Auttaisko joku? :D
Opiskelen tällä hetkellä, mutta olen valinnut väärän alan ja paikan, minkä takia koulussa olo ahdistaa pahasti. Pelkkä koulun ajattelukin tekee minut hulluksi.
Mutta asiaan. Päätin lopettaa itseni kiduttamisen ja lopettaa koulun lähipäivinä. Tahtoisin olla 2-vuotiaan lapseni kanssa kotona jonkin aikaa ja hakea sitten muualle opiskelemaan. Onko mun mahdollista saada kotihoidontukea kun lopetan koulun ja jään lapsen kanssa kotiin?
Kommentit (18)
Enstekseen; VOI KIESUS! Vai ahdistaa koulunkäynti, lusmu. Keskustele opon kanssa onko mahdollista vaihtaa opiskeltavaa alaa, joskus se on mahdollista.
Toistekseen, voisitko olla jotain muutakin kuin vain yhteiskunnan rahoilla kotona makaava lusmu? No voisit, mutta "kun se ei oo kivaa ja tuntuu tylsältä".
Ei ole mahdollista, koska tuli jokin uudistus, että kukaan ammattikouluun hakija ei jää enään ilman paikkaa. Ainakaan tuolla, missä itse opiskelen. Eli haen uudestaan kouluun ensi syksyksi. Ja haluaisin olla lapsen kanssa siihen asti kotona, koska mielestäni tarha on huono paikka niin pienelle.
Mutta jos jätät tämän koulutuksen kesken, niin saatko sinä seuraavaan koulutukseen enää opintotukea?
Nyt vedä henkeä pari kertaa ja mietitäänpä asiaa uudelleen.
Mitä opiskelet ja miksi ala on väärä - mitä haluaisit opiskella.
Miten pitkällä opiskelusi on?
Kannattaisiko kuitenkin jatkaa ja saisit hyväksilukuja seuraavissa opinnoissa.
Opiskelupaikan saaminen ei välttämättä ole helppoa jatkossa. Aloituspaikkoja vähennetään. Olisiko mahdollista hakea siirtoa johonkin toiseen oppilaitokseen?
Käy opolla hänellä on eniten tietotaitoa ohjata sinua. Älä suin päin lopeta opiskelua vaan mieti sitä joka kantilta.
Suosittelen myös kuraattorin kanssa keskustelua ennen lopetuspäätöstä.
ammattiopiston opettaja
Älä luota siihen että saisit paikan syksyllä. Ei se noin mene miten sanoit.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 10:29"]
Ei ole mahdollista, koska tuli jokin uudistus, että kukaan ammattikouluun hakija ei jää enään ilman paikkaa. Ainakaan tuolla, missä itse opiskelen. Eli haen uudestaan kouluun ensi syksyksi. Ja haluaisin olla lapsen kanssa siihen asti kotona, koska mielestäni tarha on huono paikka niin pienelle.
[/quote]
Koulutuksen aloituspaikat on päätetty ennakkoon. Jos kaikki keksii hakea kampaajaksi niin luuletko että kaikki saavat haluamansa koulutuspaikan. Ei se mene niin.
Keskeyttäminen ei ole hyvä juttu. Hae yhteishaussa sinne minne oikeasti haluat, käyt tätä minne on valittu kevääseen saakka. Saat hyväksilukuja seuraaviin opintoihin atto-aineista. Seuraava koulutus on lyhempi.
http://fi.wikipedia.org/wiki/ATTO-aineet
[/quote]
Linkkiä kehiin tälle väitteelle.
Mielestäni ensikertaa hakievat menee ohi oikealta ja vasemmalta.
[/quote]
Ap tule nyt kommentoimaan ja kertomaan jotain koulutksestasi.
Oletko nyt kotona lintsaamassa?
Väitän että ap on ollut niin paljon poissa ettei saa yhtään tutkinnon osaa suoritetuksi.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 10:27"]
Enstekseen; VOI KIESUS! Vai ahdistaa koulunkäynti, lusmu. Keskustele opon kanssa onko mahdollista vaihtaa opiskeltavaa alaa, joskus se on mahdollista.
Toistekseen, voisitko olla jotain muutakin kuin vain yhteiskunnan rahoilla kotona makaava lusmu? No voisit, mutta "kun se ei oo kivaa ja tuntuu tylsältä".
[/quote]
Mikä vittu sua vaivaa, veikö joku karkit?
Puuttumatta siihen onko järkevää keskeyttää opinnot vastaus kysymykseesi: TIETENKIN saat kotihoidontukea jos lapsesi ei ole kunnallisessa hoidossa. Siihen saakka siis kun täyttää 3v. Käypä kelan sivuilla lueskelemassa...
Ihan normi av-lentsuhan tota kokosta vaivaa. On tarttuvaakin vielä.
On oikeus kotihoidontukeen. Ja on oikeus muuttaa mieltä.
Kiitos teille, jotka vastasitte asiallisesti. Menin väärälle alalle miehen painostuksesta. Kyseinen ala aiheuttaa minulle masennusta.
Olen onnellinen kun olen kotona lapsen kanssa. Haluan, että hänellä on onnellinen äiti, joka pystyy hymyilemään. Siksi haluan lopettaa nyt koulun ja hakea keväällä muualle, tai töihin.
Arvelinkin, että saan ilkeitä vastauksia siitä että olisin "lusmu". Minulla on paljonkin motivaatiota tehdä esim. töitä tai mitä vaan muuta kuin opiskella tuota alaa. Ja nyt olisi tilaisuus viettää vielä aikaa lapsen kanssa, koulupäivinä kun sitä aikaa ei paljoa jää. :(
Ap
Tässä olikin kyse parisuhdeongelmasta.
Eikö kukaan tiedä?