Olen aivan loppu!!!!
Mitä voisin tehdä kun tuntuu että päivääkään en enää elämääni jaksa elää?
Aamut vain pahenevat päivä päivältä ja en oikein jaksaisi enää lasten kanssakaan mitään touhuta.
En ymmärrä mikä minua vaivaa, mikään ei enää tuota iloa eikä myöskään surua, en halua tavata ihmisiä ja suihkuun menokin vaatii suuria ponnisteluja...
Kommentit (15)
aika lääkäriin että saat apua mahdollisimman pian! Kyllä se elämä vielä voittaa, usko pois!
se oli ainoa mikä auttoi! Minkä ikäiset lapsesi ovat? Piirteitä on paljon myös synnytyksenjälkeisestä masennuksesta...joka ei suinkaan välttämättä ala heti eikä piankaan synnytyksen jälkeen vaan esim. vuosen päästä kun joillain hormonitoiminta muuttuu vasta sitten...
Jaksamista! Aloita työterveydestä kun olet kerran työelämässä.
että kaikilla mahdollisilla tavoilla sitä nykyään yritetäänkin saada sairaslomaa
Tee selväksi että tarvitset myös muuta apua (keskusteluapua, mahdollisesti lääkityksen). Jos sulla on " oma" gynekologi se voisi olla hyvä taho tai sitten neuvola. Kyllä tuo synnytyksenjälkeiseltä masennukselta kuulostaa ja vuosi synnytyksestä on ihan normaali ajankohta sen ilmaantumiseen.
lopultakin sain itseni raahattua niin vastaanotto oli tuollainen.
Apua minun kyllä täytyisi hakea mutta kun koko ajan on niin paha olla ja väsyttää niin ei oikein jaksaisi enää etsiä auttavia tahoja mistään ja välillä tuntuukin että onko tämä olotila vain minun omassa päässäni että jos yrittäisin enemmän niin olisin kyllä ihan onnellinen? No tuskin masennus pelkällä yrittämisellä paranee.
Sukulaisilta on turha pyytää minkäänlaista apua sillä masentuminen on heidän mielestään vain itse keksitty sairaus jota ei olisi jos ihmiset vain lakkaisivat murehtimasta turhia asioita.
mene OIKEALLE lääkärille. Varmasti saat apua.
Erikoinen kommentti lääkäriltä, joka kuittaa asian sillä että sairaslomaa vain haetaan. Masennus on sairaus, johon on olemassa hoitoa ja lääkitys. Sisareni sairastui masennukseen ja oli tuolloin aika huonossa jamassa. Sängystä nouseminen ja pukeutuminen olivat työn takana. onneksi nyt kaikki hyvin!
tottakai työterveyslääkärillä on tuollainen asenne, hänen tehtävänsähän on varmistaa, että työntekijät pysyvät töissään ja firma pyörii niin kuin pitäisi.
mene toisen lääkärin luokse ja hae apua - en halua nähdä sinua iltapäivälehden lööpissä jonkun tragedian takia.
Yritä sen verran jaksaa että saat itsellesi apua; se voi joskus olla hankalaa, mutta toivottavasti ei ole. Aloita vaikka neuvolasta ja kerro terveydenhoitajalle rehellisesti tilanteestasi. Muita vaihtoehtoja on mielenterveystoimisto tai esim. ensi-ja turvakotiyhdistyksillä on Baby Blues työntekijöitä joihin kannnattaa ottaa yhteyttä (palvelu on tarkoitettu väsyneille, masentuneille tai vaikeahoitoisten lasten vanhemmille). Se että kerrot tilanteestasi rehellisesti ja hankit itsellesi apua on parasta mitä voitr tehdä kaikille. Voimia! Selviät, mutta älä yritä tehdä sitä yksin!