Tupakoitsija! Hävettääkö sinua tupakointisi?
Hävettääkö se, että tupakoit? Hävettääkö haista tupakalle? Hävettääkö käydä tupakalla esimerkiksi lasten liikuntatapahtumissa? Miten lapsesi suhtautuvat tupakointiisi?
Kommentit (37)
Kieltämättä hävettää. Polttelenkin hieman "salassa" jossakin rauhaisassa paikassa, enkä esimerkiksi kehtaa käryytellä jos olen julkisella paikalla. Riippuvuutensa kullakin.
Vierailija kirjoitti:
Häpeän. Poltan piilossa kotipihalla. Kadehdin niitä jotka uskaltavat polttaa missä vain. Tämä häpeä on tullut ihan viime vuosina kun minusta on tullut keski-ikäinen. Hirveästi on toisaalta mediassa tehty tupakoitsijoista spitaalisia. Ihmiset ovat joukkohysteerikoita, jotka ovat alkaneet vihata tupakoitsijoita enemmän kuin aiemmin. Mulle on jopa ohikulkija sanonut että hyi tupakka haisee.. itselleni kun ei tulisi mieleenkään kommentoida kellekään yhtään mitään hajua.
Itsekin olen alkanut näin keski-iän kynnyksellä häpeämääna asiaa ja miettimään mitä muut tupakoinnista ajattelee. Nuorempana ajelin tupakka huulessa polkupyörällä hiukset hulmuten ihmisjoukon läpi eikä kiinnostanut vähääkään. Niin se ihminen muuttuu.
Ei hävetä. Eikä lapsiakaan hävetä kun ei sellaisia ole. En käy lasten liikuntatapahtumissa joten ei hävetä niissäkään tupakointi.
Ei hävetä se on pienempi paha kuin sinun pakkomielteesi toisten tupakoimisesta vaahtoomiseen .Onko lääkitys kohdallaan.
Hävettää ja ärsyttää ja pelotta syövät. Inhottaa ihan sairaasti. Miten pääsis eroon, kun on polttanut askin päivässä 30 vuotta??
Hävettää. Poltan silloin, kun on paljon stressiä ja olen usein viikoja tai kuukausiakin polttamatta. Sitten kun poltan, poltan monta tupakkaa putkeen jossakin piilossa. Olisi hirveää, jos joku tuttu näkisi. Joskus hyviä piilopaikkoja on vaikea löytää ja salatupakointi saa koomisia ja säälittäviäkin mittasuhteita, kun lymyän lenkkipoluilla ja metsissä työvaatteet päällä tupakan kanssa koko ajan vahtien että kukaan ei pääse yllättämään. Asun pienellä paikkakunnalla ja minut tunnetaan täällä hyvin. Pidän tupakointia ihan luuserihommana, enkä mistään hinnasta haluaisi kenekään luulevan, että poltan.
"Häpeän. Poltan piilossa kotipihalla. Kadehdin niitä jotka uskaltavat polttaa missä vain. Tämä häpeä on tullut ihan viime vuosina kun minusta on tullut keski-ikäinen. Hirveästi on toisaalta mediassa tehty tupakoitsijoista spitaalisia. Ihmiset ovat joukkohysteerikoita, jotka ovat alkaneet vihata tupakoitsijoita enemmän kuin aiemmin. Mulle on jopa ohikulkija sanonut että hyi tupakka haisee.. itselleni kun ei tulisi mieleenkään kommentoida kellekään yhtään mitään hajua."
Täysin sama! Poltan muutamana iltana viikossa omalla kotipihalla, kun lapset jo nukkuvat tai aikuisten seurassa juhlimassa, en koskaan muulloin. En enempää välittäisi enää kyllä polttaakaan, mutta kyllä joskus, kun tekisi mieli oikein tiukassa paikassa polttaa yksi savuke, kadehdin heitä, jotka uskaltavat.
Vaan köyhät polttaa tupakkaa ja sähkötupakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaan köyhät polttaa tupakkaa ja sähkötupakkaa.
Tupakan hinta on noussut sitä vauhtia, että ihan köyhistä köyhimpien harrastus se enää ei ole.
Mutta onhan tupakointi yleisempää alemmissa tuloluokissa, se on tilastollinen fakta.
Ei varsinaisesti hävetä, mutta välttelen tupakointia julkisilla paikoilla.
Missään lasten tapahtumassa ei tulisi mieleenkään polttaa ja muutenkin katson tilanteen tarkkaan.
Yleensä poltan vain kotioloissa tai vertaisryhmässä esim. baarin terassilla.
Ei hävetä yhtään. Pystyn käsittämään, että tupakoijia mustamaalataan, joten silloin tuo mustamaalaus ei vaikuta minuun. Tiedän, että sillä pyritään aiheuttamaan negatiivisia tunteita ja että nuo tunteet saisivat minut häpeämään ja lopettamaan, jotta tunteilta pystyisi välttymään. Mutta kyllä minä tunteitteni kanssa voin olla.
Kun poltin tupakkaa, sain paheksuntaa osakseni. Kun siirryin polttamaan piippua, kritiikki väheni ja minua alettiin pitää jotenkin persoonallisena. Onhan se nyt ihan naurettavaa, mutta sopii minulle.
Vierailija kirjoitti:
James Bond on cool kun tupakoi.
Polttelee herraskaisia savukkeita. Johnny Depp on coolimpi, koska polttaa jätkämäisesti sätkiä!
En ihan tajua tätä "tupakoitsijat haisevat pahalle" -juttua.
En itse polta, mutta tuttavissa heitä on. Toki haisee sen hetken tupakoinnin jälkeen, mutta noin yleisesti ovat ihan raikkaan tuoksuisia ihmisiä.
Hajuaistini on täysin normaali.
Varmaan asenne tupakointiin saa tämän psykosomaattisen reaktion aikaan. Kuka nyt 50-luvulla olisi ajatellut tupakoitsijan haisevan pahalle?
Silloin se oli coolia. Tuskin hajuaisti geneettisesti on parantunut näistä päivistä?
Häpeän. Poltan piilossa kotipihalla. Kadehdin niitä jotka uskaltavat polttaa missä vain. Tämä häpeä on tullut ihan viime vuosina kun minusta on tullut keski-ikäinen. Hirveästi on toisaalta mediassa tehty tupakoitsijoista spitaalisia. Ihmiset ovat joukkohysteerikoita, jotka ovat alkaneet vihata tupakoitsijoita enemmän kuin aiemmin. Mulle on jopa ohikulkija sanonut että hyi tupakka haisee.. itselleni kun ei tulisi mieleenkään kommentoida kellekään yhtään mitään hajua.