Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensi vuonna loppuu ulosotto

Vierailija
24.09.2020 |

Ensi vuoden kesäkuussa loppuu ulosotto joka on silloin kestänyt 5,5 vuotta. Olosottoon jouduin ihan omaa tyhmyyttäni. Kustansin aikuisen lapseni huumeiden käyttöä maksamalla vuokria, velkoja jne... Nyt olen alkanut miettimään että mitä teen 800-1000e jota en enää maksa ulosottoon. Sen tiedän että mitään lainoja en saa esim uudempaan autoon (nyt minulla on käytössä 25v vanha auto jolla oon ajanut 428 000) Mikä olis kaikista järkevintä? Ap

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se auto kestää vielä muutaman vuoden, niin aja sillä. Tuollaisella autolla voi olla iso käyttöarvo, mutta olematon myyntiarvo.

Vierailija
2/20 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita säästöön. Sitten sulla on rahaa jemmassa , kun tiedät mitä haluat. Ja jos sulla on varaa tonni laittaa joka kk säästöön, niin en mä sinuna lainoja edes miettisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et saa lainoja? Kaverini maksoi ulosoton velkansa ja osti talon kun sai lainan.

Vierailija
4/20 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä ole pakko laittaa yhtään mihinkään. Sen voi laittaa säästöön tai säästää johonkin mielenkiintoiseen isompaan hankintaan.

Vierailija
5/20 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että säästä joka kk tuo 800€ niin saat parin vuoden päästä ihan hyvän auton ja ajele siihen asti vanhalla. Ei tule uutta lainaa / kuluja.

Vierailija
6/20 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hankkiudu uudestaan ulosottoon.

terv. 17 vuotta ulosotossa.

Vierailija
7/20 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattele joku 3tonnin auto ja laita säästöön loput mitä jää vuodessa.

Vierailija
8/20 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tottunut laskemaan tarkkaan mihin on varaa viimeiset vuodet niin jotenki tuntuu oudolta ajatellakin että ensi kesänä on tilanne eri. Paljon olen tehnyt ylitöitä ja maksanut kaiken ylimääräisen ulosotoon. Vanhan autoni olen huollattanut tarvittaessa ja ihan toimiva peli on kyllä ollut. Minulla on vielä 8v eläkeikään ja autoa joudun käyttämään työssäni kotihoidossa. Ap

Vierailija
9/20 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala tilailemaan pizzoja himaan. Ylellistä

Vierailija
10/20 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavalta tuntuuu lukea kun on selvitty ulosotosta. Syyt miksi sinne joutuu on niin moninaiset. Ap:n tilanteessa on ollut tarve auttaa aikuista lasta. Kiinnostaisi tietää mikä on tilanne hänen aikuisen lapsen osalta?

Vierailija
11/20 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukavalta tuntuuu lukea kun on selvitty ulosotosta. Syyt miksi sinne joutuu on niin moninaiset. Ap:n tilanteessa on ollut tarve auttaa aikuista lasta. Kiinnostaisi tietää mikä on tilanne hänen aikuisen lapsen osalta?

Aikuisen lapsen tilanne on se että hän joutui vankilaan. Sai pitkän tuomion. Huumeiden käyttö on (tietääkseni) loppunut koska saa tavata lastaan perhetapaamisissa. Ap

Vierailija
12/20 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on juuri kesällä päättynyt vuosia kestänyt velkahelvetti. Ei mikään päätynyt ulosottoon kun sain onneksi järjesteltyjä velkoja sopivasti mutta melkein 10 vuotta tuli kituutettua aika minimituloilla. Nyt on äkkiä varaa ja siihen on ollut totuttelemista. Ajattelin kuitenkin aloittaa rahankäytön suuntaamisen päinvastaiseen suuntaan kuin velkaantumiseen ja olen tehnyt elämäni ensimmäiset sijoitukset. Nyt menee joka kuukausi muutama satanen indeksirahastoihin. Ei silläkään toki rikastu mutta on ainakin järkevämpää kuin velkaantuminen.

Vierailija
13/20 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon sinulla oli alunperin velkaa, kun jouduit ulosottoon?

Vierailija
14/20 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita säästöön. Kun sulla on ollut aiemmin rahan käytössä ongelmia, et halua vahingossa lipsua takaisin samaan.

Mä maksoin keväällä ulosotot pois ja nyt olen tosi varovainen rahojeni kanssa, koska en halua samaan tilanteeseen uudelleen. Minulla on vielä opintolainaa jäljellä, joten minulla ei jää yhtä paljon rahaa säästöön, mutta pyrin jokaisesta palkasta saamaan jotain jemmaan.

Vierailija
15/20 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alunperin ulosotossa oli melkein 40 tuhatta euroa . Ulosoton lisäksi olen maksanut asuntolainaani suunnitelman mukaan sekä op:n kulutusluottoa, jota oli 8000 euroa. Paljon olen tehnyt ylitöitä ja mukavalta tuntuu kun tunnelin päässä näkyy valoa. Ap

Vierailija
16/20 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alunperin ulosotossa oli melkein 40 tuhatta euroa . Ulosoton lisäksi olen maksanut asuntolainaani suunnitelman mukaan sekä op:n kulutusluottoa, jota oli 8000 euroa. Paljon olen tehnyt ylitöitä ja mukavalta tuntuu kun tunnelin päässä näkyy valoa. Ap

On sulla kyllä ollut velkaa maksettavana. Mitä meinaat jos lapses alkaa taas kerjäämään rahaa sulta kun vapautuu vankilasta? Alkaako sama kierre taas?

Vierailija
17/20 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon. Tsemppiä sulle ! 

Olet ainakin oppinut säästämään .. saat varmaan ostettua jotain kivaa/tarpeellista ..

Zinc

Vierailija
18/20 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sulla kyllä ollut velkaa maksettavana. Mitä meinaat jos lapses alkaa taas kerjäämään rahaa sulta kun vapautuu vankilasta? Alkaako sama kierre taas?

Eipä tuo iso summa ole nykyään ja vielä maksettavissa. Ehkäpä ap enää sorru samaan kierteeseen.

Vierailija
19/20 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen päässyt nuorena ottamistani vippiveloista vihdoin 2017. Odottelen vielä ulosottomerkintöjen poistumista rekisteristä. Ehkä minäkin vielä joskus pääsen esim muuttamaan tältä slummialueelta kivaan kotiin, vaikka nyt vielä kolmen vuoden jälkeen viimeisestä maksusta en saa vieläkään edes puhelinliittymää omiin nimiini. Turhauttavaa mutta kyllä se vapaus häämöttää tulevisuudessa...

Vierailija
20/20 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon!

Rahan voisi säästää tai sijoittaa matalakuluisiin rahastoihin. Rahastoissa ne ovat vaikeammin tuhlattavissa kuin säästötilitä ja Bank Norwegian taitaa olla ainoa, joka vielä jotain korkoa säästöille maksaa, joten äänestäisin rahastoja.

Uuteen autoon voi myös säästää rahaa niin kauan kun edellinen vielä pysyy tiellä. On muuten aika retee olo, kun voi vastata autokaupassa kysymykseen: "tuleeks tää rahoituksella?", että "ei kiitos, maksan sen heti." Se ilme on "priceless".

Terveisin, toinen entinen persaukinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi