Mitä kävi kun aloit syömään taas lihaa? ent. kasvissyöjä
Olen ollut kasvissyöjä (kasvipohjainen ruokavalio) nyt viisi vuotta. Heikentyneen terveyden vuoksi päätin ottaa lihan takaisin ruokavalioon.
Oon syönyt kananmunia kuukauden verran, ja kerran kalaa. Nyt söin naudan lihaa, ja puol tuntia sen jälkeen iski ihan järkyttävä särky selkään. En edes muista, että olisin kärsinyt tällaisesta kivusta, joten näillä täytyy olla jonkinlainen yhteys.
Ihan kun lihaksia kiristäisi, mutta koskettaessa mitään tiettyä kohtaa ei tunnu. Onko normaalia?
En kaipaa moraalisaarnaa, olen kyllä miettinyt tarkkaan tätä, ja valmis siirtymään takaisin kasvisruokavalioon, mikäli tämä ei toimi.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun keholla vaan vähän "kasvukipuja" kun se alkaa korjaamaan itteensä. Punainen liha on ihmisen tärkeintä ravintoa. Ne jotka muuta väittää ei ymmärrä mistä puhuu.
Ihminen elää ja voi hyvin pelkästään syömällä rasvaista punaista lihaa. Millään muulla ravinnolla tällainen monodietti ei onnistu.
Naudan ja sian liha ei ole parasta ravintoa ihmiselle. Ihmisten suolisto ei ns. "tykkää" jalostettujen tuotantoeläinten proteiinista. Jos punaista lihaa haluaa syödä niin sitten kaikista mieluiten itse metsästettyä tai toisen metsästämää riistaa.
Voi että. Eläinproteiini sulaa lähes täydellisesti, maito silleen 100%sti. Kasviproteiini taas hädintuskin 50%sti sillä kasvisolujen seinämät eivät sula ihmisen ruuansulatuskanavassa oikeiden entsyymien puutteen takia. Kasvisolut kun pitää proteiinin sisällään, kasvisolut ovat selluloosaa ja ihmisen elimistö ei sulata selluloosaa koska ei ole tarvittavia entsyymesä sitä varten.
Kuitenkin 12 000 vuoden ajan ihmisen tärkein ravinto on ollut vilja ja juurekset jopa tätä pidempään. Luonnosta saa kerättyä syötäviä marjoja, hedelmiä, sieniä ja lehtiä. Esimerkiksi ihmisen neoliittinen ruokavalio oli hyvin kasvispainotteista. Liha alkoi yleistyä ruokana vasta 1800- ja 1900- luvulla kun köyhällä väelläkin oli varaa syödä lihaa muulloin kuin suurten juhlien aikaan.
Kasvisruokahapatus alkoi vasta 1970-luvulla,mutta on ollut nyt pahinta 2000-luvulla. Ihmisiä yritetään pakottaa syömään pupunruokaa kuten salaattia, porkkanaa, kaalia ja perunaa. Ennen ihmiset saivat syödä rauhassa pelkkää lihaa ja silti oltiin terveitä.
Jep taustalla on vaan elintarviketeolliuus ja voittojen maksimointi. Saadaan helvetinmoiset katteet kun halvoista raaka-aineista aletaan valmistamaan feikkilihaa ja ym. prosessoitua skeidaa. Vegaanit ovat tässä kokonaisuudessa hyödyllisiä idiootteja joita käytetään lihan demonisointiin. Kaikki tulokulmat on otettu käyttöön tässä sodassa: ilmasto, terveys, eettisyys jne. Ja jokainen niistä on valheellinen. Edes ilmasto ei kärsi naudan kasvatuksesta kun se tehdään oikein.
Sain keskittymiskykyni takaisin. Paraneminen alkoi heti, mutta vasta puolen vuoden kuluttua keskittymiskykyni oli palautunut lähes samalle tasolle kuin ennen kasvissyöjäksi heittäytymistä.
Aloitin lihan syömisen aluksi pienillä määrillä. Ensin vaaleaa lihaa, ja vasta parin viikon päästä uskaltauduin maistamaan myös punaista lihaa.