5-vuotiaalla nuha ja kamala yskä kestänyt jo viikon,
pitäisikö käydä jo lääkärissä?
Kahdesti valittanut hiukan korvaansa, mutta ei ole kuumetta juurikaan ollut koko aikana. Pitäisiköhän silti käyttää lääkärissä?
Kommentit (6)
Samaa itsekin olen ajatellut, mutta nyt tuota korvaa jo kahdesti valitellut... Ei kylläkään peräkkäisinä päivinä, että voihan se olla vain lukossa tms.
Ehkä tässä nyt sitten voi vain rauhassa vielä katsella.
ap.
Teinini ollut flunssassa reilun kuukauden; välillä esim. yskä helpottanut, mutta aivan terve ei tosiaan ole ollut yli kk. Alkuviikosta oli aivan pientä lämpöä ja poissa koulusta, mutta nuha vielä jatkuu. Miettinyt lääkärissä käyntiä, mutta on niin turhauttavia kokemuksia vastaavasta, ettei mitään lääkitystä sieltä saa (turhanpäiväsiä antibiootteja en kyllä kannatakkaan).
Yskähänkestää yleensä viikkoja ja nuhakin voi kestää, ainakin itselläni. En näe mitään syytä viedä lääkäriin viikon flunssan jälkeen. Korvatulehduksetkin paranee itsekseen.
Yskähän kestää yleensä viikkoja ja nuhakin voi kestää, ainakin itselläni. En näe mitään syytä viedä lääkäriin viikon flunssan jälkeen. Korvatulehduksetkin paranee itsekseen.
Ei tarvitse. Mulla paukkuu korvat normaalin flunssan yhteydessä, ei tulehdusta ole mutta kun nenä on tukossa on korvissakin ikävä tunne.
Kuuluu flunssaan.
Ja vaikka siellä tulehdus olisikin, se paranee itsestään.
En varmaan itse vielä veisi. Flunssat nyt tyypillisesti kestävät kauan, pari viikkoa kai keskimäärin. Olin juuri yskässä 1,5 kuukautta, mutta kyllä se yskä itsekseen sitten vähitellen loppui. Lapsi oli samasta taudista yskäinen ja nuhainen kuukauden, mutta oli pirteä eikä kuumetta ollut, joten seurasin ja hänkin parani.