Vegetarismi ja chilipähkinät
Olen hiljattain siirtynyt lihattomaan ruokavalioon, ja luin naistenlehdestä, että kasvissyöjän olisi tärkeää syödä pähkinöitä saadakseen riittävästi tarvittavia rasvahappoja ym. Ostin sitten kaupasta kilon pussillisen xtra-chilipähkinöitä, mutta kotona huomasin, että pähkinöissä on aivan valtavat määrät suolaa. Miten tällaiset suolapaukut voivat muka olla terveellisiä? Kaikkea sontaa sitä lehdissä kirjoitetaan, pumppuni pettäisi alta aikayksikön, mikäli alkaisin chilipähkinöitä joka päivä popsimaan. Miten te muut kasvissyöjät olette hoitaneet tarvittavien rasvahappojen saannin - vähemmällä suolalla?
Kommentit (14)
Taitaakin olla porvoolainen kasvissyöjä..
Kuka ei oikeasti tiedä, että pähkinöitä löytyy miljoonaa laatua ja ilman mitään kuorrutteita? Olet provo.
Jos olet alaikäinen luulisin, että voisit päästä ravintoterapeutille juttelemaan, siitä miten muodostaa vegeruokavalio. Älä hae pähkinöitä sipsihyllystä, vaan pähkinähyllystä. Kalaa kannattaa syödä myös kerran viikossa, jos Se kuuluu ruokavalioosi.
Olen huomannut, että nykyään muodissa olevat cashew-pähkinät sisältävät myös paljon suolaa... pitäisikö mennä peräti jonneki luontaistuotekauppaan, jotta löytäisin suolattoman pähkinävaihtoehdon?
Minä olen ostanut pähkinät ihan Prismasta ja suolattomina. Voisikin joskus kokeilla suolattuja cashew-pähkinöitä leffaeväinä, en ole sellaisiin aiemmin törmännyt.
Suolapähkinät sisältävät uskomattoman vähän suolaa, ei sen enempää kuin ruisleipä.
Kannattaa kokeilla maapähkinävoita esim. leivän päällä, ei sisällä juuri suolaa ja on myös makeaa. Sisältää hyvää rasvaa mutta liika suola puuttuu.
onpa outoa, että kasvissyöjät olisi enemmän hyvien rasvojen tarpeessa kuin lihansyöjät.. Kasvissyöjiltä kun jää pois se eläinperäinen rasva yleensä..
Pähkinöitä suosittelen kaikille ilman suolaa.
ps suolatut pähkinät voi huuhdella esim. siivilän läpi. Liika suola lähtee pois. Chili yms pähkinät onkin erikseenn, tosin niitä kannattaa tehdä itse.
Osta maustamattomia oikeita pähkinöitä, älä tuollaista roskaruokaan verrattavaa naksua. Ihan Pirkkapusseissa saat hasselpähkinöitä, pecanpähkinöitä, saksanpähkinöitä, manteleita jne, joihin ei ole lisätty yhtään mitään.
Mistä olet saanut päähäsi että naksut olisivat terveellisiä tai että luonnossa kasvaisi joku chilipähkinäpensas tai -puu?
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 02:19"]
Mistä olet saanut päähäsi että naksut olisivat terveellisiä tai että luonnossa kasvaisi joku chilipähkinäpensas tai -puu?
[/quote]
Mistä olet saanut päähäsi, että chilipähkinät olisivat epäterveellisiä?
Kannattaa kokeilla välillä cashew-pähkinöitä tai suola-pähkinöitä. Niissä on nimestään huolimatta vähemmän suolaa kuin chilipähkinöissä.
T. vegaani
Oletko kokeillut suolapähkinöitä? Niissä on yleensä vähemmän transrasvoja kuin chilipähkinöissä.
No ei kannata ostaa maustettuja, ihan vaan paahdettuja, on niitä ilman suolaa.