Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ootteko pystyneet luottamaan mieheen joka petti exäänsä?

Vierailija
24.09.2020 |

Kertokaa kokemuksia, voiko ihminen parantaa tapansa vai onko kerran pettäjä aina pettäjä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotin ja petti sitten minuakin. Useamman kanssa.

Vierailija
2/18 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin luottaa mutta asia kalvoi koko ajan. Mä luulen että taipumus pysyy ja kun tulee paikka niin uusii

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luottaisi.

Vierailija
4/18 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä petin eksääni mutta en petä nykyistäni. Ei ole mitään pohjaa väitteelle "kerran pettäjä, aina pettäjä". Olin silloin aivan erilainen ihminen kuin nyt ja aivan erilaisessa parisuhteessa kuin nyt.

En tiedä, onko nykyinen puolisoni pettänyt edesmennyttä vaimoaan, en ole koskaan kysynyt enkä suunnittele kysyväni.

Vierailija
5/18 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Mies petti exäänsä kanssani. Nyt olemme eläneet yhdessä uskollisesti 35 v. Asia riippuu henkilöstä ja sen pettämisen syistä. Ongelmallista suhteista eroon päästäkseen tai eri aiheessa moni sortuu pettämään. Sitten on niitä tapauksia, joissa petetään uutuudenviehätyksen, jännityksen, egobuustin tms syyn takia. Tällöin on kyllä odotettavissa se, että pettäminen toistuu kaikissa seuraavissakin suhteissa.

Vierailija
6/18 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä petin eksääni mutta en petä nykyistäni. Ei ole mitään pohjaa väitteelle "kerran pettäjä, aina pettäjä". Olin silloin aivan erilainen ihminen kuin nyt ja aivan erilaisessa parisuhteessa kuin nyt.

En tiedä, onko nykyinen puolisoni pettänyt edesmennyttä vaimoaan, en ole koskaan kysynyt enkä suunnittele kysyväni.

Et ole pettänyt vielä. Petät kyllä jos siltä alkaa taas tuntua.

Vierailija
7/18 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Mies petti exäänsä kanssani. Nyt olemme eläneet yhdessä uskollisesti 35 v. Asia riippuu henkilöstä ja sen pettämisen syistä. Ongelmallista suhteista eroon päästäkseen tai eri aiheessa moni sortuu pettämään. Sitten on niitä tapauksia, joissa petetään uutuudenviehätyksen, jännityksen, egobuustin tms syyn takia. Tällöin on kyllä odotettavissa se, että pettäminen toistuu kaikissa seuraavissakin suhteissa.

Korjaus. Sinä luulet että mies on ollut uskollinen. Varmaan se ex luuli myös miehen olevan uskollinen.

Vierailija
8/18 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se iso pettymys jos tuollainen asia selviäisi toisesta. Haluaisin kuitenkin kuulla perustelut ja sen pohjalta miettisin, voisinko luottaa.

Vierailija
9/18 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran pettäjä, aina pettäjä. En luottaisi.  Tosin ei voi tietää onko pettänyt vai ei, jos ukko valehtelee. 

Vierailija
10/18 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon että jos ihminen on hoitanut raha-asiansa aina vastuullisesti, hän tekee niin jatkossakin. Uskon että jos hän on aina pitänyt lupauksensa, hän tekee niin jatkossakin. Ja uskon että jos ihminen on pettänyt, hän tekee niin jatkossakin.

Siksi en lähde edes kokeilemaan valehtelijoiden, pettäjien ja luottotietonsa sössineiden kanssa.

Vierailija
11/18 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet lapset + muut taloudelliset ankkurit pitävät meillä miehen kaidalla tiellä. Toki jos mies on sua rikkaampi yms. niin eihän sitä mikään pidättele niin halutessaan.

Vierailija
12/18 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Mutta sinähän valehtelit eksällesi että et petä. Vaikka petit.

Suurin osa ihmisistä uskoo mitä muut sanovat. Minäkin uskoin heti, mitä juuri kirjoitit. Uskoin kun kirjoitit että et ole pettänyt nykyistäsi. Mutta mistä tiedän että et ole? Tunnustit jo valehdelleesi eksällesi entisessä suhteessa.

Mikä estäisi sinua nyt valehtelemasta meille ventovieraille palstalaisille? Päinvastoin on vain loogista olettaa että valehtelet kun sanot olevasi uskollinen.

Vierailija
13/18 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitätkö oikeasti tuntevasi paremmin minut kuin minä itse? Kolmekymmentä vuotta sitten olin alle kolmekymppinen ja kuten totesin, parisuhdekin oli aivan erilainen kuin nyt. Nyt olen lähes kuusikymppinen. Arvomaailmani on aivan toisenlainen kuin nuorena, kokemukseni ovat ihan eri luokkaa kuin silloin, itsevarmuuteni on ihan toisella tasolla kuin silloin. Jos en ole onnellinen parisuhteessani, osaan ja uskallan ensin lopettaa sen ja vasta sitten miettiä, haluanko olla jonkun toisen kanssa.

Vierailija
14/18 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotin, ja sitten mies petti minuakin. Ja sen pituinen se.

Vierailija
15/18 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, koska olen itsekin pettänyt ja osannut olla pettämättä sen jälkeen.

Vierailija
16/18 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ilman muuta. Olenhan itsekin pettänyt pariakin exää. Nykyinen mieheni ei ole kuin exäni, joten pelkoa pettämisestä ei ole. Jos nykyinen mieheni yhtäkkiä muuttuisi samanlaiseksi kuin jompikumpi eksistä, niin voisin ihan hyvin pettää häntäkin. Todennäköisesti eroaisin kuitenkin ensin, toisin kuin parissa edellisessä suhteessa, joissa olen ensin ollut toisen miehen kanssa ja sitten vasta eronnut. Ex-kumppanit eivät saaneet pettämiseestä tietää.

Toki oma käsitykseni on että jos sinua petetään, ei saman tekeminen toiselle ole enää pettämistä, vaan sopimus on rauennut jo siihen toisen ensimmäiseen tekoon.

Vierailija
17/18 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitätkö oikeasti tuntevasi paremmin minut kuin minä itse? Kolmekymmentä vuotta sitten olin alle kolmekymppinen ja kuten totesin, parisuhdekin oli aivan erilainen kuin nyt. Nyt olen lähes kuusikymppinen. Arvomaailmani on aivan toisenlainen kuin nuorena, kokemukseni ovat ihan eri luokkaa kuin silloin, itsevarmuuteni on ihan toisella tasolla kuin silloin. Jos en ole onnellinen parisuhteessani, osaan ja uskallan ensin lopettaa sen ja vasta sitten miettiä, haluanko olla jonkun toisen kanssa.

Minä tunnen sinua tarpeeksi. Olet valehtelija ja pettäjä. Oma arvomaailmani ei ole muuttunut pettämisen eikä valehtelemisen osalta miksikään koko elämäni aikana. En arvosta ihmistä jolla on.

Vierailija
18/18 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotinja luotan edelleen. Olivat exän kanssa nuoria, exä petti ensin, sitten mies. Sama kävi minulla exäni kanssa, oltiin alle kolmekymppisiä. Epäkypsää rimpuilua, ei osattu silloin kunnolla puhua omista tunteistamme ja käsitellä pulmia. 

Nyksän kanssa ollaan oltu yhdessä yli 20 vuotta, eikä mikään viittaa siihen että olisi pettänyt. Itse en ole pettänyt vaikka vuosikymmeniä sitten petinkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi