuulin ja ensin luulin lapsen laulavan, mutta kun sitten katsoin, niin eiiiiii!
Vierailija kirjoitti:
Vanha laulaja Maija Vilkkumaan lapsellinen, kimittävä eisointuva ääni on tuskaa. Vahingossa kuulin ja ensin luulin lapsen laulavan, mutta kun sitten katsoin, niin eiiiiii!
Kun kuulin eka kertaa doktor Hookin Sylvias motherin niin luulin että siinä laulaa afroamerikkalainen kuusisakymmenisä oleva Della Reeseä muistuttava pyylevä mama mekkoineen ja korvarenkaineen, mutta eipä ollu...
ruokaillessa jos veitsi liiraa sivuttain lautasella ja pääsee skriiik-ääni niin nousee niskavillat pystyyn ja iho hanhenpampuloille !
Remontoinnin ääni varsinkin jos on turha eli tehdään pientä pintojen pilaamisremonttia reikiä porailemalla aikaisin aamusta.