Ainakin mulla on aikaa lapsilleni!
näin vastasin lapseni kaverille, joka aina kysyy sitä samaa "miksi teillä on näin pieni koti, miksi sulla ei ole omaa huonetta, onpa teillä pieni keittiö.."
Hyvin usein tuota samaa jauhaa lapselleni
Sanoin sitten tänään hänelle, että mahdutaan oikein hyvin tähän kotiin ja halutaan asua ja elää näin, jotta voidaan viettää aikaa perheenä eikä lasten tarvitse tulla tyhjään kotiin koulusta vaan olen heitä täällä vastassa.
Asumme siis siistissä kolmiossa ja kaksi tyttöämme jakaa huoneen keskenään.
Kiva tyttö tuo lapseni kaveri. Mutta miksi hän niin ihmettelee tätä asuntomme pienuutta? Meille tämä on aivan sopiva eikä ole varaa isompaan
Kommentit (22)
Mitä tekemistä kotinne koolla on sen kanssa, että sinulla on aikaa lapsille?
Toisilla on isompi koti, toisilla on pienempi. Entäs sitten? Ehkä lapsen kaverin kannattaisi alkaa tottua siihen.
Että jos asuisimme isommassa kodissa niin silloin tekisin enemmän töitä, koska tällä tulotasolla ei ole varaa isompaan asuntoon ja leveämpään elämään. Näin siis meidän kohdalla.
Haluan olla kotona kun lapset tulee koulusta ja olla heidän kanssa koulujen loma-ajat. Teen osa-aikaisesti hommia
ap
Se kaveri asuu ilmeisesti itse sitten isommassa kodissa ja lapsethan sanoo mitä mieleen juolahtaa tietämättä/välittämättä siitä loukkaako se vai ei- minusta se lasten "aitous" ei ole aina mikään positiivinen juttu..
Näin ymmärsin, että isommassa asuvat ja eihän siinä mitään.
Eikä tuo edes ollut mielestäni loukkaavaa mutta kun aina sitä samaa kyselee. Ajattelin, että nyt kerron miksi asumme näin.
ap
Mielestäni ei hyvin sanottu. Tuossahan oli sellainen näpäyttämisen maku, jos tällä lapsella ei ole vanhemmat vastassa. Aikuisen ei tule puhua noin lapselle vaan sietää se, että sinua loukkaa tai ärsyttää se että kotianne sanottiin pieneksi. Silti lapselle ei saa näpäyttää noin, ei hän tahallaan kysele. Nyt annoit kuvan että jokaisen vanhemmat valitsevat ajan lapsen kanssa tai ison kodin. Mielestäni tyly vastaus lapselle.
köyhyydelle, lihavuudelle, kouluttautumattomuudelle, työttömyydelle yms on aina yksi hyvä selitys: olen hyvä äiti lapselleni ja aina kotona.
Miksi et sanonut niin kuin asia on, eli että koska et ole kokopäivätöissä, teillä ei ole varaa isompaan asuntoon tässä vaiheessa?
Sellaisia lapset on. Me asutaan omakotitalossa ja mun lapsen kaverit kyselee miksi meillä on niin iso talo. En ne mitään pahaa tarkoita, kunhan ihmettelee erilaisia tapoja elääja asua.
Höh, no l apset nyt on tuollaisia, munkin esikoinen aina taaperona ihmetteli miksi isomummolla ei ole saunaa.
ei raukka muistanut että ei meilläkään ollut kunhän oli vauva.
Ei se mitenkään pahalla varmaan sanonut, jos häntä jännittää sinä (no en itse pahemmin kenenkään vanhemmille lapsena jutellut) ja sanooo vain jotain sanoakseen.
Ei se mitenkään pahalla varmaan sanonut, jos häntä jännittää sinä (no en itse pahemmin kenenkään vanhemmille lapsena jutellut) ja sanooo vain jotain sanoakseen.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 16:52"]
Näin ymmärsin, että isommassa asuvat ja eihän siinä mitään.
Eikä tuo edes ollut mielestäni loukkaavaa mutta kun aina sitä samaa kyselee. Ajattelin, että nyt kerron miksi asumme näin.
ap
[/quote]
Ethän kertonut. Sinun olisi pitänyt sanoa, että teillä on varaa tämän kokoiseen asuntoon siksi, kun sinä haluat olla kotona. Nyt vain käänsit asian niin päin, että sinun ratkaisu on parempi kuin tuon lapsesi kaverin perheen ratkaisu.
Ankeesti ap.vastattu. Meillä on iso talo ja mulla silti aikaa lapsille.
Ei se kaikille kodin pienuus takaa sitä, että lapset huomataan.
Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa vai miten se meni. JOs pitää noin puolustella lapselle asioita niin ehkä se vähn itseäkin ahdistaa? Mutta ymmärrän kyllä että on hirveä tarve jotenkin puolustella kotonaoloa, eihän se ihan normaalitila ole aikuiselle ihmiselle.
En ole ap, mutta en ihan ymmärrä kaikkia kommentteja.
Jos syy "pienessä" asunnossa asumiseen on se, että haluaa varmistaa omat mahdollisuutensa lasten kanssa olemiseen, niin onko todella niin, että vieraalle lapselle ei voi tätä kysyttäessä sanoa.
Voiko sitten sanoa, että asuu pienessä asunnossa siksi, että se on ympäristöystävällistä? Eikö se ihan yhtälailla sitten voi syyllistää sitä isommassa asunnossa asuvaa?
Vai ihanko pitäisi vaan totuudenvastaisesti sanoa, että asutaan näin pienessä, kun ei ole varaa isompaan vaikka tietysti haluttaisiin? Ja mikä pieni se edes on, jos nelihenkinen perhe asuu kolmiossa. Ihan normaalikokoinenhan se on.
Oho, luin aloituksen, että ap sanoi omalle kaverilleen!
Sanoin siis, että koska ei ole varaa asua isommassa kun haluan olla kotona lasten kanssa tms. Ja siis teen töitä, osa-aikahommia.
Ei ollut loukkaavaa ja kuten sanoin, kiva tyttö on. Mutta nyt sai selityksen miksi asutaan pienessä kämpässä
ap
Menit sitten lapsen tasolle. ok