Tupakoitsija! Hävettääkö sinua tupakointisi?
Hävettääkö se, että tupakoit? Hävettääkö haista tupakalle? Hävettääkö käydä tupakalla esimerkiksi lasten liikuntatapahtumissa? Miten lapsesi suhtautuvat tupakointiisi?
Kommentit (37)
Huomaako tupakoitsija itse haisevansa pahalle?
Ei hävetä tupakointi. Ei hävetä haista tupakalta (kyllä tiedostan että varsinkin tietyllä ilmalla polttaessa tupakanhaju jää ylle leijumaan pitkäksikin aikaa, ja tiedostan, että tupakoimattomasta ihmisestä se haisee pahalta) Mulla ei ole lapsia, mutta miehen lapset on meillä viikko-viikko systeemillä. En polta lasten liikuntatapahtumissa, en huvipuistossa, en leikkipuistossa, en lasten lähellä. Mulle ei ole mikään ongelma olla polttamatta koko päivänä kun ollaan esim. Särkänniemessä lasten kanssa, vaikka olenkin toistakymmentä vuotta polttanut. En myöskään polta töissä, koska sairaala-alueella ei saa polttaa.
Hienoa, että homma on sinulla noin hyvin hallinnassa, kolmonen. Harvalla on. Mikset samantien lopeta?
Silloin kun vielä poltin, hävetti ainoastaan silloin kun näin rumia ihmisiä tupakalla, ja ymmärsin että näytän ihan yhtä oksettavalta tupakka suussa. Siksi lopetinkin, ja vaikka oon tosiaan itse hyvin kaukana missin mitoista, ja naamataulu näyttää pitsalta eikä persikalta, on itsetunto kohissut ku kotiolut.
luulen, että jos tupakointi hävettää, niin silloin lopettaa. Tai jos lopettaminen ei onnistu, niin sitä mahdollista häpeän tunnetta ei tunnista, tai sen sekoittaa johonkin muuhun tunteeseen (esim. ärtymykseen siitä, että jotkut ihmiset pitävät tupakointia häpeällisenä).
Itse häpesin, ja osittain sen tunteen avulla onnistuin lopettamaan.
Ei hävetä koska tupakoitsia on viileämpi kuin tupakoimaton harmaa rahvas
Hävettää. Lopettaminen on vaikeaa kun henkiset vieroitusoireet kestävät kuukausia.
Ei hävetä. Minua saattaisi hävettää muiden mollaminen. Siksi en tee sitä. Kohotan itsetuntoani muilla tavoin.
Hävettää ja aiheuttaa syyllisyyttä. Poltan jotta saan vatsan toimimaan ja joskus, jos väsyttää ihan järkyttävästi. Eli 1-3 tupakkaa päivässä. Mutta joo, ihan järkyttävän noloa! Ruma ja alaluokkainen tapa, siis mun pään sisällä. Muita jotka polttelee ns vessaröökejä?
[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 19:22"]
Hienoa, että homma on sinulla noin hyvin hallinnassa, kolmonen. Harvalla on. Mikset samantien lopeta?
[/quote]
Miksi lopettaisin? Mua ärsyttää toi oletus, että kaikki haluaisivat lopettaa, mutta eivät pysty. Mä pystyn, mutta en halua. Tupakka on niitä elämän harvoja pieniä nautintoja, ja en halua siitä luopua. Monesti olen ollut viikkojakin/kuukausia polttamatta ilman ongelmaa ( sairaalassaoloja, yksi raskaus, joka meni sitten kesken jne) ja sen jälkeen tupakkaa ei todellakaan tee mieli, ja se polttaminen pitää väkisin uudelleen aloittaa, mutta olen tehnyt niin, koska HALUAN polttaa. Mulle tupakointi ei ole aiheuttanut mitään ongelmia, jos aiheuttaisi ja olisi joku motivaatio lopettaa, toki lopettaisin. Mutta en halua lopettaa ihanaa asiaa ilman syytä. Tupakka tietyissä tilanteissa, suklaa, seksi, sauna, tanssiminen... ihania nautintoja elämässä.
3
Ei hävetä, jos jotain häpeisin, niin joidenkin fanaattisten vastustajien reaktioita tupakointiin. Eivätkö itse tajua miltä näyttävät, huh. ;)
Ei hävetä millään muotoa.
Enpä tiedä, mitä lapset ajattelevat.
Tupakka on yksi nautinto elämässäni, siitä en luovu.
Hävetti, en koskaan polttanut yleisillä paikoilla tai jos oli vieraita kotona. Vain kotipihassa piilossa ja yksin. Nyt olen ollut kolme vuotta polttamatta ja voi kuinka ikävöin tupakointia. Sitä hetken rauhaa minkä siinä sai.
Ei muta tupakointi hävetä, mua harmittaa kyllä, etten pääse siitä eroon, lapsét varmaan komppaa tätä. Mutta häpeää? Niin suomalaista? Pitää hävetä kaikkea, mikä ei ole hyvää?
En polta, mutta äitini tupakointi hävettää :(
Ennen ei hävettänyt pätkääkän, kaikki kaverit polttivat ja kouluissa ja töissä tutustuin ihmisiin juuri tupakkatauoilla, hieman ujo kun olen. Raskaaksi tullessani lopetin ja olin imetyksenkin polttamatta, mutta sen loputtua ratkesin ja sen jälkeen olen hävennyt silmät päästäni.
Lapsen kanssa liikkuessani tunnen olevani oikein idiootti, kun poltan. Vauvan nukkuessa vaunulenkillä pidän tupakkatauon (tietty parkkeeraan vaunut ja kauempana), kyläillessä käyn vauvan nukkuessa polttamassa ym. ja aina hävettää :( Tuntuu, että ihmiset katsovatkin vihaisesti, kun lapsen kanssa liikkuva polttaa.
En tietenkään polta sisällä tai lapsen läheisyydessä, mutta eihän sitä satunnaiset kulkijat tiedä. Häpeä on vain kova, miksi piti aloittaa uudelleen ja miksen enää pysty lopettaa (ei ole enää "pakko" olla polttamatta)...
Ei hävetä tippaakaan, ei myöskään lasten seurassa. Omituinen aloitus ja omituisia vastauksiakin, miksi sitä pitäisi hävetä?
Sitä pitäis hävetä koska se ON noloa! Mitä järkee ehdoin tahdoin sairastuttaa itsensä? Sama ku joku vetelis ilman kumia irtosuhteita päivästä toiseen; tää on vaan myn tapa elää!
Kyllä minua hävettäisi jos tupakoimalla julistaisin kaikille olevani niin saatanan tyhmä että tahallani vedän myrkkyjä keuhkoihini.
Mutta verotuloja siitä tulee talousvaikeuksissa olevalle valtiolle jotta siitä vaan idiootit -antaa palaa.
Kyllä hävetti kun poltin! Olen nyt pidempään jo ollut polttamatta ja huomaan hieman ajattelevani tupakoitsijoista, että ovatpa typeriä, kunnes havahdun, että tuotahan minäkin tein vuosikaudet... Onneksi en enää!