°Syyskuu 04 taaperoperjantai°
Kommentit (14)
Olipa mukavaa herätä perjantaiaamuun kämppä valmiiksi siivottuna. Ehkäpä viikonlopun aikana ehtisi tehdä jotain tuolle Lillin huoneelle.
Eilen sain loput tapetit revittyä pois. Seuraavaksi pitäisi pestä katto ja kitata seinien kolot. Rupesi stressiä pukkaamaan senkin asian suhteen, kun sitten töitten ja opiskeluitten alettua ei varmastikaan aika ja voimat riitä vielä remontin tekoonkin. Ja miehellä näyttää olevan kiinnostus koko remonttiin nollassa. Olisi tuo Lillin huone kiva saada edes asuttavaan kuntoon Lillin synttäreihin mennessä, eihän siihen ole enää kuin reilut kaksi kuukautta.
Kukkuulle onnittelut uudesta huoneesta ja nukutusta yöstä!
Pikkuisen sadetta ripsii, kävin hakemassa pyykit narulta sisään. Ihanaa että sataa, sitä on kyllä hartaasti odotettu! Vaikka noita palaneita nurmikoita ja kuivuneita kasveja ei varmaan pelasta enää mikään.
Huomenna pitäisi jaksaa mennä polttareihin. Mikä on kun ei yhtään huvittaisi... Ehkä laskulla 50¿ per nenä on osuutta asiaan. Ei minun nuoruudessani vaan polttareihin tarvinnut kolmeasataa markkaa uhrata! Mutta ajat on muuttuneet... Siihen vielä omat syömiset ja juomiset päälle.
Joo, menen tästä jorisemasta. Mukavaa viikonloppua kaikille!
T. Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
Kaikki vissiin nautiskelee elostaan.
Tänään on jälleen marjattapäivä: pesuhuone on jo pesty, pyykkikone ja kuivausrumpu pärisevät, leipomukset odottavat. Siivotakin pitäisi koko torppa, kun miehen siskon perhe tulee huomenna pariksi yöksi. Autokin kaipaa imurointia, hiekkaa ja riisikakun palasia joka puolella. Onhan tuota hommaa taas kertynyt.
Kiitän kanssailoitsijoita!
Mukavaa, kun Kukkuun perheessä on elo öisin tasaantunut. Hienoa, että lastenhuone on jo tuossa vaiheessa.
Nöösä ei ole ollut vielä yöhoidossa. Tämä on napanuorakysymys varmaankin enemmän vanhemmille kuin lapselle. Ehkä mekin joskus.
Ankkis: Nuo polttarisummat on kyllä tosi isoja, 50-100 euroa. Olen kyllä ollut huomaavinani, että tuolla Lakeuksilla järjestellään ainakin omassa ystäväpiirissä edullisemmin polttareita (ovat silti aivan huisin hauskoja) kuin täällä etelän päässä ystäväpiirissä. Itse olin enemmän kuin iloinen, kun ystäväni eivät laittaneet useita kymppejä minun polttareihin. Silti olivat keksineet kaikenlaista kivaa karting-ajelusta hotellin saunaosastoon. Joka tapauksessa Rattoisaa polttaririentoa!
Aavikselle parempaa mieltä!
Ynkälle rattoisaa loman jatkoa.
Jatulle virtaa juosta vilkkaiden lapsosten perässä. Typy on kyllä melkoinen menijä. Haleja.
Nöösä sai valita nimpparilahjansa tässä yksi päivä. Olisi halunnut semmoisen pienen Ranga-Tanga apinan, mutta päätin sen olevan turhan tyyris nimpparilahjaksi. Nöösä huomasi sitten semmoisen koiran joka haukkuu, päästää syömisääniä, heiluttaa päätä ja jalkojaan ja jossa hinta oli kohdillaan alen takia. Niinpä sai lahjaksi hauvan. (Se siitä periaatteesta, että kehittäviä ja kestäviä leluja ;) Me viime vuonnakin annettiin pieni lahja ja vähän herkuteltiin, samoin tänä vuonna jätskin ja yhdessä olon merkeissä. Minun lapsuuden kotona yleensä vain onniteltiin, mutta joskus harvoin annettiin kortti tai ihan pieni lahja. Miehen kanssa ollaan heti alusta asti annettu toisillemme pienet lahjat. Ollaan ajateltu, että on mukava juhlia aina, kun on pienikin syy juhlaan tässä arjen keskellä. Ehkä tämä on höpsöä, mutta siitä viis. ;) Tästä G: Vietetäänkö teillä nimppareita jotenkin?
Juu, mutta ne hommat odottaa¿ Smuik ja iloista päivää ja viikonloppua kaikille! =)
-Mimmuli ja Nöösä
Minä olen suhteellisen terve, Sini ei. Nukkuu päikkäreitään kuumeisena ja räkäisenä. :-( Ja minä ällöän juurikin tuota räkää.. Tietääkö kukaan mistä saisi sellaisia valkoisia pukuja mitä olen nähnyt käytettävöän karanteenialueilla??? " Näkee sielunsa silmin, miten lähestyy Siniä nenänniistoaikeissa karanteeni puku päällä.." :-D
Sini oli yökylässä äidilläni ja isälläni, ensimmäistä kertaa, ehkä kuukausi sitten. Sinillä oli mennyt hyvin. Minä en vain nukkunut kotona, kun mietin että mitenkähän pienokaiseni siellä ihan ypöyksin pärjää... Kun kotiinlähdön aika oli tullut ja äitini oli sanonut Sinille että nyt lähdetään Sinin kotiin, katsomaan äitiä, isiä, vauvaa ja koiraa niin Sini oli tuuminut että EI. Oli saanut mummo houkutella, että oli saanut neidin autoon. Enkä yhtään ihmettele. Mummo ja paappa elävät täysin Sinin ehdoilla ja eivät kyllästy viihdyttämiseen. :-) Oli Siniltä tosin nukkumaan mennessä illalla, tullut muutamaan otteeseen äiti, isi, vauva ja koira. Mutta hyvin oli nukahtanut. Mutta en hetkeen anna Siniä yökylään. Minä olin ihan poikki valvotun yön jälkeen. Täytyy siis odottaa, että saan napanuoraa vähän höllättyä. ;-)
Kyllä minä pinot luin mutta mitään en muista.. :-/
Kiva että Jatun typy arvostaa " sisäistä kauneutta" . :-D
Onnea Lillille pottaan lorottamisesta!
Mukavaa että Kukkuukin ehtii koneelle pieneltä kääröltään. :-)
Polttareista. Komppaan Mimmulin aatoksia. Minusta polttareiden tarkoitus on, että morsian viettää hauskan ja mukavan illan, niin uusien kuin vanhojenkin kavereidensa kanssa. Se seura ja hyvä ruoka ja juoma. :-) Ja tietysti jotain kauneuteen liittyvää (turvehoitoajne) ja jotain jäynääkin, mutta ei kiitos näitä ensiksi Benji-hyppy, sitten liitovarjoilemaan, sitten siihen värikuulasotaanjne...
Tyhjeneeköhän tuo astianpesukone itsestään? Hmm. Täytyy yrittää, että josko ajatuksen voimalla, jollei itsestään. ;-) Vähän harmittaa kun sairastellaan ja viikonlopuksi olisi ollut pari kaveripariskuntaa tulossa kylään. Mutta ei voi minkään. Vähänhän me ollaan sairasteltu.
Kaikille mukavaa viikkistä! :-)
Minun syksyni alkaa siitä, että pitää vetää villasukat jalkaan ja jo eilen illalla sitä harkitsin, tänään toteutin. On tosi viileän oloista! Niin, kärsin kummallisesta sukkakompleksista. Kesällä en pidä sukkia missään muodossa (ei muuten kannata rullaluistellessa, karmeat rakot sain aikaan) ja talvella pidän vain ja ainoastaan villasukkia, paitsi jos on ihan pakko leikkiä fiksua ja tyylikästä ihmistä. Onneksi on mummo joka neuloo, minulta löytyy erikseen yövillasukkia, kumisaapasvillasukkia, sisävillasukkia, navettavillasukkia jne. Tosin aerobicciin pyrin laittamaan tavalliset sukat (jotka mielestäni puristavat ilkeästi), mutta pari kertaa olen unohtanut, sain hiukan pitkiä katseita omakseni. :D
Lilalle ja Sinille paranemista!
Polttarit, en myöskään voi ymmärtää tätä nykyistä hommaa, aivan älyttömälle kuulostaa jo tuo 50¿. Olen samoilla linjoilla Lilan kanssa, joku kauneusjuttu ja halpa hauskanpito riittävät kyllä. Meille ei pidetty polttareita ollenkaan ajanpuutteen ja sen vuoksi, että Motti oli niin pieni, aivan hyvin ollaan selvitty ilmankin;) Sanoo tämä nuiva tiukkis!;)
Motti ei ole ollut yöhoidossa eikä sen aika tule olemaan vielä pitkään aikaan. Kukaan meistä ei ole siihen valmis, ei edes Motti. Reissussa ollessa olimme miehen kanssa saunassa emmekä kuulleet että MOtti heräsi. Miehen sisko oli mennyt Motin luo eikä hakenut meitä, meni joku viisi minuuttia että tultiin saunasta ja kuultiin tilanne. Motti oli täysin hysteerinen ja paniikissa huusi äitiä:( Tuon jälkeen meni kaksi tuntia että huuto loppui, piti aloittaa koko nukutus alusta alakerrasta saakka ja senkin jälkeen Motti pelkäsi makuuhuonetta niin, ettei halunnut mennä sinne. Lopulta nukkui minussa täysin kiinni sen yön. Kyllä olin vihainen, en ymmärrä mitä kolmen lapsen äidin päässä oikein liikkui!
Motilla on nyt joku ihana äitikausi menossa. Tahtoo paljon olla sylissä ja leikkii vain vieressä. On niin liikuttava! Mikäpäs sen ihanampaa kuin sylitellä pientä. Nykyään kun jostain kieltää, alkaa lohduton nyyhkytys ja Motti laittaa pään käsiinsä, sitten sanoo että tuli pipi ja tahtoo syliin. Siinä sitten nyyhkyttää hetken aikaa ja lopuksi kokeilee, joskos tällä esityksellä keksi irtoaisi:D
Kuivuus alkaa täälläkin huolettaa, nurmikosta ja kukista viis, mutta miten käy lemmujen ensi talven ruoalle. Mikään ei ole kasvanut moneen viikkoon. Muutenkin se rehun teon epäonni toi mukanaan sellaiset lisäkulut, että alkaa talous hirvittää.
Jatulle sympatiat toisen vilkkaan lapsen vanhemmalta. Koko kesän ajan missä tahansa ollaan liikuttu, joku on aina katsonut tarpeelliseksi tulla päivittelemään meille, että " onpas kamalan villi tuo teidän poika" . Siis ihan ventovieraat. Yritän vaan hymyillä ja sanoa, että energiaa sillä riittää, olisipas itselläkin niin saisi paljon aikaiseksi. Mutta kyllä Motin vilkkaus aika paljon rajoittaa, en vain jaksa lähteä sellaisiin paikkoihin, missä vahtiminen on tosi hankalaa ja perässä saa juosta aivan koko ajan. Kotona on helppo olla. Eilen minua lohdutti tässä asiassa miehen siskon anoppi, viiden lapsen äiti. Sanoi, että hän ei koskaan olisi uskonut, jos hänelle olisi kerrottu pojastaan pienenä, että siitä tulee tohtori. Oli ollut tosi vilkas eikä ikinä ollut keskittynyt mihinkään. Oli kuulemma monet kerrat miettinyt, että mitähän tuosta ikinä tuleekaan ja hyvin kuitenkin kävi. Joten ehkäpä joskus nämäkin hiukan rauhoittuu.
Joskos minäkin niitä kotihommia.....laiskimus meinaa iskeä....
Aavis ja Motti
Nyt minäkin voin sanoa et kiva kun on siistiä..täystuhon kanssa yhdessä touhuttiin ;-))
Siivouksen jälkee typy halus vielä ulos,sit haluski syömää ja söi reppaasti perunan ja 5pinaattilettua!
Voih..mulla oli joskus ihanat pehmeät yövillasukat,mut penskana kännipäissä juoksin pihalla ja ne meni pilalle :-/ Ei jaksa mummi enää kutoa..
Aavis:Tanssiminen on hyvä,ainaki lämmitellessä saa villikset olla ihan rauhassa jalassa..aerobicissä voi olla vähä kuumat ;-))
Tuosta vilkkaudesta..Pojan tarhassa on onneks suhtauduttu siihen tosi positiivisesti,kannustavasti ja ymmärtäväisesti ja olen tosi ilonen et en ottanu poikaa kokonaan tarhasta pois vaan nyt saa alottaa eskarin siellä tutussa paikassa ja tuttujen hoitajien kanssa!
Toivon et typy pääsee samaa tarhaa vuoden päästä ja vilkkaus ei ole ongelma tyttölapsellekaan!
Sisäistä kauneutta..tänää lakattii ekaa kertaa typyn varpaan kynnet :-)
Mun neiti!Olis pitäny heti päästä isille näyttämää..
Typy ei ole ollu yöhoidossa.Ei tuntunu hyvältä idealta koska itki yön jos vaam isovanhemmatki oli meillä yötä.mun piti pitää kokoyö kättä typyn päällä..Mutta nyt laivareissu ja se kun pappa oli hoitamassa lapsia anto toivoa et yö vois sujua ja mä olisin valmis johonki hotelliyöhön mut ei taida vanhemmat tulla hoitamaan.Sillon keväällä oltii se päiväristeily ja jo sillon huomas et eivät ollee ihan innoissaa hoitopäivästä ni enää en oikein uskalla edes leffailtaa pyytää..Äiti väsyttää itesä täysin ku kulkee KOKOAJAN typyn perässä ja hokee älä juokse,älä hypi..sattuu,sattuu...EHkä sit joskus....
Mun kotona muistettin nimpparit,ainaki onniteltii..miehen kotona ei!
Me ei ole nimppareita vietetty..Miten sais miehen senki muistamaa!!En kyllä muista itekää miehen nimppareita :-/
ja eihän nuo lapset ole kalenterissa..tuli mielee....
Tuli mielee Nöösän lahjasta et typy pelkää kaikkia ääntä pitäviä leluja..ei selasii soittavia mut sai koiran mikä hakkuu ni sano vaa et pois!petottaa!!!
Mies tulee kohta ja lähtää Ikealle,varmaa huisin hauskaa typyn kanssa!mut pakko käydä kattoo yks hylly et onko hyvä ni iskä hakee sen su meille jos ostetaa..
Oltii Itikses yks ilta ja joka kaupan ovel typy huus " ei tänne pauppaa" ku sanoin et äiti vaa vilasee ni typy et etkä vilase..kaikki muutki oli varmaa samaa mieltä!
Lilan taloon paranemista!Saitte jonkun reissupöpön :-(
Johan tuli tarinaa...
jatu
Aavis, kiva kun ilmaannuit, olisin jo pian soittanut perään! ;-)
Jatu, Taisin ottaa tämän pöpön lauantaina töistä. Ei ole vastustuskykyä samalla tavalla, kuin jos siellä pöpöpesässä jatkuvasti aikaansa viettäisi. Eli en syytä Helsinkiä. :-)
T@hti kait pomppaa pinoon tunnin sisällä. Toivottavasti.
Lia, joka kökkii sisällä
ehtis tännekin.
Pappi kävi päivällä sopimassa ristiäisjuttuja. Jouduttiin soittaa sille vielä eilen, kun ei ollu näkyny eikä kuulunu.
Sitte tuli anoppi ja siskonsa avuksi siivoamaan. Ovat vaan ihan turhan perusteellisia ja mä väsyn. Nyt nukkumaan. Tulevat vielä huomenna iltasella siivoamaan lattiat.
Pyhänä ristiäiset.
Jaksamisia kaikille!
T@hti
Täytyi ihan ääneen ihmetellä tänään kun ajettiin melkein 500km, että kenen poika meidän takapenkillä istui? Matkat meni koko viikon ajan niin hyvin, etten olisi ikinä uskonut! Eilen Onni ei nukkunut päikkyjä ollenkaan, kun torkahti puoli tuntia autossa matkalla Tampereelle ja heräs kl 10. Jaksoi käsittämättömän hyvän tuulisena iltaan asti ja nukahti 20.30. Heräsi tänä aamuna ko 8.10!!! Melkein 12 yhdellä seisomaan nousulla! Ja minä sitten nukuin tosi huonosti. Odotin koko ajan, milloin Onni herää ja alkaa huutaan:/ Tänään sitten nukkui autossa 2h ja lopun matkan matkusti todella hienosti! Ihanaa, ikäkin lienee tekee tähän asiaan tehtävänsä.
Vauva Tampereella oli ihana, pieni tytön tyllerö ikää 3kk. Mutta tuliko vauvakuume tai edes pieni halu saada vauva? Ei! Vauvalla sattui oleen 3kk tiheän imun kausi. Söi jatkuvasti ja nukkui tasan puolen tunnin unia. Kuten Onni aikoinaan. TUli sellainen olo, että tätä minä en ainakaan kaipaa. Vaikka muuten tyttö oli tyytyväinen eikä siis juuri itkenyt tai huutanu mahakivusta tms.
Reelistä oli kiva kuulla pitkästä aikaa!
Mimmuli: Jee jee, jospa Nöösälle vihdoin on löytynyt sopiva vilja!!!
Ja muut asiat sitten unohtuivatkin...
Yökylästä kysyi Kukkuu. Onni on ollut täällä yhden yön ilman meitä vanhempia. Tämähän on tavallaan meidänkin koti nyt, joten vieraassa paikassa poissa kotoa ei ole ollut. Ja minä en kyllä ole oikein valmis vielä oleen erossa. Onni kyllä oli pärjännyt loistavasti kun oltiin Rovaniemellä kuukausi sitten.
Tosi noloa, nyt en enää muista muuta. Kosteusmittaukset tänään ok, kaupat tulee!
T-P
Ikea teki liian suuren loven taloutee!!mut löydettii sellanen cd hylly mitä on kauna etitty ja oli pakko ostaa..lasku tulee sitte!
T-P:Kiva kuulla että teillä reissu oli onnistunu!
T@hdelle hyviä ristiäisiä!Odotamme jännityneenä nimipaljastusta :-)
Hampaista!!!millon niitä yleensä tulee lisää??
Typy kuolaa ja sormet kokoajan suussa ni huomasin että taas tulee hammas,vaik sil on jo ne 16...
Huomenna treffit ystävän kanssa ja ipllä viel kavereille syömää :-)
Ynis:Reissu kuulumisia?Miten tytöillä oli menny?
Syömään,kamala nälkä!
Öitä!
jatu
Ankkis, minäkin olen sitä mieltä, että hurjia summia menee polttareihin. Viimeksi mun osuus oli jotain 100 euroa koko päivältä. Kallista touhua! Täällä pk-seudulla taitaa kaikki maksaa tuplasti enemmän ja toisaalta myös ihmiset haluaa enemmän. Polttareissakin on suuri suorituspaine. Minä otin viime kerran silleen, että saan itse vähän irtiottoa arjesta ja maksan siitä hyvästä:)
Mimmulin G: Meillä ei vietetä nimppareita, vaikka omassa lapsuudessani ne oli suuri asia. Mies kun on sellaisesta perheestä jossa synttäreitäkään ei välttämättä huomioida mitenkään. Meidän äiti muistaa lasten nimpparit, mutta saattaa mennä lapsiltakin lähes ohi (eli minä ostan jotain ja äiti maksaa ne).
Kukkuun yög: Meidän lapset on olleet jonkin verran yökylässä. Hyvin on aina mennyt viime uutta vuotta lukuunottamatta. Silloin olivat mun vanhemmilla. Syyslapsonen vierastaa meidän isää ihan tolkuttomasti ja isosisko sitten päättää matkia ja lopputuloksena vaari viettää uuden vuoden pikkuhuoneessa ilman telkkaria tai muita viihdykkeitä itsekseen. Tosi tympeää oli. Muuten on aina mennyt hyvin. Useimmiten meidän äiti tulee tänne hoitamaan lapsia ja nytkin oli mennyt tosi hyvin. Äiti sanoi nauraneensa vatsansa kipeäksi taas ja uneksivansa varmaan ensi yön " kokoista" (=mopoista) jotka on pienen tytön innostus nykyään. Esikoinen ei vieläkään suostu kakkaamaan meidän äidin kanssa, anopin kanssa kyllä. Anoppilassa olivat viimeksi kesäkuussa, kun oltiin Turussa ja siellä oli mennyt tosi hyvin. Ukkiaan eivät vierasta juuri ollenkaan.
Appiukon flimmeri oli muuten kait palannut saman tien takaisin.
Jatkan päivän pinon parissa...
T: Ynis
Jatu, meillä taitaa olla 17 hammasta ja kyllä kait joku on taas tekemässä tuloaan, kun kuola valuu täälläkin. Esikoisella oli kaikki 20 hammasta ennen 2v ikää. Saa nähdä pääseekö syysneiti samaan. Eli normaalilta vaikuttaa Typyn hampaiden tulo.
T-P, onnea asuntokauppoihin! Edelleen utelen, että millon tulee muutto?
T@hdelle jaksua ristiäisjärjestelyihin! Minäkin olen utelias nimen suhteen. Jospa se kuullaan sitten vaikka sähköpostissa.
Omaa napaa. Reissu jatkui mukavasti. Heräiltiin rauhassa aamulla ja mentiin aamiaiselle vähän vaille 10. Meillä oli muuten selvästi isompi huone kuin silloin toukokuussa syysmammojen kanssa. Kylpyammekin oli, iih! :) Tänään vähän shoppailtiin, syötiin ja käytiin kauneushoitolassa. Mulla on ihanat ruskeat varpaankynnet! Tahtoo samanväristä lakkaa jostain! Mies leikkautti hiukset. Hoitola oli hotellin vieressä ja oikein mukava jalkahoito oli. Laivalla söin mätivoileipiä, silliä ja suklaamoussea mennen tullen! Maha pömpöttää hulluna! Miten tätä lomamässäilyä osaa enää lopettaa koskaan?
Nyt pitäis kai lähteä nukkumaan, että jaksaa taas huomenna. Tampereelle pitäis suunnata heti alkuviikosta... vika lomaviikko edessä...
T: Ynis
Eilen palattiin reissusta, oltiin 2 yötä Helsingissä, oli mukavaa mut aika raskasta Idan kanssa. Oltiin siis mun äidin kanssa liikkeellä, junalla mentiin ja tultiin, takastulomatka oli kamala ku junas ei leikkivaunua... vähän tuli hiki, ja sit sääli kanssamatkustajia kohtaan. Käytiin Lintsillä, Ida tykkäs tosi paljon. Otettiin sille se pikkusten ranneke, ja varmaan 30 kertaa käytiin laitteissa. Eniten Ida tykkäs siitä pallokarusellistä, mulla meni siinä pää sekasin, ku se ei ole mikään hiljanen peruskaruselli. Tänään onkin sit kuunneltu Idan huutoa mennään linnanmäkeen!!! Lisäks tehtiin tosi hyviä alennusmyyntiostoksia, mä esim. löysin sokokselta kengät Idan kummien häihin, makso kaikkien superloppualennusten jälkeen 9e, et ei haittaa vaik en käyttäs niitä ku kerran.
Jatu: Meillä asuu kans yks sotkija (tai kaks jos mies lasketaan), Idan syöminen on ihan mahdotonta. Sormin nyppii ja kaataa mukin tahallaan ym. Hotellissa oli kiva olla aamupalalla ku Ida heitti kurkut ym. lattialle. Onneks meillä oli ne valjaat ni pysy sentään tyttö syöttiksessä.
Ida ei syöny Helsingin reissulla oikeastaan mitään, siitä on tullu niin nirso ja lisäks se ei vieraassa paikassa keskity syömään lainkaan. Vaikka sais ranskalaisia tai muuta herkkua niin ei syö, oikeastaan hyvä niin. Tänään onkin sit syöny jauhelihakastiketta oikeen urakalla ja illalla vielä risottoa, ja lopuks söi vielä serkkunsa lautasen tyhjäksi.
