Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tavallista asiaa kaipaat ajasta ennen koronaa?

Vierailija
26.09.2020 |

Minä kaipaan:
-normaalia elämää flunssan kanssa. Nyt sitä ihminen on kuin spitaalinen kun vähän nenä vuotaa ja elämä tyssää heti neljän seinän sisään
-meillä on iso suku ja kaipaan helposti järjestettäviä juhlia/tapaamisia. Nyt olisi lapsen rippijuhla tulossa ja se on lapselle tietysti tärkeä. Miten sitä nyt rajaa juhlijat siihen 20hlön suositukseen? Ei mitenkään. Meitä olisi normaalisti n. 80hlö
-Asun maalla, mutta siitä huolimatta suosin julkista liikennettä, vaikka vain 1 x h menee bussi. En tykkää ajaa autoa ja nyt sitä pitää tehdä

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ettei tarvitse kokoajan tarkkailla ympäristöä. Kuka aivasti, onko turvaväli jne. Haluan vaan kulkea omaa rataani ja huomioida ympäristön minimiin

Vierailija
2/50 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kun joka vessareissun jälkeen ei tarvinnut pestä käsiä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelua

Vierailija
4/50 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, että uutiset koskisivat jotain muuta kuin koronaa

Vierailija
5/50 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelua. Nuorena en matkustellut ollenkaan ja vasta nyt vanhoilla päivillä halusin nähdä hieman maailmaa. Nyt matkustaminen ei ole järkevää, mutta minkäs teet.

Minua surettaa ehkä enemmän nuorten kahlitseminen koronan takia. Heille soisi, että saisivat elää yhtä vapaasti kuin me vanhat olemme saaneet elää. Nyt se ei ole mahdollista.

Vierailija
6/50 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konsertteja, keikkoja, matkoja...

Vierailija
7/50 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereiden ja tuttavien halaamista.

Vierailija
8/50 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennä elokuviin ja istua tuntemattomien viereen ja joukkoon jakemaan yhteistä elämystä, ei virusta. Seisoa kassajonossa ilman että hätkähtäen muistaa: turvaväli! Kokoontua kuoron kanssa laulamaan yhdessä.

Vierailija
9/50 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 siis jakamaan

Vierailija
10/50 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustelua. Nuorena en matkustellut ollenkaan ja vasta nyt vanhoilla päivillä halusin nähdä hieman maailmaa. Nyt matkustaminen ei ole järkevää, mutta minkäs teet.

Minua surettaa ehkä enemmän nuorten kahlitseminen koronan takia. Heille soisi, että saisivat elää yhtä vapaasti kuin me vanhat olemme saaneet elää. Nyt se ei ole mahdollista.

Heillä on omat systeeminsä, et voi mitenkään vaikuttaa heihin. Muista nyt itse liikkua päivittäin riittävästi:

ylösnousuja hallitusti aina kun nouset tuolilta: tee se 6 kertaa ruhallisesti, et ei ne lihakset surkastu. Tulet tarvitsemaan sitä taitoa loppuun saakka. Siihen ei apua saa, olen nähnyt. Tilaa kotiin fysioterapeutti, jos et itse viitsi. Sellaisia on olemassa ja he todellakin voivat matkustella miten lystää niillä sun antamilla palkkioilla, jos haluavat.

Vierailija
11/50 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itekki kaipaan tota et sai rauhassa olla flunssanen ja jopa kyläillä kunhan kysy et eihä haittaa et oon sit kipeä. Äärimmäisen harvoin ketään haittas. Eikä tarvinnu itekkää kysyä jokaselta kylään tulialta et eihä vaa oo mtn oireita.

Toine nii neuvolassa ja ultrassa käynti perheen kanssa. Nyt tässä raskaudessa mies on päässy vaa yhteen ultraan ja jännätään kokoaja et pääseekö toiseen. Neuvolaan ei saa ottaa ketään mukaa jote esikoinen on pakko saada johonki hoitoon aina eikä voi vaa ottaa odotushuoneeseen leikkii. Josta tuli myös mielee et leikkipaikkoja ei enää ole. Käytin esikoista hammaslääkärissä eikä ollu leluja enää siellä niinko ennen. Itse en tykkää työntää lapselle puhelinta kätee joka välissä mut sillo tein nii ettei hermostu ja lähe vaeltelemaan.

