Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi on pilannut harrastamisen ilon

Vierailija
27.11.2013 |

Eilisiltana koiranpissityslenkillä ihastelin yhden kodin jouluvaloja ja ikkunoista näkyviä runsaita viherkasveja. Sitten havahduin, että tuollaiset meilläkin oli joskus, mutta ei ole enää. Anoppi tappoi minusta kukkienhoitoinnon, koska aina meille tullessaan alkoi nyppiä ja tönkiä meidän kukkia ja antaa ohjeitaan ja kantaa meille omia rehujaan. Sama puutarhanhoidon kanssa, ja ruoanlaiton kanssa, ja sienestyksen kanssa... Anopin hössääminen ja päsmäröinti ärsyttää, ja minä reagoin siihen jättämällä vastaavan asian tekemättä. Sääli... muistan pitäneeni joskus kovasti huonekasveista. Onneksi anoppi ei sentään tee käsitöitä. Hän varmaan olisi sukankutimessakin sitä mieltä, että puolipatentti on parempi kuin patentti ja annas kun minä näytän.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/35 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 10:16"]

Eilisiltana koiranpissityslenkillä ihastelin yhden kodin jouluvaloja ja ikkunoista näkyviä runsaita viherkasveja. Sitten havahduin, että tuollaiset meilläkin oli joskus, mutta ei ole enää. Anoppi tappoi minusta kukkienhoitoinnon, koska aina meille tullessaan alkoi nyppiä ja tönkiä meidän kukkia ja antaa ohjeitaan ja kantaa meille omia rehujaan. Sama puutarhanhoidon kanssa, ja ruoanlaiton kanssa, ja sienestyksen kanssa... Anopin hössääminen ja päsmäröinti ärsyttää, ja minä reagoin siihen jättämällä vastaavan asian tekemättä. Sääli... muistan pitäneeni joskus kovasti huonekasveista. Onneksi anoppi ei sentään tee käsitöitä. Hän varmaan olisi sukankutimessakin sitä mieltä, että puolipatentti on parempi kuin patentti ja annas kun minä näytän.

[/quote]

Ajatella, anoppihullulla taas leikkas :)

Ihan uuden idean keksit :)

Pitäiskö sun ottaa ne lääkkeet, ettei nää anoppijutut sekottais sun päätä lopullisesti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on vallan käyttöä ja vieläpä väärinkäyttöä. Anopille on varmaan itselle tehty samalla lailla ja nyt se laittaa ehkä tiedostamattaan pahaa kiertämään.

Sanot vaan sille, että kaikki positiiviset kommentit ja palaute on oikein tervetullutta, mutta jos on liikkeellä vain arovstelemassa ja viemässä sinulta tekemisen iloa niin voi sitten oikein hyvin olla ihan hiljaakin. Se loukkaantuu siitä todennäköisesti mutta jos on fiksu niin tokeentuu ja jos on mäntti niin eipä sillä ole väliä.

Vierailija
4/35 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla sama, paitsi että asialla on kolme isosiskoani. Tietävät kaiken kaikesta.

Vierailija
5/35 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten osaa sanoa EI? EI, et nypi kukkasiani, nypin ne itse. EI, en pidä pinkeistä kukista ja istutan muutenkin itse kukkaseni. Ja jos ei se usko, pyydät yksinkertaisesti poistumaan kotoasi. Ja jos ei se poistu kun olet pyytänyt, sitten soitat poliisit poistamaan sen.

Vierailija
6/35 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 13:21"]

Et sitten osaa sanoa EI? EI, et nypi kukkasiani, nypin ne itse. EI, en pidä pinkeistä kukista ja istutan muutenkin itse kukkaseni. Ja jos ei se usko, pyydät yksinkertaisesti poistumaan kotoasi. Ja jos ei se poistu kun olet pyytänyt, sitten soitat poliisit poistamaan sen.

[/quote]

Toinen haluaa tehdä hyvää hyvyyttään.

Toinen ei halua loukata, mutta ei myöskään saa toisen pyytämättä työntämää "apua" loppumaan nätisti sanomalla.

Eihän tuo helppoa ole. Itse en ainakaan haluaisi taantua maksamaan potut pottuina eli "järjestelemään" toisen huushollia!

Vierailija
7/35 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 13:32"]

[/quote]

Toinen ei halua loukata, mutta ei myöskään saa toisen pyytämättä työntämää "apua" loppumaan nätisti sanomalla.

Eihän tuo helppoa ole. Itse en ainakaan haluaisi taantua maksamaan potut pottuina eli "järjestelemään" toisen huushollia!