TP: Meillä kans yöt lyhyitä, 9h on aika keskiarvo, joskus 8h ja joskus kerran viikkoon tai harvemmin 10h. Päivällä kyllä nukkuis, pakko onkin sit joskus jo herätellä. Lintsillä Ida nukku ihmisvilinässä 2,5h jonka jälkeen herätin... Tosin meillä ei kyl ikinä oo yöt kovin pitkiä olleet, joskus 4kk vanhana Ida nukku 12h yhdellä syötöllä, ja sit siirty kymmeneen tuntiin.
Ihanaa Kukkuu et teillä viime yö oli parempi!
Yökyläilyg: Ida on satunnaisesti ollu yötä mun vanhemmilla, lähinnä viime syksynä sillon ku mulla oli kokeita. Nyt tulee useampi kerta suht lähekkäin ku oli juhannuksena, sit oli ne polttarit ja vielä ne häät ens viikolla. Sinne Ida tosin tulee illaksi, mut yöks menee mun vanhemmille, et saa nukuttua kunnolla. Meillä nää yökyläilypaikat on niin lähellä, et vartissa päästään hakemaan jos jotain tulee. Jännää on, et Ida menee tosi kiltisti nukkumaan mun äidin kanssa, mut tänään illalla ku kokeiltiin, et jos mies laittaiski Idan nukkumaan, ni lopputulos oli 10min huutoa, 10min kirjan lukemista ja 2min huutoa ihan hysteerisenä, että äiti äiti... Joten sit mä menin ja laitoin neidin nukkumaan. Ida on niin tottunu menee mun kans nukkumaan, et ei onnistu isänsä kanssa, ehkä seki vaikuttaa et ekat 10kk mä aina laitoin Idan nukkuu ku mies oli intissä.
Joo, oli muutakin mut en enää muista. Paras mennä nukkumaan.
Petra ja Ida
aamulla startatan, joten en ehdi enää lukemaan palstaa ja nytkin jäi lukematta monen päivän jutut, kun olimme maalla ja tänään hässäkässä pyykännyt ja pakannut.
T@hdelle: en ees uskalla kysyy poikkeamista, mies ollut kuin pehvaan ammuttu karhu taas. Tympii jos se tolla tiuskimisellaan pilaa loman :/ Jaksaa huutaa jostain astoista pöydällä, kun meikä on koko päivän tehnyt jotain lomaa valmistelavaa. Itse sai pakattua sukat, jippii! nuo miehet, grrrr!!! Täytyisi jotenkin sada reissufiilis kun pitkä matka eessä, mutta en tiiä onnistuuko :( Ei ainakaan auta yhtään. Äskenkin annoin tehtäviä joista sai valita, sanoi vaan ettei tee mitään niistä ja menee nukkuun. Luki autokirjaa ja meni nukkuun. Voi kele että ketutti! Pelottaa kyl mitä tuleman pitää. Hän sentään sai olla 2 pv melkein yksikseen. itse olin maalla. Voisin kuvailla ihanan tuokiokuvan hillajänällä ja luonnon rauhassa isäpapan kanssa, mutta mieli on liian musta siihen mielikuvaan palaamaan.
Mukavaa viiikkoa kuiteskin, palaan langoilla pe-la.Sähköpostia tuskin luen reissussa, ellei hotellilla tuu pakotustarve ;)
Tuttis
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?sort=DESC&m=7836832&p=1&tmo…
Eilen
On kuulkaa aika eri olo, kun vauva ei ole itkenyt yötä. Tissittelyn jjaksaa, mutta itku yöllä vie mielen rajamaille, jossa ei ole kaunista.
Meillä on kaksio!!!! Lastenhuone on viittä vaille järjestetty. Ikeasta pitää hakea kerrossänky ja vaatekaapin runko.
Kukkanen satuilee pitkiä juttuja. Kertoi että muovinen naru on käärme, ja kun käärmeen näkee, pitää mennä sisään ja hakea isi. Parit sidesanat puuttuivat, mutta minä kyllä ymmärsin.
Kyssäri päiväksi tai pariksi: Kukkanen oli synnytyksen ajan toista kertaa eläessään yötä hoidossa. Miten muut syyslapset? Millaisia yöhoitokokemuksia muilla syystaaperoilla on?
Kivaa, että Ynkällä on matka ja Nöösällä syötävää!
Kukkuu