Vierailija
12/50 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä.

Vierailija
13/50 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heillä on omat systeeminsä, et voi mitenkään vaikuttaa heihin. Muista nyt itse liikkua päivittäin riittävästi:

ylösnousuja hallitusti aina kun nouset tuolilta: tee se 6 kertaa ruhallisesti, et ei ne lihakset surkastu. Tulet tarvitsemaan sitä taitoa loppuun saakka. Siihen ei apua saa, olen nähnyt. Tilaa kotiin fysioterapeutti, jos et itse viitsi. Sellaisia on olemassa ja he todellakin voivat matkustella miten lystää niillä sun antamilla palkkioilla, jos haluavat.

Että mitä? Mitä liikuntani tähän liittyy?

Vierailija
14/50 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä its kaipaan eniten bussimatkoja. Ei siis niin että olisin erityisesti nauttinut niistä, mutta oli se parempi kuin joutua joka kerta töihin mennessä pyytämään puolisolta kyytiä. Mulla ei ole parkkipaikkaa, joten en voi itse ajaa.

Taloudellisesti on iso ongelma, että miehen työt on loppuneet kokonaan. No joo, se tienasi alunperinkin ehkä kolmasosan siitä mitä minä, mutta se oli ihan tarpeellinen kolmasosa.

Vierailija
15/50 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itekki kaipaan tota et sai rauhassa olla flunssanen ja jopa kyläillä kunhan kysy et eihä haittaa et oon sit kipeä. Äärimmäisen harvoin ketään haittas. Eikä tarvinnu itekkää kysyä jokaselta kylään tulialta et eihä vaa oo mtn oireita.

Toine nii neuvolassa ja ultrassa käynti perheen kanssa. Nyt tässä raskaudessa mies on päässy vaa yhteen ultraan ja jännätään kokoaja et pääseekö toiseen. Neuvolaan ei saa ottaa ketään mukaa jote esikoinen on pakko saada johonki hoitoon aina eikä voi vaa ottaa odotushuoneeseen leikkii. Josta tuli myös mielee et leikkipaikkoja ei enää ole. Käytin esikoista hammaslääkärissä eikä ollu leluja enää siellä niinko ennen. Itse en tykkää työntää lapselle puhelinta kätee joka välissä mut sillo tein nii ettei hermostu ja lähe vaeltelemaan.

Kyllä ainakin Helsingissä neuvolaan voi ottaa muut lapset mukaan, ei kaikilla ole hoitajaa saatavilla. Kyseessähön on vain suositus. Näin meille sanottiin. Eli jos saat lapsen hoitoon neuvolan ajaksi niin hyvä, mutta jos et, niin eivöt ne ovelta käännytä, kunhan kaikki ovat oireettomia.

Vierailija
16/50 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että voi sopia esim: tulkaa kylään! Ilman, että pitää miettiä, että millaiset seuraukset tällä on. Että voisi päästää lapsen kouluun ja mennä harrastuksiin ja näkemään ystäviä ilman, että pitää miettiä, että onko tämä kaikki varmasti riskin arvoista ja hyväksyä se riski. Voisin baariinkin mennä 🤔 Ja sinne hoplopiin.

Vierailija
17/50 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. juuri nyt olisin Berliinissä ja ensi viikolla Krakovassa ilman tätä pskavirusta! Vihaan tätä aikaa!

Vierailija
18/50 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä että lapset voisi kulkea bussilla kouluun.

Vierailija
19/50 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ainakin Helsingissä neuvolaan voi ottaa muut lapset mukaan, ei kaikilla ole hoitajaa saatavilla. Kyseessähön on vain suositus. Näin meille sanottiin. Eli jos saat lapsen hoitoon neuvolan ajaksi niin hyvä, mutta jos et, niin eivöt ne ovelta käännytä, kunhan kaikki ovat oireettomia.

Täällä ei saa. Kysyn välillä et onko rajoitukset muuttunu mut joka kerta sanotaan et ei. Ei saa ottaa.

Vierailija
20/50 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä kommentti liittyy edelliseen??