[/quote]

Täytyy tehdä selväksi mitä haluaa ja mitä ei, muuten toinen ei voi tietää. Mitä mies on tollaisesta mieltä? Hänhän on sen anopin poika, hän voisi myös keskustella äitinsä kanssa ja laittaa lopun tällaiselle toiminnalle.

Vierailija
8/35 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs jos yrittäisit ottaa itse vastuun omista päätöksistäsi ja tunteistasi? Anoppisi varmasti on ärsyttävä, mutta kyllä myös ärsyttävien ihmisten kanssa on mahdollista tulla toimeen, pitää vaan löytää siihen keinot. Ettet vaan vähän käyttäisi hyväksesi sitä, että voit syyttää aina kaikesta anoppia? Siis en syytä, että teet noin, vaan heitän ajatuksen mietittäväksesi - joskus jos alkaa ajatella asioita eri tavalla, voi yllättäen löytää ihan uusia tapoja toimia ja onnistua parantamaan elämäänsä huomattavasti. (minulle kävi näin, ja vaikealtahan se havahtuminen tuntui, kun piti hyväksyä se, että on itse vastuussa omista tunteistaan, mutta kun sen tajusin, saatoin muuttaa asioita ja elämäni muuttui konkreettisesti paremmaksi)

Vierailija
9/35 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi ei ole ilmeisesti jakanut koiranhoito-ohjeita koska koira on edelleen teillä.

Olet vitun säälittävä tapaus. Syyllistät anoppia omista valinnoistasi. Olet kuitenkin aikuinen ihminen ja päätösvaltainen. Ryhdistäydy. Tee mitä haluat kyselemättä anopilta. Anopin ohjeet voi ohittaa korrektisti vaihtamalla puheenaihetta. Istuttamalla kukkansa itse.

Ota vastuu elmästäsi.

Minulla kukkien pito loppui lasten saannin myötä, allergiaa yms. Kaikki kasvit on ulkokasveja. En osaa enää edes kaivata kasveja sisätiloihin.

Jos ihminen on kylliksi määrätietoinen pystyy päättämään oman huushollinsa asiat ja sivuuttamaan anopin ehdotukset. Joskus anopeilla on hyviä ideoita ja ne kannattaa hyödyntää. Omalta anopilta olen oppinut siivoukseen liittyviä asioita.

Vierailija
10/35 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

25, voisitko antaa tuosta ajattelutavan vaihdoksesta jonkun konkreettisen esimerkin?

Vierailija
11/35 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei kyseessä olisi kuitenkin oma laiskuutesi?

Sienestys - ei anopille tarvitse kertoa sieniretkistä.

Ruoanlaitto, etkö siis tee enää ruokaa ? Täh

Keskity omaan puutarhaasi ja hoida sitä hyvin. Anoppi tuskin sinne kurkkii. ;D

Vierailija
12/35 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 14:16"]

25, voisitko antaa tuosta ajattelutavan vaihdoksesta jonkun konkreettisen esimerkin?

[/quote]

liittyy uusperhe-elämään, en ehkä tahdo tässä tarkemmin asiaa selittää, mutta minulla oli ongelmia suhtautua miehen exään ja pahimmassa uhmaiässä olevaan lapseen. Syytin jossain vaiheessa heitä perheongelmista (siis omassa mielessäni lähinnä), mutta jossain vaiheessa tajusin, että ei se heidän syytään ole vaan minä itse tunnen mitä tunnen, ja jos tahdon muuttaa asioita, minun pitää tutustua paremmin omiin tunteisiini ja löytää ne oikeat syyt, jotka aiheuttaa ongelmia.

Jossain vaiheessa suhteeni miehen lapseen parani (ja on nykyään oikein hyvä), ja pystyin myös olemaan välittämättä miehen exän touhuista, ja hänkin jätti meidät rauhaan jossain vaiheessa, en tiedä johtuiko hänen omista jutuistaan vai auttoiko se, etten minä enää reagoinut asioihin.

Vierailija
13/35 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Veikkaan samaa, ap ei ole koskaan sanonut jämäkästi ei, eikä edes jälkikäteen sanonut suoraan, että anoppi on toiminut väärin. Toimiiko tämä myös toisin päin? Sisustatko anopin asuntoa ja istutat puutarhaan kasveja? Jos et ole vielä samaan syyllistynyt, niin kokeile. Ehkä suora toiminta onnistuu jos suoraan sanominen ei onnistu. Seuraavan kerran kun menet anopille, niin vaihdat pöytäliinan johonkin kierrätyskeskuksesta tai tarjouskorista löytämääsi ei niin esteettiseen luomukseen: "Ai, kun mä olin jouluostoksilla ja näin tämän ja ajattelin, miten hyvin tämä sopisi sun ruokapöydälle". Sitten vaihtamaan verhoja: "Nämä oli kans tarjouksessa, kokeillaan heti miten sopii. Mä arvasin, että nämä olis just täydelliset!""

