Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaako naiset kuulla miehensä pettämisestä tai säätämisistä?

Vierailija
24.09.2020 |

Yleisellä tasolla pohdin. Haluaako naiset kuulla miehensä pettämisestä tai säätämisistä? Kummin on yleisemmin, haluaa vai ei? Epäilyttää vähän ettei kovinkaan moni halua.

Näin sinkkuna en uskalla puhua mitään, mietin vain, että voi kun tietäisi tuokin raukka. Ja mistä tiedän? Sinkkuaikana valitettavan ja hämmästyttävän usea mies tuttavapiiristä lähestyy muutenkin kuin kaverimielessä, kuten välit on aiemmin olleet, jotkut jopa hyvinkin suorasukaisesti ehdottelevat. Somessa ja livenä. Usko minkään kestävän ja aidon löytymiseen alkaa olla mennyttä. Kaikki suhteet ilmeisesti pelkkää kulissia ja suhteiden osapuolet säätävät tahoillaan mitä säätävät.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi. Siinä revittäisiin jotain lopullisesti rikki. Eron jälkeen ehkä.

Vierailija
2/17 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sinkkuna ystäväsi miehen "ystävä"? Onko some jotenkin sekoittanut hyvät tavat? Itselläni ei aikoinaan ollut mitään tarvetta soitella ystäväni poikaystävälle, miksi olisin? Eikä toisen poikaystävä tietenkään soitellut minulle.

Teini-ikäisen tyttären kaveripiirissä on ainakin yksi tyttö, joka luo aktiivisesti omia ystävyyssuhteita kavereidensa poikaystäviin, tai yrittää luoda. Kovin on omituista menoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ystäväväleissä, en ole kenellekään soitellut. Normaalit välit ihmisiin normaalissa kaveruus- ja ystävällisyysmielessä. Sitten yllättyi kun itse erosi, että nämä tuttavat alkoi ehdotella yhtä sun toista. Mutta siis minun syytänihän tämä tosiaankin on, jotenkin edesautan ja vamppaan tuttavapiirini miehet enkä itse tosiaan sille mitään voi, eivätkä miehetkään, tietenkään. Ystävien miehistä en edes puhunut tässä. Voi saatana, olis pitänyt arvata, että tähän tää menee. 😅

Enkä siis todellakaan ole kertomassa kenellekään näistä ehdottelijoista, minuthan siinäkin ammuttaisi, kerta tässäkin. Vaikken mihinkään ole suostunutkaan vaan käskenyt kotiinsa vaimon/tyttöystävän luo. Ystävälleni kyllä kertoisin, siitä ei olisi kahta puhetta. Tuttavapiiristä nyt puhuin. Haistakaahan ihmiset... 😅

Vierailija
4/17 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tietää

Vierailija
5/17 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi. Siinä revittäisiin jotain lopullisesti rikki. Eron jälkeen ehkä.

Ymmärrän. Haluaisit ennemmin elää onnellisuuskuplassasi ja kulississasi, valheessa niin pitkään kuin mahdollista. Näin olen vähän päätellytkin, että naisille tärkeintä parisuhteessa on päästä naimisiin ja korostaa joka tuutissa "mun mies, mun perhe" mantraa, pitää omaa ns statusarvoa yllä.

Miten luulet, että eron jälkeen olisi helpompi kuulla, että kaikki onkin ollut valetta? Entä jos koko kylä tietäisi, saisit eron jälkeen tietää, että olet ummistanut silmäsi totuudelta?

Vierailija
6/17 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain ja ainoastaan mieheltä itseltään, en ulkopuolisilta. Ei siksi, että minulle olisi ollut tärkeintä päästä naimisiin (emme ole naimisissa emmekä mene naimisiin), ei siksi että mieheni kautta saisin jotain myyttistä statusta (mitä ihmeen statusta ja kenen silmissä, vain ja ainoastaan lähimmät sukulaiseni ja ystäväni ylipäänsä tietävät minun olevan parisuhteessa) vaan koska kukaan ulkopuolinen ei voi tietää, millaisiin arvoihin ja periaatteisiin meidän suhteemme perustuu. Enkä jaksa lapsellisia "no mutta jos teillä kerran on avoin suhde niin mitä se sitten haittaa" -jankutuksia, koska kyseessä on kahden kauppa. Mitä jos koko kylä tietäisi? No, se olisi sen pettävän osapuolen häpeä, ei minun.

Vierailija
7/17 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija<strong> kirjoitti:

Olet sinkkuna ystäväsi miehen "ystävä"? Onko some jotenkin sekoittanut hyvät tavat? Itselläni ei aikoinaan ollut mitään tarvetta soitella ystäväni poikaystävälle, miksi olisin? Eikä toisen poikaystävä tietenkään soitellut minulle.

Teini-ikäisen tyttären kaveripiirissä on ainakin yksi tyttö, joka luo aktiivisesti omia ystävyyssuhteita kavereidensa poikaystäviin, tai yrittää luoda. Kovin on omituista menoa.

