***MARRASKUISTEN VIIKONLOPPU***
Kommentit (31)
[color=purple] Muistui mieleeni vielä mitä piti eilen kirjoittaa. Joku kertoi että iltaisin vauva vaikuttaa aivan väsyneeltä ja valmiilta sänkyyn. Syönnin jälkeen lapsonen sitten virkistyy ja valvoo vielä. Meillä on samaa " ongelmaa" . Monena iltana olemme olleet ihan varmoja että nyt sitten nukkumaan niin ei! Poju saattaa jatkaa leikkimisiä vielä parikin tuntia sen jälkeen, joskus suhteellisen rasittavaa.
Ammateista: Täällä on yksi opiskelija, ikuinen sellainenko.
tamatu: Meilläkin poika menee suhteellisen sekaisin kun paikat vaihtuu suhteellisen tiheään. Onneksi kotona on sitten rauhallisempaa. Heh, poikkeuksia ei varmaan lasketa.
Ensimmäiset yöt kotona ovat yleensä olleet " hakemista" , heräillään katselemaan että missäs sitä nyt ollaan.
Lopettelen ja jatkan taas joskus. Mies ja poika lähtivät mummun luokse ja haemme pojan vasta saunan jälkeen. " Vapaata" on siis peräti nelisen tuntia!
Heipsut!
Tulin piipahtamaan.
Kaikille yhteisesti. Ihania muksuja teillä. Ihana oli katella sähköpostista mussukoiden kuvia. Ja on ne kaikki vauvat vaan niin söpöjä!
Taas viime yö meni pyöriessä. Soseet ei kunnolla uppoo päivällä, niin kahden tunnin välein heräs ja mikään muu ei auttanut kuin tissi. Aamulla olikin hiukan tyhjiin imetty olo itellä. Tänään on onneks pikkasen paremmin noi soseet uponnu. Jospas olis rauhallisempi yö tulossa. Suuhun olen yrittänyt tiirailla, että näkyykö hampaita. Ei anna alas kunnolla kattoo, muttei ikenet mun mielestä punoita.
No nyt täytyy rientää!
T: Hertta
tamatu: onnea talopaketin valintaan!! Hieno juttu! Voi kunpa itsekin olisi joskus samassa tilanteessa. =) ois niin hieno juttu oma tupa, oma lupa :D
puhihaa: toivottavasti pian teillä taas rauha. Itsekin olen yrittänyt ukon kanssa riidellä, mutta ei siittä tule mitään. Ei ota mua kuulevin korvin, rasittavaa. Sitten se olen minä, joka yksin mäikkää ja mököttää.
hertta: Toivottavasti ruoka alkais pian maistumaan ja saisitte ehjempiä öitä. Perttu syö hyvin, ilo syöttää, kun pienen suu aukeaa ammolleen seuraavaa lusikallista odotellen. Ja aina, kun kuumempi päivä, niin maitoa menee kyllä normaalia enemmän. Että jano on, vesikin kyllä kelpaa.
Ja öisin on maitoa halunnut ja saanutkin. vaikka jo rielun kk oli ilman yömaitoa. Nyt yölllä ottaa noin desin verran, kun aikasemmin vain noin 20ml. Ajattelin, että kunhan kuumuus hellittää, niin uudemman kerran jätetään maito pois, jos nyt siitä sitten edes johtuu.
Nokkelasti pääsee itse istumaan. Välillä karhukävely asennossa huojuu, ja muutama konttausaskel tulee ennen mahalaskua. Ja tukea vasten kovasti havittelee. Polvilleen nousee. Ja kun ollaan nostettu seisomaan, niin ihanasti hekottelee, että kivaa on. :D
Nyt aamupalan laittoon fannylle ja itselle. Ja pikku ukko taitaa kohta mennä ison ukon viekkuun.
Tulin vain pikaisesti hehkuttamaan että Jesse teki viime yönä historiaa ja nukkui melkein 9h heräämättä kertaakaan koko aikana!!! :-) Klo.20.40-05.25 nukkui aivan rauhallisesti, sitten herättiin maidolle ja valitettavasti poikaa kutsui jo uuden päivän leikit tuossa vaiheessa. Menin itse vasta puolen yön aikaan nukkumaan, joten väsytti hyvästä yöstä huolimatta. Milloinkohan sitä oppis rytmittämään omat unensa sopimaan pojan uniin... ;-)
Tänne ei taida kuulua mitään uutta. Jesse konttailee hirmuista vauhtia ympäri kämppää, penkoo laatikoita ja uuninluukkua, katselee ja maistelee kaikkea löytämäänsä ja hihkuu onnellisena. :-) Tarkkana tuon kanssa saa olla ettei suuhun mene mitään sopimatonta ja ettei pikku-sormet jää laatikoiden väliin jne, mutta aivan ihanaa on seurata kun pikkuisella on niin kivaa seikkaillessaan pitkin poikin asuntoa.
Syöminen on meillä aika takkuista. Luulisi nälkä olevan kun on koko ajan hereillä ollessaan liikkeellä, mutta aikamoista kikkailua on että saa pojan suun auki ja ruoan pysymäänkin siellä. Nyt on taas pari päivää ollut sellainen vaihe että ruoka pursutetaan ulos huulien välistä. Ja välillä myös päristellään ruoka suussa. Essu päällä pitäisi syöttää... Maito onneksi maistuu.
Voi höh, luin kyllä pinon läpi ja jotain kommentoitavaakin tuli silloin mieleen mutta ei oikein muisti pelaa nyt kun väsyttää. Hölmöä kyllä kun pitää olla väsynyt tuollaisen yön jälkeen kun poika tekee nukkumisennätyksiä. Vaan minkäs sitä iltavirkkuudelleen mahtaa. :-)
Niin se viikonloppu taas lähenee loppuaan :( Munst on niin kivaa kun saa tota miestä pitää kotona! Vaikkei sitä kauheesti aina näy silti kun aina se jotain remppaa. No mut meidän kotiahan se tekee, et ei passaa valittaa.
Ja olihan se eilen ihan oikeesti meiän kanssa koko päivän :) Käytiin mun mummilla kylässä ja Turussa siinä Manhattanin isolla kirppiksellä. Ostettiin sieltä toinen syöttötuoli... Meiän äitille se vietiin kun hän sellasta on sinne halunnu. Ihan oli kun uus ja makso vaan 12¿! Harmittaa kun ei sellasta sillon löytäny kun itelle piti ostaa.
Oottekos muuten kauheesti jo myyny " vauvan" tavaroita pois?? Siis jollette ite niitä enää tuu tarvimaan... Mä oon jo myyny matkarattaat (ostettiin uudet, Emmaljungan Scootterit)) ja molemmat vaunut sais myydä ja pari sitterii. Hyppykiikku, rintareppu ja jumppamatto onkin jo menossa yhelle kaverille. Rollo meil onkin itellä lainattu (mammakerhon kierrätys :) ) ja sitähän me välillä viel tarvitaan vaikka konttaamallakin pääsee jo aivan sairaan nopeesti.
Tänään me vähän siivoillaan noita uusia saunatiloja ja meiän porukat tulee peseen autojaan... Sitte Miron kummitäti tuleekin tekemään parturintehtäviä anoppilaan joten sielläkin pitänee piipahtaa.
Mukavaa päivänjatkoa mameille ja muksuille! Ja miehiä unohtamatta!
-Jonsku-
Pikkumies nukkuu jo toista tuntia aamutirsoja, kun yleensä nukkuu n. puoli tuntia. Johtuu kyllä varmaan huonosta yöstä. Varmaan kymmenen kertaa kävin laittamassa tuttia suuhun.
Eilen illalla oli hurja nukkumaanmeno. Jo kolme kuukautta poika on mennyt seitsemältä nukkumaan ilman nukuttamista. Sen kun vaan laittaa kaverin sänkyynsä niin sinne nukahtaa. Eilen illalla alkoi sitten yhtäkkiä itkemään, kun laitoin sänkyyn ja ensin ajattelin, että kyllä se siitä ohi menee. Ei mennytkään, vaan itku yltyi hurjaan paniikkihuutoon ja lopuksi poju oli ihan hysteerinen ja alkoi raapia itseään kasvoihin. Siinä vaiheessa nostin pois sängystä ja otin syliin. Poika oli ihan kuin mennyt pois itsestään ja sylissä rauhoittui. Oli siinä itselläkin itku lähellä.
Mietin, että tämä saattaa nyt sitten liittyä tähän 8kk ikäkauteen. Onko muilla kokemusta vastaavasta? Muuta merkkejä normaalista poikkeavasta olotilasta meillä ei olekaan ollut.
Jaahas, nyt sitä sitten herättiin. Tietysti just, kun aloin kirjoittamaan. Ei muuta kun hyvää pyhää kaikille ja kirjoittelemisiin!
T. A-Ä
Nillanalle: mun lähettämät kuvat Lotasta eivät tainneet tulla perille? Tuli nimittäin joku ihme herja takaisin :)
Tulin oikeastaan KYSYMÄÄN että onko muilla imettäjillä samaa ongelmaa että tissimaito ei kelpaa kuin aamulla ja illalla? Meillä nimittäin on nyt näin, aamun ensimmäisen hörpyn ottaa ja sit illan viimeisen, siinä välissä ei oikein ollenkaan. Eikä oikein oo nyt huolinut pullostakaan maitoa :(( Oon ihan huolissani että miten saisi maitoa menemään tarpeeksi!!! Nyt on annettu parina päivänä päärynäjogurttivalmistetta josko siitä saisi maitovalmistetta edes vähän ... Mitens muilla? Onko neuvoja? Mitä mieltä muuten ootte neuvolan ohjeesta että antaisi vielä iltasella puuron päälle maissivelliä?? Mä en oikein pitänyt ehdotuksesta, varsinkin kun joku toinen neuvolatätsy taasen ei suositellut enää velliä.
Näätä77: samaa itse oon miettinyt että miten jaksaa kaiken hoitaa kun palaa takaisin töihin. Huh, huh, sitä aikaa odotellessa ... Ja sama täällä että jos lottovoitto tulee niin jään kotiin.
Ammattiasiaa: olen ulkomaankaupan merkonomi, mutta niitä hommia en ole tehnyt, vaan olen asiakaspalveluhommissa teleoperaattorilla. Tosin nyt on haavena joku toinen ammatti kun ei kiinnostais iltatyöt (hoitopaikkoja iltasella huonosti ja muutenkin...), mutta mulla taasen ei oo yhtään kiinnostusta opiskella ;))
Mä oon miettinyt kans josko syksyllä alkaisin käymään Lotan kanssa seurakunnan perhekerhossa, jos vaan Lottan on hereillä siihen aikaan aamusta. Ja sitten ehkä MLL:n tiloissa voisi käydä vilkaisemassa mitä siellä tapahtuu. Onko muuten muita joilla jää vähemmälle muiden pienien lasten näkeminen? Oon miettinyt että meillä ei niin paljo nähdä/käydä kylässä paikoissa missä on lapsia, mut en tiedä kuinka suuri merkitys sillä on Lotan kehitykselle??
Eilen oltiin miehen kanssa päivällä ulkosalla syömässä 3 v hääpäivämme kunniaksi (joka oli 19.7) kun mummi ja paappa olivat hoitamassa Lottaa. Oli mennyt kuulemma ihan hyvin, ihanaa :)) Tosin mähän mummin mielestä oon lellinyt Lotan piloille .... Että kyllä Lottaa sais kuulemma huudattaakin välillä (mä oon kyllä asiasta eri mieltä :)) Nyt kun vielä saisi opetettua jossain vaiheessa Lotalle sen että heiltä voi ottaa ruoan ja maidonkin vastaan ...
Moottoripyöristä: meillä oli vielä muutama vuosi sitten semmoinen, mutta mies myi sen ja hankki tilalle Mustangin.
Meillä Lottan on alannut " maiskuttelemaan" ja se on niin hauskaa, hekottelee ihan kympillä päälle !
JonzQ: En oo myynyt vielä tavaroita pois, vaikka meille pikkukakkosta ei tuukkaan. Aattelin säästellä niitä vielä hetken ja kattoa josko laittais myyntiin huuto.nettiin tai johonkin myöhemmin. Ehkä.
Aalto-äiti: meillä myös nukkumaan meno on nykyään TOSI hankalaa, jossain vaiheessa meilläkin sai vaan viedä sänkyyn niin nukahti sinne itsekseen, mutta ei nykyään enää. Huutaa suoraa huutoa jos sänkyyn jättää...
Tulipas taasen pitkä stoori. Oho.
Tintta-liisa ja Lottuska tänään tasan 8 kk!!
Kävin tekemässä 8h työpäivän päivystyksessä. Oli oikeastaan aika kivaa, huomasin että lähes vuoden tauon jälkeen asiat palautu ihan kivasti mieleen ja levänneenä jakso olla ystävällinen kaikille. Toisaalta oli raskasta, kun koko ajan tekee montaa asiaa yhtä aikaa ja miettii päänsä puhki, on aika naatti kun kotiin pääsee. Heräskin vähän epäilyksiä, miten ihmeessä jaksaa sitten töiden jälkeen olla kotona iloisena... Vaan oli ihana tulla kotiin kun mies ja poju oli eteisessä vastassa ja sai unisen pikkumiehen heti syliin =)))
Nyt en jaksa pinoa enempää lueskella...
Meil on nukuttaminen ihan mahdotonta ollut jo jonkin aikaa. Istutaan ja seisotaan sängyssä, ei malteta nukahtaa ja itketään. Yritän nyt että oppis nukahtamaan omaan sänkyyn eikä viereen nukuttamista, koska sekin on käynyt yhtä työlääksi. Ei tälläistä nukuttamisrumbaa kyllä jaksa kun menee töihin. Toivottavasti helpttaa...
Millainen nukuttamisrytmi teillä on, mitä teette iltapalasta nukuttamiseen? Jos vaikka sais jotain vinkkiä :)
Ei tullut kummemmin poikettua jazzeilla tänä vuonna. Kävimme perjantaina Naantalissa moikkaamassa miestä, laiva oli telakalla kunnostuksessa.
Noh ei täällä sen kummempaa, täytyy käydä makkarissa kääntämässä tuo yks nukkumisasentoon jälleen...
ensiksi vauvakuvien lähettelystä, voisin liittyä kans joukkoon mukaan ja jossain välissä vaihtaa s-postilla vauvakuvia. Jahka saan aikaiseksi :) Poimin noita osoitteita ylös mitä löysin.
Viikonloppu vetelee viimeisiään, on ihan naatti olo. Perjantaina olin ihan tolkku poissa, oli tosi paha olo ja ahisti eikä uni tullut.
Lauantaina aamupäivän loikoilin vain sängyssä, en kertakaikkiaan jaksanut mitään. mies oli kultainen kun hoiti pojan silloin. Kävivät pojan kanssa ostamassa mulle kimpun punaisia ruusuja. Voi sniisk kun toivat yhdessä sen mulle, ihanat! JonzQ olit kans saanut kukkia :)Lepääminen helpotti, ja illalla lähdettiin kahdestaan keilaamaan. Sekin teki hyvää kurjalle ololle. Siskoni hoiti poikaa sen pari tuntia mitä olin poissa, hyvin heillä oli sujunut. Toinen kerta tämän kahdeksan kuukauden aikana kun oltiin miehen kanssa kahdestaan. Se on liian vähän. Puhuttiin jos ottais tavaksi vaikka kerran kuussa ees ottaa vähän kahdenkeskistä aikaa.
Tänään oli anoppi miehensä kanssa koko päivän kylässä meillä. Ihan kiva kun kävivät, mutta nyt on ihanaa olla illalla ihan rauhassa kun on ollut aika raskas viikonloppu.
Syksyn harrastuksista, vauvauinti jatkuu meillä elokuun alusta. Muita harrastuksia ei oo ainakaan tähän tietoon. Oon kyllä miettinyt että voisi ihan ite aloittaa jonkun harrastuksen jos vaikka piristäisi syksyä.
Puhihaa toivottavasti teillä on jo rauha maassa, niin voi aloittaa uuden viikon hyvillä mielin :)
JonzQ, ei olla myyty vauvatavaroita pois, me kun ollaan hankittu niin vähän tavaraa, että ovat vielä käytössä. Kaikki paitsi kaukalo, mutta se oli lainassa joten tarvii vain pestä ja palauttaa.
Jahas poika pyörii sängyssä, tarttee mennä katsomaan.
Gerda
oltiin 3 viikkoa lomalla mummolassa ja paluumatkalla yövyttiin 2 eripaikassa niin olihan toi pikkumies ihan sekasin ja stressaantunut ku jatkuvasti vaihtui ihmiset ja paikat. ja voi kuinka nautti myös hän kun pääsi omaan sänkyynsä nukkumaan. mummo sinne jäi 6ookm päähän itkua tihruuttamaan ku lähettiin, ei oo tietoa milloin seuraavan kerran nähdään, otti meidän koirat " pantiksi että ainakin tässä suht lähiaikoina on pakko ne kotiin saada.
eilinen ja tämä päivä on pitkälti menny pyykkiä pestessä ja muita matkatavaroita paikoilleen laittaen(on se kumma miten voikin noin paljon tavaraa olla matkassa). niin ihan vaan pika silmäyksiä loin että mitä pinossa oltiin puhuttu muutaman päivän aikana, ja olihan teillä juttua ollutkin :)
viime yö oli sitten 5 tai 6 putkeen kun ollaan nukuttu todella huonosti(varmaan viime yönä yhteensä 4h mutta useita herätyksiä), syitä nyt ainakin on tuleva 6 hammas ja se että eipä poitsu syöny eilen päivällä juuri mitään, niin pitihän sitä sitten yöllä tankata. oma pää on ku jatkuvassa krapulassa, harmi vaan tää olotila ku huomenna pitäs olla skarppina töissä. niin aj YÖK viikon päästä alkaa sitten ihan kokopäivä työ, onneksi vaan sen kuukauden. ammateista ainakin oli ollu puhetta ja mie oon sairaanhoitaja valmistunu jo -93(eläkeikää odotellessa).
nyt mulla ei kyllä ajatus kulje ei sitten yhtään...täytyy mennä kahvinkeittoon suunnittelemaan tulevaa asuntoa...jos vaikka sittenkin saatas aloitettu se projekti, että saatas talopaketti valittua :)))