Vierailija
14/35 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla kyllä melkonen anoppi kun ei osaa sun ajatuksia lukea. Sääliksi käy kyllä sinua kun se on tuolleen päässyt tappamaan sun harrastuksista kaiken innon :/ Sun pitää nyt oikeen meditoida ja lähettää sille sun anopillesi telepaattisesti ajatuksia ja mielipiteitäsi, jospa se kokisi sitten sillä tavalla sen "herätyksen". Mitä muutakaan tässä voi neuvoa jos et suoraan voi sanoa!

Vierailija
15/35 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vaan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos niiden neuvojen. Ja teet sitten juuri niin kuin itse haluat. 

Oma anoppini kuullessaan naimisiinmenoaikeistamme totesi pettyneenä: ai mä luulin että sä oot saanu jotain oikeita töitä. Kuullessaan siitä että odotamme esikoista se totesi: mistä sä ekana huomasit että nyt on päässy käymään vahinko. 

Että mulle ei ainakaan tee tiukkaa olla nykyisin noteeraamatta sen sanomisia millään tavalla. 

Vierailija
16/35 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 14:55"]

On sulla kyllä melkonen anoppi kun ei osaa sun ajatuksia lukea. Sääliksi käy kyllä sinua kun se on tuolleen päässyt tappamaan sun harrastuksista kaiken innon :/ Sun pitää nyt oikeen meditoida ja lähettää sille sun anopillesi telepaattisesti ajatuksia ja mielipiteitäsi, jospa se kokisi sitten sillä tavalla sen "herätyksen". Mitä muutakaan tässä voi neuvoa jos et suoraan voi sanoa!

[/quote]

Onhan sille sanottu.

Etkö lue ketjun viestejä?

Pitääkö sun mielestä sanoa EI niin epäkohteliaasti, että välit menee?

Vierailija
17/35 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 14:51"]

[/quote]

Veikkaan samaa, ap ei ole koskaan sanonut jämäkästi ei, eikä edes jälkikäteen sanonut suoraan, että anoppi on toiminut väärin. Toimiiko tämä myös toisin päin? Sisustatko anopin asuntoa ja istutat puutarhaan kasveja? Jos et ole vielä samaan syyllistynyt, niin kokeile. Ehkä suora toiminta onnistuu jos suoraan sanominen ei onnistu. Seuraavan kerran kun menet anopille, niin vaihdat pöytäliinan johonkin kierrätyskeskuksesta tai tarjouskorista löytämääsi ei niin esteettiseen luomukseen: "Ai, kun mä olin jouluostoksilla ja näin tämän ja ajattelin, miten hyvin tämä sopisi sun ruokapöydälle". Sitten vaihtamaan verhoja: "Nämä oli kans tarjouksessa, kokeillaan heti miten sopii. Mä arvasin, että nämä olis just täydelliset!""

[/quote]

Mun mielestä samanlaiseen toimintaan rupeaminen olis yksinkertaisesti lapsellista ja noloa. Ja entäs jos anoppi tykkääkin niistä verhoista?

Vierailija
18/35 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 13:36"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 13:32"]

[/quote]

[/quote]

Täytyy tehdä selväksi mitä haluaa ja mitä ei, muuten toinen ei voi tietää. Mitä mies on tollaisesta mieltä? Hänhän on sen anopin poika, hän voisi myös keskustella äitinsä kanssa ja laittaa lopun tällaiselle toiminnalle.

[/quote]

Tuolla aikaisemmin ap sanoi että mieskin oli sanonut asiasta äidilleen, mutta tilanne vaikuttaa sellaiselta että anoppi pursuu positiivista puuttumisen energiaa ja poika vaimoineen on liian kilttejä sanomaan rumasti, että nyt lopetat, kun kohteliaampi kieltäminen ei mene jakeluun.

Vierailija
19/35 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 18:10"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 14:51"]

[/quote]

[/quote]

Mun mielestä samanlaiseen toimintaan rupeaminen olis yksinkertaisesti lapsellista ja noloa. Ja entäs jos anoppi tykkääkin niistä verhoista?

[/quote]

No jos ei muuten mene perille? Eikä kyse ole siitä, ovatko verhot anopin mielestä hyvät vai ei, vaan siitä että lupaa ja mielipidettä kysymättä tai jopa vastusteluista huolimatta mennään muokkaamaan toisen kotia mieleisekseen.

Vierailija
20/35 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäis antaa anopin vaikuttaa vaan tehdä sitä mistä pitää