Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittele minulle hyvää kirjaa

Vierailija
01.12.2013 |

Tässä muutama joista olen pitänyt. Puhtaat valkeat lakanat, Onnela, yösyöttö, tarhapäivä, puhdistus, sidney sheldonin tuotanto, keijo leppäsen kirjat, Roope Lipastin kirjat ja kolumnit, jari Tervon Kallellaan, Tumman veden päällä... Noin muutamia mainitakseni. Tykkäisin lukea mutta hyvää kirjaa on toivotonta löytää. olen kysellyt kirjastosta suosituksia mutta huonolla menestyksellä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikka Pulkkinen? Luin kirjan jostain dementiavanhuksesta, mutta en muista kirjan nimeä, mutta se oli Pulkkisen kirja. Sitten jos haluat vähän harmitonta huumoria, pieni potenssipuoti oli aika kiva. Ihan vasta luin kirjan samantekevää, joka alkuun vaikuttaa nuorisoromaanilta, mutta ei sitten olekaan sitä, Se oli oikeasti aika raskas kirja osittain. Ehkä vähän yksinkertaisella tyylillä kirjoitettu, mutta hyvä välipala, aika ohut kirja. Jotkut Mirjam Kälkäjän kirjat ovat olleet sellaisia, mistä olen tykännyt, mutta osasta en. Vähemmän tunnettu on ehkä Jari Haapa-ahon tositapahtumiin perustuva Noitavalkea, raskas mutta tempaisi silti mukaansa. Yleensä näistää vähemmän tunnettujen yhden tai kahden kirjan kirjoittajien joukosta olen tehnyt löytöjä. Kaikkia en vaan millään muista. 

Itse luen enimmäkseen dekkareita, mutta näitä muita haen vaihtelun vuoksi. Minulla on tapana ottaa kirjastosta mukaan aina useampia kirjoja kerrallaan, otan jotain tänään palautetuista, sitten lähden hyllystä hakemaan aakkosista alusta alkaen muutaman kirjan kerrallaan. Joka kerta on tullut matkaan jotain hyvää, jotain huonoa ja jotain keskinkertaista. 

Vierailija
2/21 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makiokan sisarukset. Kertoo kolmesta japanilaisesta siskosta, pitäisi lukea se uudestaan taas. Siinä olis hyvä tunnelma ja kirja kuvaa hyvin japanilaisia tapoja , perhettä ja naimaikäisten paineita ennen vanhaan.

Hengellisestä genrestä suosittelen tositarinaa, Corrie ten boomin Kätköpaikka -kirjaa, se kertoo krististystä joka selvisi keskitysleiristä uskon tukemana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna-Leena Härkösen kirjat, esim. Loppuunkäsitelty ja Heikosti positiivinen.

Vierailija
4/21 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs Raija Orasen muu tuotanto? Eiks tuo "Lakanat" ole hänen? Pirkko Arstila (entinen maikkarin aamutv-juontaja) on ainakin mielenkiintoinen. Itse tykkäsin "Terveisin Pirkko"-pakinoista. Ja on häneltä muutakin tullut.

Sitten ois kolumneistaan päätellen kiinnostava mielestäni myös Jari Tervon vaimon, Kati Tervon, tuotokset. On ainakin 2 kirjaa tullut häneltä.

Vierailija
5/21 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää... Ykkösen vinkit kiinnostavia....

Vierailija
6/21 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leena Landerin muu tuotanto.

Vierailija
7/21 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin katajamäelle..en muista kenen kirja mut on. Pitkä sarja jo kirjoja siihen..ite vasta luin Tän ekan ja pakko 6593saaha pian toinen osa..

Vierailija
8/21 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikael Niemi lisätään vielä kakkosen listaan. 

Vierailija
9/21 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannele Laurin vasta ilmestynyt elämäkerta "Diiva", jos nyt nimen oikein muistan.

Vierailija
10/21 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulaisin sinulle lempeitä lauluja

Maan aamu- trilogia

Viiniä keittiössä

Vierailija
11/21 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jari Tervon "Kallellaan" oli kyllä aika hyvä. Kun menee huonosti, voi pierukin olla "alakuloinen vinkaisu"...

Vierailija
12/21 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miika Nousiaisen kirjat ovat tosi hyviä ja hauskoja: Metsäjätti (Metsäfirman pikupomu palaa lapsuutensa maisemiin, jossa joutuu irtisanomaan vanhoja koulukavereitaan, kirja kuvaa valtavan hienosti nykyajan työmarkkinoita yms.) Maaninkavaara (nuori tyttö on hullun valmentajaisänsä juoksutettavana, katsaus kilpaurheilun huvittavuuteen, sarkastinen teos), sekä Vadelmavenepakolainen (suomalainen mies kokee syntyneensä väärään maahan, hän haluaisi olla ruotsalainen.. aivan älyttömän hauska kirja).

Vierailija
13/21 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maeve Binchy, koko tuotanto

Vierailija
14/21 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Regina Raskin ei millään pahalla, mainiota ironiaa :)

Vierailija
15/21 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eve Hietamiehen Puolinainen.

Vierailija
16/21 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Little Been tarina (The Other Hand - Chris Cleave). En halua kertoa mistä se kertoo, äläkä ota selvää. Suosittelen voimakkaasti kaikille.

Kopipeistasin alle englanninkielisen kirjan takakansitekstin, sillä se on parempi kuin suomennetun (joka paljastaa asioita):

Shortlisted for the Commonwealth Writers' Prize and Costa Novel of the Year, this international bestseller has become a reading group classic. We don't want to tell you too much about this book. It is a truly special story and we don't want to spoil it. Nevertheless, you need to know something, so we will just say this: It is extremely funny, but the African beach scene is horrific. The story starts there, but the book doesn't. And it's what happens afterwards that is most important. Once you have read it, you'll want to tell everyone about it. When you do, please don't tell them what happens either. The magic is in how it unfolds.

Vierailija
17/21 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dekkarinnälkäisille Lars Keplerin kirjat.

Vierailija
18/21 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mooses Mentulan Isän kanssa kahden oli tosi hyvä! Siinä on mies, joka menee kouluun opettajaksi, rakastuu oppilaansa äitiin, joka on tietenkin naimisissa. Kolmiodraama siis, mutta ei mitenkään yksinkertainen juoni. Suosittelen!

Vierailija
19/21 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torey Haydenin tositapahtumiin perustuvat tarinat onnettomien lapsien kohtaloista/selviytymisistä.

Vierailija
20/21 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä