Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyväksyisitkö, jos 20-vuotias lapsesi seurustelisi 25-vuotiaana kanssa?

Vierailija
26.11.2013 |

Itselläni on tällainen tilanne. En voi millään ymmärtää tuota ikäeroa. Kehitys on noina vuosina vielä todella intensiivistä. 20-vuotias ja 25-vuotias ovat yhtä kaukana tosistaan kuin vastasyntynyt ja 5-vuotias.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 21 ja poikaystäväni 27, eikö tässä nyt kovin suurta kuilua meidän välillämme ole :D tosin tuskin 15/16-vuotiaana olisin alkanut 6-vuotta vanhemman kanssa seurustelemaan :)

Vierailija
2/25 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuo nyt tosiaan oli paha ikäero...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei perkele. Mä ihan luulin että tämä on loppunut.

Vierailija
4/25 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyisin. Mieluiten 25v. kanssa kuin vaikkapa 40 v. kanssa. 

Vierailija
5/25 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda jo levyä.

Vierailija
6/25 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei parikymppisillä ja kaksvitosilla aikuisilla enää mitään kehityseroja ole, ellei se toinen satu olemaan jälkeenjäänyt niin kuin ap.

Vierailija
7/25 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Ihan tavallinen ikäero. Tyttäreni ja poikaystävän ikäero taitaa olla 4 vuotta ja tyttö vaikuttaa aikuisemmalta kuin poika :)

Vierailija
8/25 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksy. Ikäero saa olla max. kolme kuukautta, poika vanhempi. Nuorempi ei saa olla yhtään. Mutta ei mun lapsi saa alkaa edes seurustella ennen kuin on 25. Siihen asti se on tyttönen, joka ei saa olla miesten kanssa tekemisissä.

Vierailija
9/25 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 18-vuotias, kun rupesin seurustelemaan 12 vuotta itseäni vanhemman avomieheni kanssa. Nykyään olen 21-vuotias ja mieheni siis 33-vuotias. Olemme menossa naimisiin ja saamme lapsen ensi kesänä. En ole missään vaiheessa kokenut ikäeromme vaikuttavan suhteeseemme. Tai, jos ikäero johonkin on vaikuttanut, niin siihen, että avomieheni on jo valmis perustamaan perheen. Varmasti 21-vuotiaista miehistäkin löytyy isäksi valmiita henkilöitä, mutta en kovin usein ole sellaisiin törmännyt. Voisin kuvitella, että 21-vuotiaan kanssa seurustellessani olisin saattanut joutua vääntämään ja tappelemaan pitkään siitä, koska se perhe perustetaan. Sillähän ei sinällään ole edes väliä, olen vain sattunut rakastumaan mieheen, joka on syntynyt 12 vuotta ennen minua. Se, että tahdomme elämältä samoja asioita samaan aikaan, on ehkä vain hyvää tuuria tai sitten osittain ikäeronkin sanelemaa.

Toki kaikki tällaiset asiat ovat hyvin yksilöllisiä, mutta lähtökohtaisesti on minusta hyvin hassua ajatella, että 20- ja 25-vuotiaat eivät voisi keskenään seurustella. Onhan samanikäisissäkin ihmisissä ihan eri kypsyystasolla olevia henkilöitä. Sinuna olisin kiinnostuneempi siitä, onko lapsesi seurustelukumppani huomioonottava ja tasapuolinen suhteessa.

Vierailija
10/25 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja taas näitä pönttöpäitä. Olisit kasvattanut sen tyttäresi niin, että se olisi 20-vuotiaana aikuinen, niinkuin me muut ollaan oltu.

Vierailija
11/25 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi on lapsosesi vielä 50-vuotiaanakin, jos ikää vain kumpaisellekin siunaantuu.

Mutta 20-v nainen on voi varsin hyvin seurustella 25-v miehen kanssa, molemmat ovat toki nuoria, mutta selkeästi täysi-ikäisiä eivätkä mitään untuvikkoja. Tytöt ja naiset kypsyvät yleensä nopeammin, joten ikäerokin on vallan normaali.

Vierailija
12/25 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikis, pääsit sit avohoitoon? Liian aikaisin.

Vierailija
13/25 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 25v ja seurustelen 31-vuotiaan kanssa.

Kun aloimme seurustella, olin 21v ja mies 27v. Koskaan ikäerossamme ei ole ollut mitään erikoista.

Kaverini (nainen) on 25v ja seurustelee 20v miehen kanssa, eipä heistäkään mitään eroa huomaa. Ei sen 5-6v ikäeron pitäisi aikuisena haitata, ellei toinen ole jälkeenjäänyt tapaus...

Vierailija
14/25 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olin 17 kun aloin seurustelemaan 27v miehen kanssa, yhdessä oltu jo reilu 10 vuotta ja kolme yhteistä lastakin saatu. On punainen tupa ja perunamaa sekä labbis. Ikä on vain numero.

Vierailija
15/25 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä ei taida olla mitään todellisia ongelmia kun pitää tuollaisesta pikku asiasta tehdä ongelma...

Vierailija
16/25 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paha olisi mennä paheksumaan kahden aikuisen ihmisen suhdetta. Onneksi oma äitini ei aikanaan ilmaissut mitään paheksuntaa, kun 17-vuotiaana aloin seurustella 25-vuotiaan kanssa. Yhteistä taivalta on kertynyt jo yli 20 vuotta.

Vierailija
17/25 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 18:34"]

En hyväksy. Ikäero saa olla max. kolme kuukautta, poika vanhempi. Nuorempi ei saa olla yhtään. Mutta ei mun lapsi saa alkaa edes seurustella ennen kuin on 25. Siihen asti se on tyttönen, joka ei saa olla miesten kanssa tekemisissä.

[/quote]

Näin. Itsehän tuohon yhteen toiseen ketjuun jo kirjoitinkin, että parasta olisi jatkaa imetystä siihen 25 vuoden ikään asti. Kun lapsi on tississä kiinni, se ei haikaile itsenäistymään liian aikaisin.

Vierailija
18/25 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voivoi äitiä, ei sitä sinulta kysytä, 20v on aikuinen ja tekee itse päätöksensä vaikka äiti yrittäisikin olla Hitler.

Juuu on se aikuinen vaikka neurologinen kehitys aivoissa jatkuukin 25v ikäiseksi.

Itse olin juuri täyttänyt 17v kun aloin seurustelemaan 23,5v miehen kanssa, äitini oli vain tyytyväinen kun olin löytänyt mukavan ja kohteliaan nuoren miehen joka esittäytyi "kättäpäivää".

Niin ja tuosta nyt 21v ja yhä yhdessä.

Vierailija
19/25 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 17v kun aloin seurustella 23-vuotiaan kanssa. Seurustelimme viisi vuotta. Hyväksyisin, ei kaikki ole vaan iästä kiinni.

Vierailija
20/25 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan täällä ihanan rauhallista, kun ikis oli poissa. Miksi sä tulit takaisin?