Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kuhasta?

Vierailija
29.11.2013 |

Olen raskaana ja mua ällöttää pannulla paistettu kuha. Olen yleensä ihan vain paistanut voissa ja maustanut sitruunalla, suolalla ja pippurilla tai sitten Marsalkan tyyliin. Nyt ei maistu lainkaan! Ainoa kala, joka houkuttelee, on lohi (savustettu, graavi tai loimu), mutta kun pakastimessa on filetolkulla kuhaa.

Suosittele lemipreseptiäsi!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuhaterriinin tekisin.

Vierailija
2/5 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuhapaketit.

Tee pehmeästä voista/oivariinista, dijonsinapista, silputusta persiljasta, suolasta, pippurista tahna. Voit korvata sinapin sitruunalla (mehua tai kuoriraastetta) ja lisätä tahnaan hyvin pieneksi silputtua (shalotti-)sipulia, jos haluat.

Laita kaksi pientä kuhafileetä vastakkain ja tahnaa väliin, tai leikkaa isot fileet poikittain kahtia. Kääräise kukin kuha omaan, tanakkaan foliopakettiinsa, laita 200C-uuniin 25 minuutiksi. Käännä paketit puolessavälissä paistoaikaa. Kuoriperunoita tai muusia kaveriksi, sulaneesta tahnasta tulee ihana liemi. Eikä tule paljon tiskiäkään. :)

Tai tee bouillabaisse-tyylinen kalakeitto ja lisää kuhapalat viime minuuteiksi keittoon kypsymään yhdessä katkarapujen ja (purkki-)simpukoiden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinaattikuha:

Lado fileet voideltun uunivuokaan. Kuullota paistinpannulla pilkottua sipulia ja pinaattia, mausta mustapippurilla ja merisuolalla. Levitä pinaattisipulisekoitus kalafileiden päälle, kuorruta juustoraasteella (tai gratiinikastikkeella, jos ajatus pelkästä juustoraasteesta etoo raskaana olevaa - gratiinikastike ei ole niin vahvaa) ja kypsenä uunissa noin 20 min.

Tarjotaan riisin tai keitetyn perunan tai perunamuusin tai höyrytttyjen kasvisten kanssa.

Vierailija
4/5 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa vaan lisää, lähden kauppaan, enkä voi kommentoida. Jotain helppoa, mies ei syö kalaa, joten mun pitää laittaa kalapäivinä 2 ruokaa.

Oon kyllä syönyt väkisin sitä paistettua kuhaa, kun oon laittanut vieraille, mutta väkisin syöminen ei ole kivaa. Ehken pääse tästä ällötyksestä yli, vaikka sen kuhan valmistaisi miten :( TOdella outoa, kuha on paljon miedomman makuinen kala kuin lohi. 

Mä olin niin kauan täys kasvissyöjä, että suhde kalaan on ongelmallinen. Äyriäisiä en saa alas lainkaan. Olen vieraantunut suutuntumasta täysin. Kun olin vaihtarina maassa, jossa oli jättikatkarapuja tarjolla suunnilleen joka paikassa, ne oli mun suurinta herkkua. Nyt, kun yli 10 vuoden tauon jälkeen maistoin niitä, en meinannut saada annostani alas ollenkaan :(

Ap

Vierailija
5/5 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos maustat sen paistetun kalan toisin? Sitruunan ja suolan ja pippurin sekä persiljan sijasta esim curryllä? Sitten tarjoat isolohkoisen vihannessalaatin (lehtisalaattia, tomaattilohkoja, kukkakaalilohkoja) päällä? Tai tätä varten kalan voi kyllä höyryttääkin.