Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, kun mies vaan lähti?

Vierailija
28.11.2013 |

Asutaan vuokralla, molemmat pienituloisia. Minä sentään töissä, hän ei. Nyt kuitenkin olen joutunut maksamaan yksin kaikki laskut, meillä on lapsikin, mies ei vastaa mitään puheluihini tai tekstareihin.

Laitoin hänelle pari tuntia sitten taas viestin, jossa ilmaisin, että hänen on muutettava osoitteensa muualle, jotta saan minulle kuuluvat tuet kelasta, kuten asumistukea enemmän, elatustuen ja lapsilisän yh-korotuksen, jos hän ei kerran maksa mistään mitään.

Lisäksi auton vakuutus ja vero on minun nimissäni, vaikka minulla ei ole edes ajokorttia. Autokin on minun omistuksessani silti, koska mies ei saanut vakuutuksia nimiinsä jostakin syystä?

Mitä teen, jos mies ei tee mitään? Kela vaatii, että osoite pitää olla muualla, mutta minulla ei ole hajuakaan,missä mies on.

Millä ihmeellä saan auton vakuutuksen ja veron pois itseltäni, jos auton paperitkin ovat miehellä?

Olen oikeasti pulassa ja jouulkin tulossa. Koko palkkani menee rästilaskuihin:(

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tilanne?

Vierailija
2/58 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään lohduttaa;  kun luin tämän ketjun, niin tuntuu kuin olisin lukenut kaiken mitä meille on tapahtunut viimeisen kahden viikon aikana. Voimia. Suru, turvattomuus ja pettymys järkytyksen kera sumentaa. Toivo elää - arki pyörii - älä uuvu. Lapsesi on susta riippuvainen kun nämä itsekkäät aikuiset lapset jättävät äidit ainoastaan selviytymään. Niin väärin ja niin epäreilua. Oli syitä tai ei - näin ei tehdä. Tiedän, että vaikka saat käytönnön asiat hoitumaan - jäljelle jää ns. "kuolema" - kaikki on romutettu ja pyyhkäisty maan tasalle yhdessä hetkessä - ja toisesta (jos ja kun häntä rakastit / luulit että riitaa tai ei, siitä selvitään) on myös läsnä, mutta toinen käytännössä kadonnut. Epätietoisuus kaiken päälle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tarvitse miehen uutta osoitetta poistaaksesi hänet kirjoilta. Veljellenikin kävi niin, että edellinen asukas oli vielä kirjoilla hänen asunnossaan eikä hänellä ollut hajuakaan uudesta osoitteesta. Hän kävi kysymässä neuvoa kelasta, josta hänelle annettiin joku lomake jossa piti selittää ettei kyseinen henkilö asu asunnossa ja homma oli sillä selvä.

Vierailija
4/58 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita miehelle tekstiviesti että ilmoitat poliisille auton varastetuksi, ellei se maanantaiaamuun mennessä ilmesty pihallesi.

Vierailija
5/58 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko mies jo takas?

Vierailija
6/58 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 20:51"]

Kaikista suurin ongelma tässä varmaan on kuitenkin tää asuminen. Eli miten selitän kelalle, että mies vaan lähti? Kun kela haluaa uuden osoitteen, jos mies ei tee mitään?? ap.

[/quote] Selitat etta elit tasa-arvoisessa avoliitossa jossa sinulla ei ole mitaan oikeuksia kun toinen vaan paattaa lahtea. Olisithan voinut itsekin tehda saman, haipya vaan lasten kanssa, isasta viis.

Vierailija
7/58 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sille osoitteenmuutos postilokeroon :)

Vierailija
8/58 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin sanot irti auton vakuutuksen sun muut ettei maksua enää kerry, voit saada palautustakin. Aamulla ilmoita isännöitsijälle että on muuttanut et tiedä minne, vaihda lukot. Ota yhteys sosiaalitoimistoon.

Vierailija
9/58 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos molemmille, mutta voiko osoitteenmuutoksen tehdä toisen puolesta, vai onko se rikos?

En ole asioinut sossussa ikinä, joten olisi kova paikka sinne joutua menemään, mutta kohta on pakko.

Mies siis lähti pari viikkoa sitten teille tietymättömille. ap.

Vierailija
10/58 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, sinulla on siis varmuus kuitenkin siitä, että mies on tosiaan lähtenyt, ettei ole sattunut mitään? Eli onko kuitenkin johonkin pitänyt yhteyttä? 

Vierailija
11/58 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lähti. Ei ole sattunut mitään. Olen kuullut muilta, että oln elossa ja voi kai ihan hyvin. ap.

Vierailija
12/58 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tehdä osoitteen muutosta toisen puolesta. tosi paskamainen tilanne sulla...ota yhteys tosiaan sosiaalitoimistoon ne varmaan vois auttaa  jotenkin.

Vierailija
13/58 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka hintava se auto on ja kuka sen siis on maksanut? Onko lainaa vielä jäljellä? Jos otat autosta vakuutuksen pois ja autolla kolaroidaan, niin kukaan ei korvaa. Jos on pankista lainaa siihen, niin onko täysvakuutus lainaehdoissa?

Vierailija
14/58 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottiko mies auton? Ilmoita se varastetuksi. 

Vierailija
15/58 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto ei ole kallis, alle 2 tonnia, minä auton omistaja ja maksaja, mies haltija, joten en kai voi ilmoittaa varastetuksikaan, koska mies siis haltija:(

ap.

Vierailija
16/58 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 19:48"]

Auto ei ole kallis, alle 2 tonnia, minä auton omistaja ja maksaja, mies haltija, joten en kai voi ilmoittaa varastetuksikaan, koska mies siis haltija:(

ap.

[/quote]Omistajana voit tehdä haltijamuutoksen eli vaihtaa itsesi haltijaksi.

Jos paperit ovat miehellä, ilmoita paperit kadonneiksi ja tilaa trafista uudet paperit. Niillä voit myydä auton.

Vierailija
17/58 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota auto pois rekisteristä ja ilmoita poliisille, käy sanomassa suoraan miten asia on. 

Vierailija
18/58 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos auto on miehellä, ilmoittaisin varastetuksi. Siis jos mies ei ole auton haltija? Ei voi tehdä osoitteenmuutosta toisen puolesta, ellei itse tee samalla, jolloin voi merkitä myös muut samassa taloudessa muuttamaan. Voi kuitenkin ilmoittaa maistraattiin, että ko. henkilö ei asu siinä teidän osoitteessa, jolloin poistavat sitten sieltä tiedoista. Näin olen itse joutunut tekemään joskus, kun asunnon vanha asukas on jättänyt kirjat asuntoon, vaikka muuttanut pois.

Vierailija
19/58 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan mies pois auton haltijatiedoista ja uudet paperit autolle!

Vierailija
20/58 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Nyt vaan on niin, että en voi varmaan myydä autoa laskuja maksaakseni, kun en sitä autoa millään saa tänne, koska mies on sillä miessä sitten onkin. Tuskin poliisitkaan sitä suostuvat häneltä hakemaan, kun on haltija?

Taidan olla puun ja kuoren välissä? ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi