Mitä ihmettä halutaan viestiä tällaisella FB-kuvalla? (esimerkkikuva)
Olen ihmetellyt erään tuttavani jatkuvasti vaihtuvia profiilikuvia ja muuten vaan viikolla ja viikonloppuisin ilmestyviä päivityksiä, joissa aina samalla ilmeellä poseerataan. Suu on apposen ammollaan ja silmät ovat hymyilevinään. Hän on kyllä henkilönä ainakin olevinaan kovin pirtsakka ja aikaansaava, joten sitäkö tällä viestitään? Kuvia hänellä on kymmeniä.
Esimerkkikuvassa on joku julkkis.
Kommentit (20)
Tää on nyt vähän OT, mutta mulla on yks opiskelukaveri -uutta nuoruutta elävä yli kolmekymppinen nainen- joka vaihtelee profiilikuvaa lähes päivittäin. Outoa on, että hän ei näissä kuvissa näytä ikinä yhtään itseltään. Oikeasti hänellä on silmälasit ja on ihan mukavan näköinen tyyppi. Kuvissa hän poseeraa aina ilman laseja ja venyttää silmänsä puolet normaalia isommiksi. Kun hän muutama kuukausi sitten pyysi mua facebook-kaveriksi katsoin läpi kaikki hänen kuvansa, enkä olisi tunnistanut häntä yhdestäkään. En jotenkin vaan tajua...
Hymyilymuoti on muuttunut ja trendikkäimmät seuraa heti perästä. Tylsää hymyillä pelkät hampaat näkyvillä, nyt näytetään rohkeasti koko kitalaki ja kuinka meillä on NIIN hauskaa. Näyttää lähinnä h****tin tyhmältä, mutta sitä nämä henkilöt eivät itse huomaa. En ole nähnyt vielä ketään ketä tuo hymyily kaunistaisi.
Näyttää, ettei kitalaessa ole tippurikasvustoa
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 15:03"]
Olen ihmetellyt erään tuttavani jatkuvasti vaihtuvia profiilikuvia ja muuten vaan viikolla ja viikonloppuisin ilmestyviä päivityksiä, joissa aina samalla ilmeellä poseerataan. Suu on apposen ammollaan ja silmät ovat hymyilevinään. Hän on kyllä henkilönä ainakin olevinaan kovin pirtsakka ja aikaansaava, joten sitäkö tällä viestitään? Kuvia hänellä on kymmeniä.
[/quote]
Mulla on tuttu jolla joka toinen kuva on sellainen missä hän hassunhauskasti katsoo kieroon tai ilmeilee muuten vaan. Onhan se hauskaa ehkä kerran kaksi, mutta oikeasti joku raja. Ei sama vitsi naurata montaa kertaa. :)
Enemmän mua ärsyttää tää selfie-muoti ylipäänsä. Jumalauta että ei aikuisilla ihmisillä ole muuta tekemistä kun kuvailla itteensä joka saatanan kulmasta ja sitten työntää joku glow-filtteri siihen. Hei kun on hieno kuva. Ja samat urpot ivaa näitä perheellisiä ihmisiä jotka postaa kuvia lapsistaan ja päivittää lasten kuulumisia. Selfie-tyyppien on vaan niin vaikeaa käsittää että kaikkien elämät ei pyöri sen ihanan oman peilikuvan ympärillä ja toiset haluaa korostaa sitä, että elämässä etusijalla on nyt joku muu kuin peili.
No halutaan näyttää siltä, että mulla on koko ajan meno päällä ja ihan sika hauskaa ja biletän ja bailaan koko ajan.
Haluaa laittaa itsestään kasvokuvan, koska on mielestään kaunis, mutta yrittää peittää itsensäesittelyaspektia "hauskalla" ilmeellä. Ilmentää myös sitä, että hänellä on aina hauskaa ja hyvin menee!
Mulla on kerran ollut profiilikuvana tuollainen ja se oli minusta ihanan pirteä kuva. :D On otettu kun olin humalassa ja nauru oli kyllä aitoa.. :P Apua jos kaverit on aatelleet että voi jumalauta mikä wannabe. :DD
Persoonallisuutta ja pirtsakkuutta, veikkaan.
Olenko ainoa, jolla tyrskähti melkein kahvit näytölle kun avasin kuvan? :D Jotenkin odotin sellaista "söpöä ja sievää", hieman yllättyneen näköistä pikkuposeerausta.
Tälläistä:
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 15:27"]
Enemmän mua ärsyttää tää selfie-muoti ylipäänsä. Jumalauta että ei aikuisilla ihmisillä ole muuta tekemistä kun kuvailla itteensä joka saatanan kulmasta ja sitten työntää joku glow-filtteri siihen. Hei kun on hieno kuva. Ja samat urpot ivaa näitä perheellisiä ihmisiä jotka postaa kuvia lapsistaan ja päivittää lasten kuulumisia. Selfie-tyyppien on vaan niin vaikeaa käsittää että kaikkien elämät ei pyöri sen ihanan oman peilikuvan ympärillä ja toiset haluaa korostaa sitä, että elämässä etusijalla on nyt joku muu kuin peili.
[/quote]
Itse olen lapseton, mutta enpä oman lapseni kuvia facebookiin mitenkään älyttömästi laittaisi, ehkä muutaman. Mielestäni on epäreilua, että vanhemmat laittavat naperostaan jotain ihan järkyttäviäkin kuvia facebookiin, eikä lapsella ole mitään päätösvaltaa asiaan. Eikä mua oikeasti kiinnosta enää sen viidennenkymmenen kuvan jälkeen se sama mukula, varsinkaan jos lapsi ei ole mulle läheinen.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 17:17"]
Olenko ainoa, jolla tyrskähti melkein kahvit näytölle kun avasin kuvan? :D Jotenkin odotin sellaista "söpöä ja sievää", hieman yllättyneen näköistä pikkuposeerausta.
Tälläistä:
[/quote]
Miten voi olla näin lapsellinen... ? Oletko joku teini?
12, odotin samanlaista kuin sinäkin :D
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 15:03"]
[/quote]
Onkohan meillä yhteinen tuttu.. Samalainen kaveri täälläkin, useasti ihmetellyt niitä ilmeitä ennenkin.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 17:43"][quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 15:03"]
[/quote]
Onkohan meillä yhteinen tuttu.. Samalainen kaveri täälläkin, useasti ihmetellyt niitä ilmeitä ennenkin.
[/quote]
Jos etunimi alkaa E:llä ja asuu Hgissä niin sama tuttu ;)
Yksi missukka vaihtelee jatkuvasti kuviaan ja monessa kuvassa näyttää siltä, ettei sillä ole edes vaatteita, kun olkapäät ja rinnus on paljaana kuvan alareunaan saakka. Ja sitten niitä kuvia kaikki ihastelevat, ihana, söpö, upea, kaunis ja sitten missukka vastaa joka väliin kiitos, ite olet söpö, ai kun olette ihania, ihquja.. En pääse kyllä tähän profiilikuvien vaihteluun yhtään kärryille enkä edes ymmärrä, miksi niitä pitää jatkuvasti vaihtaa, vaikka itse ihminen ei muutu mihinkään. Sama pärstä siinä näkyy, oli kuvakulma mikä halus.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 18:13"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 17:43"][quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 15:03"]
[/quote]
[/quote]
Jos etunimi alkaa E:llä ja asuu Hgissä niin sama tuttu ;)
[/quote]
Ää, tää alkaa J:llä ja asuu Jyväskylässä. :D Ilmeisesti samalaisia löytyy.
"Nielen"