Ei aloituksessa mainittu sanallakaan ystävän miestä eikä miehille soittelua, vaan puhuttiin miesten tekemistä aloitteista, tuttavapiirin miesten, eli voi olla tuttu harrastuspiireistä (en tunne vaimoa), tuttu töistä (en tunne vaimoa) kaverin kaverin kaverin tuttavan mies, (tiedän vaimon nimeltä mutta en tunne),

Vierailija
8/17 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin haluaa.  Pitäähän naisen tietää, missä ollaan menossa suhteessa.

Ja ettei vastaisuudessa kulje silmät kiinni.

Kun tietää tuollaiset asiat, osaa varautua jollakin tasolla tulevaan.

Ja parhaassa tapauksessa yrittää pelastaa liitto, eli saada mies takaisin itselleen, eihän sitä miehellä tarvitse kertoa, että tietää hänen pettämisestään.  Muuttaa vaan omaa käytöstään ja elämää, sillä jostainhan se miehen pettäminen johtuu.  Kotona ei ole tarpeeksi motivoivia asioita, jotta kannattaisi uskonnollisena pysyä.

Vierailija
9/17 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anneko siellä kirjottelee?

Vierailija
10/17 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain ja ainoastaan mieheltä itseltään, en ulkopuolisilta. Ei siksi, että minulle olisi ollut tärkeintä päästä naimisiin (emme ole naimisissa emmekä mene naimisiin), ei siksi että mieheni kautta saisin jotain myyttistä statusta (mitä ihmeen statusta ja kenen silmissä, vain ja ainoastaan lähimmät sukulaiseni ja ystäväni ylipäänsä tietävät minun olevan parisuhteessa) vaan koska kukaan ulkopuolinen ei voi tietää, millaisiin arvoihin ja periaatteisiin meidän suhteemme perustuu. Enkä jaksa lapsellisia "no mutta jos teillä kerran on avoin suhde niin mitä se sitten haittaa" -jankutuksia, koska kyseessä on kahden kauppa. Mitä jos koko kylä tietäisi? No, se olisi sen pettävän osapuolen häpeä, ei minun.

Tämä oikea asenne. Monilla naisilla asenne ei ole sama. Tätä statussoopaa itsekin ihmetelleenä, jotkut ihmiset oikeasti pitävät sitä jonain tavoittelemisen arvoisena ja tuovat sitä esiin joka käänteessä.

Itse haluaisin tietää. Mutta vain selvittääkseni asian miehen kanssa kahdestaan. Voisihan olla vain ilkeistä sanoista tai pahansuopuudesta kysymys. Ymmärrän senkin, ettei kukaan tällaisesta tietävä tai kokeva uskaltaisi edes tulla kertomaan.

Vierailija
11/17 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja parhaassa tapauksessa yrittää pelastaa liitto, eli saada mies takaisin itselleen, eihän sitä miehellä tarvitse kertoa, että tietää hänen pettämisestään.  Muuttaa vaan omaa käytöstään ja elämää, sillä jostainhan se miehen pettäminen johtuu.  Kotona ei ole tarpeeksi motivoivia asioita, jotta kannattaisi uskonnollisena pysyä.

Ei kai toista voi omistaa? Kuulostaa hivenen kostonhimoiselta ja katkeralta. Itse en ottaisi pettävää miestä takaisin. Menisi maku koko tyypistä, olkoonkin mitä tahansa vaakakupissa, hänelle se yhteinen menneisyys ei ole merkinnyt mitään enkä minäkään.

Vierailija
12/17 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tietää, koska tykkään että tiedän missä mennään. Ei tule sitten yllätyksenä, jos vaihtaa läpsystä toiseen.

Vierailija
13/17 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai toista voi omistaa? Kuulostaa hivenen kostonhimoiselta ja katkeralta. Itse en ottaisi pettävää miestä takaisin. Menisi maku koko tyypistä, olkoonkin mitä tahansa vaakakupissa, hänelle se yhteinen menneisyys ei ole merkinnyt mitään enkä minäkään.

Sama. Meitä ei sido yhteiset lapset, yhteinen omaisuus eikä yhteiset velat, joten jos mies kertoisi ihastuneensa toiseen niin hän saisi kyllä ihan vapaasti lähteä onnensa perään. Takaisin ei kannattaisi yrittää tulla.

Vierailija
14/17 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi yhteiset velat vaan ei lapsia niin jäisitkö sitten tai haluaisitko sitten tietää vai olisiko silloin parempi. elää "pumpulissa"?

Vierailija
15/17 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku yksittäinen harha-askel, niin en todellakaan halua tietää. Jos jotain, mistä uhkaa tulla tai on jo tullut vakituista, niin ehdottomasti haluan.

Vierailija
16/17 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Täytyyhän minun sukupuolitautitesteihin päästä.  Sen jälkeen alan tehdä mieheni elämästä helvetin, mutta en sano mitään. 

Vierailija
17/17 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan se olis kaikkien kannalta aikuismaista käytöstä. Minä kättelisin uuden ja toivottaisin onnea. Voi olla että sitä jo olisi tai sitten sitä tarvisi matkan varrella...