Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MARRASKUISTEN VIIKONLOPPU***

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä heräiltiin viime yö vähintäänkin tunnin välein itkemään, aamuyöstä poika kukkui pari tuntia hereillä. saatiin miehen kans nukuttua ehkä nelisen tuntia ja sekin pätkissä. annoin suponkin, enpä tiedä oliko sit apua vai ei. poikasen ekat hampaat ne taitaa sitä kiusata. miespoloinen joutui vielä töihin lähtemään, itse aioin ja voin sentään ottaa nokoset samalla jos tää suostuu päikkärit nukkumaan.

ei nyt kulje ajatus tän enempää.

gerda

Vierailija
2/31 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gerdalle hyviä päiväunia, toivottavasti piristää!

Puhihaako se kerran kyseli kasvulistan päivittämisestä? Sen ylläpitäminen lienee aika työlästä. Minäkin oon kerran tippunut koko listalta pois ja omatkin päivitykset oli jääny 4kk mittoihin, mutta eipä tuo haittaa. Kiitokseni kuitenkin kasvulistan ylläpitäjälle, saahan ne mitat aina uudestaan sinne laitettua.

Joku puhui tässä taannoin seksistä. Vasta nyt on alkanu homma kiinnostaa kun imetys on loppunut ja ekat menkat olleet. Hormonit vaikuttaa näköjään ihan hirveästi paitsi haluun myös kehon toimintaan ja tuntemuksiin. Vasta nyt se tuntuu siltä kuin pitääkin. Miesparka joutuu hyökkäysteni kohteeksi ;)

Viikonloppusuunnitelmia? Pitää käydä kaatiksella, risukuorma odottaa kärryllä. Sitten pitää ostaa itelleni työsandaalit, meen sunnuntaiksi töihin ja huomasin että entiset sandaalit tuhoutuivat synnytyksessä (niille tippui verta). Sitten pitäisi ettiä pojalle ekat kengät ja varmaan välikausihaalari tai housut ja takki. Siinäpä taitaa viikonloppu mennäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin juuri lukea teidän viikon juttunne, kun poitsu heräsi. Nyt täytyy pitää hiukan toista silmää enemmän auki; meillä opittiin konttaamaan viikko sitten. Kyytiä on saanut jo kissanruokakuppi sekä keittiön alimmat laatikot, jotka virittelin kumilenkillä kiinni toisiinsa... :)

Hei, mikä-mikä-mikä valokuvasähköpostijuttu??

PUHIHAA: Nyt en ihan ymmärrä: olet listalla Myy24:n ja Le_Cheilen välissä. Olen yrittänyt pitää alkuperäistä järjestystä, eli vauvan syntymäpäivän mukaan ja samana päivänä syntyneet äidin nicin nimen mukaan aakkosjärjestykseen.

ÄITYKKÄ80: Sinä siis ainakin tiedät, mitä se on, kun mies on yrittäjä ja yhteiset lomat ovat harvinaista herkkua! Oli täällä muitakin yrittäjien puolisoja...

Juttua oli myös masennuksesta. Itsekin olin joskus masentunut, mutta en tajunnut mennä lääkärille. En osannut puhua kenellekään, itkeskelin vain yksinäni (ja miehelleni), kun mikään ei tunnu miltään. Samoihin aikoihin paras ystäväni erosi yllättäen avomiehestään, ja olin siinä hänen tukenaan osaamatta yhtään sanoa, miten painava oma oloni oli! Oli aika rankka jakso, mutta onneksi siitä selvisi sitten pikkuhiljaa. Meni siinä kuukausia... Eli hieno juttu, kun täältäkin löytyy keskustelu/kirjoitusapua!

Ja juttua oli äitiyden ei-niin-ylevistä puolista. Ymmärrän ja olen osittain samaa mieltä, mutta haluaisin sellaisen ajatuksen tuoda keskusteluun mukaan, että naiset (en tarkoita sinua KittyKatti tai muitakaan keskusteluun osallistuneita!!!) joskus tekevät itsestään marttyyrin. Itsekin huomaan sellaisia piirteitä ja tapoja puhua miehelleni (sä et koskaan, mä olen sitä ja tätä, sä vain makaat siinä sohvalla...). Oma mieheni on älyttömän kultainen eikä koskaan valita mistään. Tekee (yrittäjänä) paljon töitä, mutta jaksaa sitten kotona ja muutenkin aina auttaa. Mutta silti joskus, kun mies lösähtää sohvalle rankan päivän päätteeksi ja mulla on soseet purkitettavana ja tiskit tiskattavana ja vähän huono päivä, menen sitten livauttamaan jotain " säkin-siellä-vain-makaat" ...

No, tuo yllämainittu meni ehkä hieman asian sivusta... Itse lapseen en ole vielä hermostunut kuin muutaman kerran öisin. En pitänyt ollenkaan itsestäni, kun tiuskaisin unenpöpperössäni lapselle jotain. Pyysin miestäni olemaan se, joka öisin nousee rauhoittelemaan ja " tutittamaan" poikaa. Ekana yönä olin skarppina klo 02 ja 05 ottamassa poikaa tisulle. Toisena yönä syötin vasta klo 06 (itse pyysin vauvan viereeni). Kolmantena yönä en syöttänyt enää ollenkaan. Näin meiltä jäi yösyötöt pois, sillä poika rauhoittuu tutilla. Nyt vuorottelemme öitä. Kyllä saa nukuttua hyvin, kun tietää, että toisella on se vastuu! Suosittelen.

Koska mieheni tekee paljon töitä, olen yrittänyt ajatella niin, että tämä lapsenhoito on sitä mun hommaa. Saan kuitenkin aika paljon apua mieheltäni, jos sitä tarvitsen. Tietysti mulla on vain yksi lapsi. Olenkin miettinyt, miten sitten jaksan, kun on 1-2 lisää, mies " aina" töissä ja iso koti huollettavana... Mutta on mun joskus tehnyt mieli laittaa lapsi kaappiin ihan ilman mitään muuta syytä kuin että olis kiva olla hetki ihan omien ajatustensa kanssa.

Hei porilaiset, oletteko käyneet Pelle Hermanni-puistossa? Mulla on sukua ihan Porin naapurissa, ja vasta nyt kuulin, että Porissa on tuollainen kiva puisto! Voi hitsi!

Telkkariohjelmista vielä sen verran, että onko täällä joku hankkinut sen Muppet Show DVD-boxin? Olen ARMOTON Muppet-fani, mutta en ole vielä saanut boxia hankituksi. :)

Nyt alkoi sellainen myrkynvihreä tuoksu nousta tuolta lattialta, että parempi lähteä peppupesulle! Oikein mukavaa viikonloppua kaikille! :D

Vierailija
4/31 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kasvulistan päivityksestä, että toki sitä sattuu vahingossa kaikenlaista - on varmaan joku vahingossa väärän värisenä yms. vaikka kovin huolellisesti koitan sitä päivitellä. En kuitenkaan tarkoituksella ketään vainoa!

Ja seksistä... Mulla oli pillerit, mutta kun onnistuin tosiaan syömään yhdeltä levyltä kahdesta rivistä yhtä aikaa pari päivää (päätä särki muuten sivuoireena tästä) niin heitin pillerit mäkeen. Nyt on kumit käytössä, ja just juteltiin eilen, että kannattaakohan sitä edes ottaa horminikierukkaa (vähentäis vuotoja, mulla runsssaaaaaat menkat) vuodeksi - siis jos jo ensi kesänä alkais toista yrittämään... Ei meillä seksiä kovin usein ole, kerran viikossa on jo paljon.

Menkat alkoivat eilen, ja olipa olo! Puoli kiloa irtokarkkeja kohensi hieman mieltä :)

Nyt sinne peppupesulle...

Vierailija
5/31 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain " kohtauksen" ja aloin siivoamaan! Ajattelin et on kivempi huomenna lähtee miehen kaa lemmenlomalle ja viedä lapset mummolaan, kun on kämppä siivottu.Kiva tulla sit sunnuntaina kotiin.

Näätä: juu mun mies on yrittäjä, vielä kuljetusalalla, joten työaikaa ei todellakaan ole! Meillä on töissäkin muutama mies, mut aika vaikee on pitää ite kovin pitkiä lomia. Mun mies yrittää pitää aina kesällä viikon-pari ja talvella samoin. Nyt on ens viikon lomalla, toivottavasti töissä ei tartte mennä edes käymään! Joskus alkuaikoina tuli motkotettua tosta työajasta mut just mies antoi mulle tunnustusta, miten mukava vaimo sillä on, kun ei motkota jatkuvasti pitkistä työpäivistä! Mitäpä tuota valittamaan, kun ei ne työt siitä mihinkään häviä, vaikka mä täällä kotona paasaankin. Kotona asiat rullaa ja parisuhde pysyy edes jollain tolalla kun mä en ala pipon nyörejä kiristelemään jatkuvasti tästä.

Mut " salaa" joskus toivon, et mies alkaisi tehdä joskus jotain muuta työtä! Mut eipä se taida, henkeen ja vereen rekkamies kun on:)

Seksi..Se puoli on meillä kunnossa. Meillä ei oo koskaan synnytykset vaikuttanu milläänlailla seksielämään. tietty jonkinaikaa ollu hiljaiseloa tikkien/vuodon takia, mut taidettiin hypätä punkkaan tän kuopuksen syntymän jälkeen parin viikon sisään..Välillä on aktiivista ,välillä hiljasempaa. Keskiarvona varmaan 2 kertaa viikossa. Mulla on Yasmin-pillerit, sopivat mulle aika hyvin. Vähän on tiputteluvuotoa välillä, mut ei muuta. Lapsia ei aijota enää hankkia, joten popsin noita pilsuja ainakin jonkinaikaa, olisin valmis laittaan piuhatkin poikki, mut mies ei vielä suostu.

Mitäs mun vielä piti sanoa..Ai nii, meidän poikanen oppi taputtamaan käsiä ja voi että se onkin hauskaa puuhaa! Hekottaa itsekseen ja taputtaa:) Sit vielä jos kehuu miten hienosti sen osaa niin johan makeaa naurua saa kiitokseksi itekin. Ihania nuo muksut, niinn pienet asiat on heille niin isoja ja tärkeitä:)

Lähdenkin jatkaan siivousta, loppusuoralla jo oonkin...

Kivaa alkavaa viikonloppua kaikille!!!

äitykkä

Vierailija
6/31 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JonzQ - 21.07. 09:52 (1/2)

:) MARRASMUKSUJEN PE-SU (:

Huomenta kaikille muksuille ja mameille! Tai mikäs huomenta se nyt enään on, onhan täs sit jo hereil oltu... Kesken Salkkareita tulin piipahtamaan kun Miro nukahti.

Enpä ikinä keksi mitään kirjotettavaa... Mitäs te meinaatte viikonloppuna tehdä? Meil ois tarkotus saada kylppäriremppa tänään valmiiksi ja ehkä jo huomenna päästä omaan suihkuun :) IHANAA!! Sauna saa jäädä tuonnemmaks valmistumaan, kunhan kotona pääsis suihkuun. Huomenna ois tarkotus lähtee kylään mun mummille. Eipä meillä oikeen muuta... Moottoripyöräileen vois lähtee mut empä tiiä millasta säätä ovat lupailleet.

Onko muita jotka harrastaa moottoripyöräilyy? Me käydään välillä ajelemassa ja viedään Miro isovanhemmille. Kunhan jossain syömässä käydään tai vaan ajetaan, ollaan kaksistaan :) Ei kauheesti olla keritty remontin keskellä, mut muutaman kerran.

Onkos muuten ollu jotai galluppia jo meiän ammateista? Vissiin joskus odotus-puolella tais olla... Pistetäänkö pystyyn?? Mä oon toistaseks opiskelija ja tarkotus ois vuoden päästä olla ensihoitaja. Lastenhoitajaks oisin halunnu päiväkotiin, mut ei täällä eikä lähikunnissa oo mahista kauheesti työllistyy kun on niin pieniä paikkakuntia, ja kun oon ajatellu tarkemmin, ni ehkä toi ensihoito kutsuu mua enempi...

Nyt mä taidan siirtyy takas Pihlajakadulle, siellä on niin Salasta Elämää et jää koukkuun vaik onki vanhoi. Palaan myöhemmin lukemaan ja koitan muistaa kirjotella välillä. Vaikkei mul ikinä mitään oikeeta asiaa ookkaan...

Kuikutonta päivää kaikille -Jonsku-

Vierailija
7/31 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu että on sunnuntai kun tultiin miehen vanhemmille käymään tai muut on hommissa pellolla ja minä pojan kanssa sisällä ja teen ruokaa meille kaikille ihan kohta. Poika nukkuu pihalla.

Käytiin kaupassa ennen ja on kivaa kun voi laittaa jo pojan kaupassa istumaan kärryihin. =)

Nyt TAAS nolottaa tuo mun vouhotus kasvulistasta. Ai, en huomannut että me ollaan siellä jo. Pitää katsoa uudelleen. Uskon että sen päivitys on hankalaa hommaa ja itse en sitä osaisikaan. Luin vaan tarkkaan ja en huomannut meitä siellä. En siis pahalla tarkoittanut että eikö meitä huolittu. =)

Porissa on tosiaan Pelle Hermannin puisto ja se on tosiaan aivan mahtava puisto. Kannattaa tosiaan tulla. Tervetuloa tännepäin!!! Se Kirjurinluoto missä se on niin on muutenkin ihana paikka. Uimaranta, lintuja, ja lapsille hoithuoneet ja kahvila ja vaikka mitä. Kiva paikka. Siellä oltiinkin nyt kun oli lasten jazzit niin ma ja ti.

Oltiin kekiviikkona siellä koivunimen herrassa jossa maalaiselämää ja eläimiä niin poika tykkäsi kovasti. Ihania eläimiä.

Minä olen sosionomi, jos galluppia tehdään ammateista. =)

Meillä ei harrasteta moottoripyöräilyä. Mies kyllä haaveilee...

Viikonlopusta... Illalla tulee kaveripari saunomaan ja grillaamaan mutta emme lähde minnekään. Sitten sunnuntaina lähdetään Hämeenlinnaan rippijuliin.

Aloitatteko jotain kivaa harrastustouhua vaavinne kanssa syksyllä?

Mutta nyt perunoita keittämään..

Moikkaloikka

Vierailija
8/31 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JonzQ: Muakin ensihoitaja kiinnostais :) itse olen vasta lukion käynyt ja opiskelua ois suunnitteilla parin vuoden päähän.

Ja ei täällä niin oikeeta asiaa tartte olla, mukava vaan turista, kuka nyt viitsisi yksin murista :)

noemalta pitänyt kysymäni että kuis suklaanruskeelle seinällä kävi? Tuli varmasti tosi ihana! Itse ruskean ystävä.

Tintta-liisa: Ihana tyttönen teillä, kiitos kuvista =) Söötit hampaat pilkisteli suussa. :D Meillä niitä vielä odotellaan.

Ja tuskin monen lapsonen hirmusesti ollu vielä muilla hoidossa. Ei meidän ainakaan. Yhden yön ja vain pari kertaa tädit ollu meillä hoitamassa.

Isovanhemmat taitaa olla vaan niin iloisia näistä mussukoista, että haluaisivat heidän kanssaan viettää enemmän aikaa. Ja jos sattuvatkin vierastamaan, niin kova paikka heille.

meillä seksi sujuu moitteetta :) aika usein tulee sitä myös harrastettuakin :D

näätä kyselit kuvajutusta, muistaakseni olit sinä.

Eli toistemme s-postiin vauvojen kuvia ollaan laitettu.

vilijonkka@elisanet.fi on mun osoitteeni.

Ja marttyyrin vikaa meinaa minussakin turhan usein olla.

Kyllähän se mieskin päivän hommia tekee, eikä vaan laiskottele.

Ja kuitenkin paljon auttelee kotosalla. Olenkin yrittänyt vähän pipon nyörejä löyhentää eikä aina vaan olla sellanen tiukkis jankkaaja.

Viikonloppu suunnitelmista... meillä ei taida kummempia olla. Retkellä ajateltiin käydä jossain lähistöllä.

Vessan siivouspuuhiin menen minä. Sitten ois tämä koti suht siisti =)

hetkosen aikaa.

Vierailija
9/31 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gerdalle jaksuja valvomisien kanssa, toivottavasti saat nyt kunnon päikkärit nukuttua!

Näädällä pitää sitten tästä lähtien kiirettä, kun teilläkin jo kontataan! On se vaan veikeetä katsella omaa pikkuista konttailemassa ympäri asuntoa :) Ihania ovat.

Totta on myös se, että ainakin minulla on välillä marttyyrin oireita. Nitkutusta tulee miehelle, mutta onneksi on tottunut mun temperamenttiin ja osaa jättää letkautukseni omaan arvoonsa. Naurahtaa vaan monesi, että jahas, taitaa olla huono päivä. Tosin nämä letkautukset eivät laannuta kiukkuani, innostun vaan lisää :D Kerrankin mies kaappas mut sohvalle ja " istui" mun päälle ja alkoi kaivamaan hernettä pois nenästä. Yritä siinä sitten pitää pokkaa ja vihaista naamaa :D Hassu mies.

Seksiä meillä harrastetaan kyllä. Mulla tuli jo raskausaikana joku hyvälaatuinen häiriö ja seksiä tekee mieli jatkuvasti. Sama jatkuu yhä, vaikka imetän! Olin jo valmistautunut vähintään vuoden kestäviin ongelmiin seksirintamalla, mutta minulle kävi näin.

Ikävää Näätä, jos olet saanut jotain nitkutusta päivityksistä! Kauhea homma varmasti tuollaisen listan ylläpitämisessä kaiken tämän vauva rumban lisäksi! Kiitos sinulle, itse en edes osaisi tuollaista tehdä :)

Mulla ei ole vielä menkat alkaneet, niitä odotellessa.

Leikkain sitten siellä Raumalla käydessäni ihan lyhyet hiukset. Nyt on sellainen lyhyt pörrö :) Olen kyllä tyytyväinen! Muutenkin mukavaa, kun tuota tukkaa irtoaa hurjasti, niin ei ole sitten kun sellaisia lyhyitä irtohiuksia siivottavana.

Ammateista. Niistä onkin ollut täällä jo puhetta, mutta eipä se mitään maksa uudelleen informoida :D Olen vielä opiskelija, opiskelen teologiaa, pääaineena uskonnonfilosofia ynnä teologinen etiikka.

Tosiaan huomenna lähdetään iltapäivällä mökille viikoksi, ihanaa! Sinne tulee Onnin isovanhemmat, isoisovaari, setä ja serkukin porukoineen (serkku 4 kk). Meillä on aina tapana hengailla koko jengillä! Ihanaa kun saa läheiset ympärille, silloin mieli lepää :) Mulla on käynyt niin hienosti, että lähisukulaiset ovat mahtavaa porukkaa, ei siis luvassa itkua ja hamasten kiristystä.

Yöt on meilläkin nykyään taas vähän sitä sun tätä. Parin tunnin välein heräilee ja ihan virkkuna heiluu jo pinniksessä seisaaltaan neljän maissa. En ole antanut periksi, vaan nukutan uudestaan sänkyyn nostamatta viereeni. Meidän petiin poika pääsee kuudelta tissittelemään ja ottamaan aamutorkut.

Näätä: Niin meillä oli tällä sellainen s-posti rinki, jossa vaihdeltiin vauvojen kuvia. Pääsi kurkkaamaan marraskuisia! Jos haluat, niin laita mulle kuva teidän ihanuudesta osoitteeseen johanna.z.koskinen@helsinki.fi, niin laitan sulle paluupostina kuvan Onnista!

Kuulemiin,

Noema

Vierailija
10/31 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskos laittais muutaman rivin, kun on taas ollut muka niin kiireitä, että jäänyt alku viikon kirjoittelu väliin. Oltiin mökkeilemässä, harmi kun oli viileitä päiviä niin ei voinut tyttöä yhtään pitää järvessä. Itsekin kastoin vasta talviturkin.. Hidas hämäläinen taidan olla! Hyvin neidille uni maittoi matka sängyssä.

Näätä: Meiltä löytyy Muppet boxi, en oo kyl kokonaan vielä ehtinyt katsomaan. Hauskoja ovat! Ja mussa on kans just noita marttyyrin piirteitä, vaikka oikeasti asiat ovat hyvin ja olen tyytyväinen tähän elämän vaiheeseen. Raskaita päiviä kun välillä on ja valvomista, niin siitä seuraa

valittamista joka asiasta. En silti vaihtaisi osia esim.miehen kanssa, vaikka hän saakin mennä paljon enemmän kuin minä. Äitiys on niin kokonaisvaltaista, ihanaa ja rankkaa vuorotellen. Kohta nuo meidänkin tenavat juoksee pitkin kyliä, eikä niitä kotona saa pidettyä, niin nopeasti aika vierii. Sitten voi taas elää itselleen. Täytyy siis koittaa, vaikka välillä hammasta purren jaksaa tämä lyhykäinen vauva aika.

Mä oon laboratorioalalla töissä.

Imetän edelleen ja ei kyllä petipuuhat jaksa paljon kiinnostaa,mutta kaippa sekin taas joskus korjautuu.

Kohta tulee kummit ja täti likan nimpparikaffille, täytyy tästä mennä.

Viikonloppua kaikille ja unihiekkaa vauvoille!

Vierailija
11/31 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, meidän poitsu se nukkui puoli tuntia päiväunia... No, onpa ihan hyväntuulisena tuossa niin kuin yleensäkin. Ehkä nukkuu sitten hyvin seuraavat unet... Vielä ei kovin nopeasti tuo konttaus suju. Nyt keskittyy juuri päristämään kieltä...

EI hätiä mitiä PUHIHAA! Silmät menee solmuun vähemmästäkin listan lukemisesta! Olishan siinä voinut olla joku mulle-niin-tyypillinen kirjoitusvirhe, mutta en sitä itse vain nähnyt... :)

Jäi vähän kankeaksi tuo edellinen viestini koskien sitä äitiys-keskustelua. Tarkoitin sillä siis vain sitä, että mutu-tuntumalla aika moni meistä äideistä onnistuu itse kehittämään hirveät vaatimukset tälle lapsen- ja kodinhoidolle. Meikäläinen etunenässä! Mä olen kova siivoamaan ja pitämään kotia siistinä; sitten vasta lepää mieli, kun silmäkin. Näin se menee vielä, kun on kotona, mutta hirvittää jo se, kun töihin menee, että mitä sitten...

Ai kiva sähköpostirinki. Otin parit osoitteet talteen ja laitan kuvan, jos poitsu sen sallii... Mun sposti on liplap@nic.fi, kiva olis nähdä kuvia teidän marraksista!

Ammattiasiaa: eli mä olen valmistunut tradenomiksi v.2000 ja työskentelen koulutusassistenttina. Tykkään työstäni, mutta toiveissa olisi käydä vielä ylempi amk. Mieheni kanssa en vielä halua työskennellä, sillä tuntuu siltä, että on vielä paljon opittavaa. JA menishän se maailma aika pieneksi. Parempi, että edes toisella meistä on kunnon lomat ja 40h viikossa.

Jos voittaisin lotossa, jäisin kotiin, suunnittelisin postikortteja ja kirjoittaisin kirjoja. :)

Huomenna tulee kylään yksi kaveri, rv 30+jotain. Voi että! Kaikki tämä vielä edessä! *Niisk*

Aattelin antaa tänään ekaa kertaa banaania pojalle makupaloina. Katotaan, osaako laittaa suuhun asti. Heippatihei!

Vierailija
12/31 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hildaliina, seinästä tuli tosi hieno! Tosi pienellä sai ison muutoksen olkkariin. Mulla on muutenkin ruskea kausi menoillaan. Kaikki on ruskeaa vaatteissakin, ihanaa, syksy tulee :)

Vierailija
13/31 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö nukkuu ehkä vielä hetken, niin pari riviä ehdin kirjoittaa :)

Meidän, tai itse asiassa minun viikonloppu kuluu koiranäyttelyissä. Molempina päivinä täytyis lähteä, mutta se juuri on sitä minun omaa aikaa. En tietenkään juokse niissä joka viikonloppu, mutta nyt kesäaikaan useammin ja miehelle se käy hyvin. Saapahan viettää laatuaikaa tyttärensä kanssa :)

Miehellä on moottoripyörä, mutta ajelee sillä nykyään yksin. Ehkä lomalla päästään käymään ajelulla mutta siihen se sit jääkin.

Seksistä, eipä juuri tee mieli, paitsi pienessä hiprakassa ja jos ollaan pois kotoolta. Tyttö osaa kyllä niin hyvin häiritä ähinöillään tai sitten herää just väärään aikaan, niin aika hiljaista on...

Mä työskentelen virheselvittäjänä ja ammatiltani olen matkailumerkonomi. Takataskusta löytyy myös vartijakortti ja opiskelen parhaillaan koirahierojaksi.

Mutta nyt alkaa kuulua tuttuja ääniä makkarista, eli oikein hyvät viikonloput kaikille!

Vierailija
14/31 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, viimein Anni kellahti päiväunille. Aamupäivällä nukkui vain vajaan puol tuntia ja ei millään nytkään uni tullut. Liekö ikenet kipeenä, kun ei soseetkaan uppoo. Ruisleipää vaan hinkkaa ikeniinsä kun tarjoo, niin ja maitoo jois. No hyvä että jotain.

Sähköpostirinki kuulosti kivalta. Otin osoitteet tästä pinosta ylös jos vaikka laitan Annin kuvan tulemaan. Kiva olis tosiaan nähdä muitten marraskuisten kuvia. Mun sähköposti on pikku.pirpana@tuusulalainen.com

Mitäs vielä. Ammattiasiaa. Olen koulutukseltani tradenomi ja töissä kaupanalalla osastopäällikkönä. Ammatinvaihdosta olen kyllä haaveillut. Jotenkin sitä aikanaan vaan ajautui kaupalliselle alalle, vaikkei se lemppari ollutkaan.

Petipuuhat rupes kiinnostaan kun menkat alko sillon kun Anni oli 5kk (jep, täysimetyksestä huolimatta), nykyään vaihtelevalla menestyksellä pikkukakkosta tehdään.

Jännityksellä ootan kaverilta viestiä joko lähtö synnärille koittaa. Hällä laskettuaika vasta elokuun alussa, mutta lääkäri oli sanonut että voipi syntyä jo tällä viikolla. Tiedän ja varoitin häntäkin, että vauvathan tulevat kun haluavat, eivät silloin kun joku lääkäri ennustaa... Kertaakaan en aijo kysyä joko nyt syntyy, muistan kuinka rasittavaa se oli silloin kun itse oli viimesillään.

Nyt tiskaamaan niin ois sitten mökki viikonlopuksi kunnossa. Ja jos ehtis Annin kuvan laittaa sähköpostilla.

Ai niin, Näätä: meillei Anni ole kuukauteen nukkunut kerrallaan kuin puol tuntia :-) toivottavasti teillä ei jää tavaks!

T: Hertta ja Anni

Vierailija
15/31 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia teille, jotka jo lähetitte kuvia söpöläisistänne! Yritän lähettää teille meitin kuvan paluupostina mahd. pikaisesti, ollaan kyllä huomenna lähdössä reissun päälle, et toivottavasti miekkonen ehtii mua auttaa lähettämispuuhassa...Muussa tapauksessa lähettelen kuvia reissun jälkeen! Itse olen siis sen verran pöllö näissä asioissa, et ei taida tosta vaan onnistua :) Ja mun osoite on siis nillanalle@luukku.com, jos joku haluaa vielä lähettää kuvan..

Tosiaan mökkihöperyyden karkoitusyritys alkaa huomenna, kun lähdemme mökille (heh, heh).Jos paikanvaihdos vähän virkistäis mieltä...Musta kanssa mukava siivota huusholli ennen matkaan lähtemistä, niin on sitten kivempi tulla takaisin.

Meidän neidille ei meinaa nykyään maito maistua, on aika tekeminen siinä, että sais menemään vaaditun 600-800 ml. Olen sitten antanut välipalaksi marja/hedelmäjugurttia, niin saa lisättyä maitotuotteiden määrää.

Hyvää viikonloppua kaikille!

T:nillanalle

Vierailija
16/31 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukotus,olipahan makeat päiväunet,oli taas yö yhtä pelleilyä,jos oikein muistan,5krt komennettiin palveluja.

Hyvittaa nuo vanhankansan jorinat,että yli puolivuotiaat kyllä nukkuu läpi yön,justiinsa.

Olen menettänut toivoni,onneksi miehen kanssa vuorotellaan,saa univelkoja kuitattua.=Näitä ikuisuuskysymyksiä...

Ammattiasioita:ravintolakokki,mutta jatkanko, se vielä aivan auki. irtisanouduin edel.duunista,joten työsuhde päättyy ja lopputili kolahtaa enskuun lopussa.

Vuoden loppuun sit hoitovapaalla,eli pikkuhiljaa pitäis ryhtyy miettimään jatkoa.

Meillä skrodempi puolisko myös yrittäjä,joten yhdyn edel.kommentteihin työajoista yms...

Olin varautunut selibaattiin,vähän pidempäänkin,mutta vko ennen sektiota touhuttiin vielä,sekä vko sen jälkeen,olin positiivisesti yllättynyt ja jotain uutta suolaa näihin yhteisiin hetkiin on tullut,kun päikkäreiden aikana peitto kainalossa leiriydytään ties minne hihitellen kuin teinit.

Joku mainitsi taikasanan moottoripyörä,jibiii

On ollut useimpia omia,tällä hetkellä ei,mutta pojan kasvua odotellessa

kuolaan kaduilla kaikki HD:t....eli heti hankitaan,kun mahdollista.

Maidon juonti on jostain syystä myös vähentynyt meillä,pidän muutaman kerran vkossa tarkkaa kirjaa,että poika saa edes sen 500ml.

Tuttelijauhetta hokasin lisätä puuroihin,ruokiin,onneksi on se mahdollisuus.

Janoon ei jää,vettä menis vaikka kuinka ja paljon!

Vielä ehdin kommentoida tuohon marttyyriuteen,olen myös erit. valitettavasti huomannut niitä piirteitä itsessäni,voi huokaus.

Kun yhteisen tiemme aloitimme,päätin vakavasti että MINÄ EN nalkuta ym.ikävää..

Äitinä olosta olen kyllä pääosin nauttinut suunnattomasti,tuntee olevansa vieläkin tärkeämpi kuin ennen,itsevarmempi,rohkeampi´ja joka päivä muistan olla iloinen,että meillä Suomessa äitiyslomat ovat mukavan pitkiä!

Eilen piknikillä perheen kanssa koin taas huikeita hetkiä,kun veijari hymyili pilviä katsellen,nauttien meidän välissä viltillä. Sunnuntaina uudelleen!

Kohta saapuu se prinssini mun,eli kovaa kyytiä pojalle ja sit uimaan,kyllä kesä on ihanaa!!

Mainiota viikonvaihdetta kaikille!!

Vierailija
17/31 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista, taas se tapahtui, niinkun joka ilta... Käytiin kaupassa ja hiukan ennen kahdeksaa poika alko olla iiiihan väsyneen näköinen. No me sitte reippaasti kotiin ja kun puuro oli menny masuun ni johan tuo piristyi! Pitäs varmaa antaa se puuro jo pual kasilta ni ei menis niin pitkälle nukkuminen... Me kun ollaan muutama viikko opeteltu menemään jo kaheksan maissa sänkyyn ja siis nukkumaan. Tietäähän se aikasempia aamuja, mutta niihinki pitää totutella kun muutaman kuukauden päästä alkaa äitin koulu ja pojan pitää mennä hoitoon.

Joku kirjotteli ihanasta miehestään, mäkin haluan siihen yhtyä :) Mulla on AIVAN IHANA mies! Aamuste se menee töihin ja tulee ennen viittä. Sitten se vaihtaa vaatteet ja alkaa remonttiin. Siellä se puunaa ja touhuu iltapuuroon asti ja jaksaa silti vielä laittaa lapsen nukkumaan. Viikonloppusin mä saan nukkua pitkään ja hän herää pojan kanssa, vaikka ite se joutuu joka aamu arkisin nousemaan ennen mua. Viikonloppusin kotona ollessaan (jollei oo mitään hätästä remonttia) pitää pojalle seuraa ja hoitaa sitä ja jaksaa kaiken päälle vielä auttaa mua kotitöissä. Eikä mun tarvi edes pyytää! Uskomaton! Mä en pahemmin asioista naputa, mutta sanon jos mua alkaa oikein ahistaa ja masentaa kun laps on kiukutellu monta päivää. Enkä sillonkaa naputa mistää vaan kerron omat fiilikset.

Tänään rakas aviomieheni tuli töistä ja ensitöikseen ojensi ruusuja!! Ihan vaan nimppareita varten ja koska rakastaa mua niin paljon, elämä on ihanaa :D

Muutenkin tää päivä on ollu jotenkin paljon valosampi kun alkuviikko. Sillonhan ajattelin jo mennä avautumaan jollekin pää-tohtorille... Ehkä mä jaksan kuitenkin ilman sitä tohtoria :)

Hyvää illanjatkoa mameille puolisoineen, ja lapset... nukkumaan kaikki heti ja tosi kiltisti ja muistakaa nukkua hyvin, koko yö :) -Jonsku-

Vierailija
18/31 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpa tänne vielä pikaisesti piipahtamaan ennenkuin menen nukkumaan (illantorkku kun olen). Olin tänään ystäväni luona saunomassa ja mies hoiti poikaa kotona. Ystävälläni on 10kk ikäinen poika ja keskustelimme saunassa, että mitä teemme toisin, jos vielä saamme lisää lapsia. Molemmat saimme listattua aika montakin asiaa ja kärkipäässä oli, että ainakin ottaisimme asiat rennommin. Tietysti esikoisen kanssa kaikki on uutta ja ihmeellistä, ja jollain tapaa minua harmittaakin se, että jotkut asiat on ensimmäisen lapsen kanssa opittava kantapään kautta.

Joku kyseli syksyn harrastuksista. Me aloitamme elokuussa pojan kanssa srk:n perhekerhon, joka on kerran viikossa. Sitten olen ajatellut mennä naisvoimistelijoiden vauvan ja vanhemman jumppaan: Tiitiäisten temmellykseen. Vauvamuskarikin houkuttelisi, mutta en kuitenkaan haluaisi liikaakaan harrastuksia. Itse ohjaan kahta lastentanssiryhmää ja käyn jumpassa ja spinningissä eli iltoihin on kyllä riittävästi ohjelmaa. Tekisi vähän myös mieli aloittaa taas pianotuntien ottaminen...

Myös ammateista oli puhetta. Itse olen kasvatustieteen kandidaatti, lastentarhanopettaja. Se onkin juuri yksi painavimmista syistä, miksi haluan jäädä hoitovapaalle: en voisi laittaa omaa pikkuistani hoitoon ja mennä itse hoitamaan vieraita lapsia. Olen kyllä myös vahvasti sitä mieltä, että pienen lapsen paras paikka on kotona.

Mitäs muuta...Poju voi hyvin ja ihan kuin olisi tänään sanonut ÄITTI! No toiveajattelua tietysti, mutta kyllä tuntui ihanalta:) Toisaalta aamupäivällä miehen mielestä poika sanoi ihan kuin " giguli" ja loppupäivän mies sitten yritti poikaa, että " sano taas giguli" ... Näin meillä!

Illanjatkoja kaikille!

T. A-Ä

Vierailija
19/31 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple] Enpä ole taas tainnut tällä viikolla kirjotella mitään. Olemme kotiutuneet omaan kotiin, 6vkoa oltiinkin äidilläni. Heh, nyt joku ihmettelee että miksi ihmeessä ;) Miekkoseni oli töissä pääkaupunkiseudulla, jossa äitini asuu. Ei täälti Riihimäeltä viitsi joka päivä sinne ajella.

näätä: Kyllä kasvulistan päivitys on kova urakka. Itekin muutamia kertoja sen tehnyt.

Isot aploodit siis sinne sinulle!

Kuvien vaihtamisesta: Taisinkin laittaa kaikille lähettäneille kuvia. Tässä vielä s-postini halukkaille virtanenm@suomi24.fi.

http://irc-galleria.net/archive.php?nick=MinDelSon&album_id=703417

Sekä tuolla on myös kuvia!

Nyt tarvitseekin mennä, heipä hei!

10kaks ja Jere-poju

Vierailija
20/31 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulin koneelle pörräämään, kun pojan sain unille ja isäntä nukkuu krapulaansa. Meillä oli sitten eilen sellanen sota ja ollaan vieläkin mökömökö. Ei kiva, kun huomenna pitäis lähteä sinne rippijuhliin 2h ajomatkan päähän. Kiukuspäissäni sanoinkin miehelleni että nyt erotaan, en jaksa... Vaikka hän ihana onkin niin joskus menee hermot ja puhun ainakin minä ohi suuni.

Ollaan sitten vain pojan kanssa oltu rauhassa kotosalla ja käyty lenkittääs koiraamme.

Aalto-äiti: Olet lto. Se oli munkin haaveammatti ja olin kerran pääsykokeissa Raumalla, mutta ei onnannut. Sain lähes täydet kaikista muista paitsi sellaisesta kun piti joku teksti lukea ja sitten oli jotain kompa kysymyksiä. No sitten valmistuin sosionomiksi.

Lähetin muuten poikamme kuvia 8 osoitteeseen mitkä olin joskus aikaisemmin täältä kirjoittanut ylös.. Noeman ja Tarjan (en muista niminerkkiäsi) lapset ihania söpöläisiä. =)

Mutta mutta, eipä kai kummempia.

moikkatimoi