pieni lapsi hoitoon!
pitäis alkaa jo miettimään että mihinkäs sitä lapsen laittais hoitoon kun äitiysloma loppuu marraskuussa!
kertokaa erihoitomuotejen miinukset ja plussat!
Kommentit (3)
eli syyskuussa ryhmikseen jossa 12 lasta ja 3 hoitajaa toimii täällä päiväkodin yhteydessä,ulkoilevat samalla pihalla.itse työskentelen päiväkodissa ja koen tämän meille parhaana ratkaisuna(en samassa päikkärissä)Yksi ongelma ainakin vähemmän mitä olisi jos veisin perhepäivähoitoon,eli minne lapsi kun perhepäivähoitaja on lomalla tai sairaslomalla.Perhepäivähoitoa en sen paremmin tunne.päiväkodissa on mielestäni turvallista kukaan hoitaja ei ns.sooloile kun on sovitut säännöt joita noudatetaan,päivissä tietty rytmi.toivottavasti löydät teidän perheelle sopivan hoitomuodon.
ei alle 3v oteta päiväkotiin, eli menevät aina perhepäivähoitoon. on tietysti tapauskohtainen asia ja paljon riippuu myös perheen muista sisaruksista jotka hoitoa vailla.
meidän kunnassa on näin, mutta mulle tämä ei nyt onneksi ole ajankohtainen kun olen päättänyt olla kotona ainakin 2007 loppuun asti.
esikoisen aikana menin takaisin töihin kun vauva oli 1v 2kk, oli huomattavasti helpompaa kun osasi jo kävellä, ei tarvinnut pelätä että jää jalkoihin, vaikka aloitimme perhepäivähoidosta, sitten myöhemmin vaihdettiin päiväkotiin.
Ajattelin kommentoida aihetta, kun sama tilanne täälläkin, eli vauva joutuu hoitoon jo 8,5kk iässä lokakuussa, kun joudun aloittamaan työt. Päätin laittaa hakemukseen etusijalle perhepäivähoidon, ja toiselle sijalle päiväkodin. Toiveeksi laitoin vielä, kun naapuritalossa on vapaana yksi pph-paikka, niin jos siihen pääsisi niin olisi kulkuyhteyksien takia loistava. Nyt olen koko kesän odotellut päätöstä paikasta, lieköhän ne päättäjät kesälomilla...?
Molemmista hoitovaihtoehdoista on isomman lapsen kanssa kokemusta, mutta ei pienen vauvan hoitoon laiton kanssa. Perhepäivähoitajallahan on 4 lasta ryhmässään, päiväkodissa taas 3 hoitajaa/12 lasta, ainakin siis tuossa meidän lähipäiväkodissa. En oikein muuta perustelua osaa sanoa sille miksi päädyin perhepäivähoitoon, ehkä se yksi läheinen aikuinen, kodinomainen ilmapiiri, mahdollisesti vanhempia lapsia ryhmässä.