”Ei ikinä sähköautoa”: Kaksi kolmesta aikoo ajaa jatkossakin bensalla tai dieselillä
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/a04b6d9d-c45a-4733-beeb-ec799b43…
viherkommunistien unelmahöttömaailma murenee pala palalta
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet automiehet ja -naiset ovat jostakin syystä ihan mahdottoman konservatiivisia, ennakkoluuloisia ja itsepetoksessa eläviä. Ihan samalla tavalla on vastustettu oikeastaan kaikkea kehitystä, onpa ollut kyse sitten etu- ja nelivedosta, automaattivaihteistosta, ilmastoinnista, esp:stä, farkkukoreista, katumaastureista jne. jne.
Nykyään ei autoja ilman em. ominaisuuksia ole enää edes juurikaan saatavilla...
Kirjoituksestasi ei käy ilmi oletko sähköautoilun puolella vai vastaan, sillä sähköautoilijoita on sanottu konservatiiveiksi ja kehityksen vastustajiksi, kuten myös bensa tai dieselautoilijoitakin.
Sähköautolle olisi ympäristöystävällisempiäkin vaihtoehtoja, mutta kun sähköautorakentajat onnistuivat aivopesemään ei nin älykkäät päättäjämme, valittiinnyt sitten tämä sähköautojen pakkomyynti ihmisille. Ja lampaat sitten uskoivat aivopesun. ihmisten todellakin tulisi olla modernea ja valmiita ottamaan uutta tilalle, mutta ei sentään sikaa säkissä. uuden pitää olla vanhaa parempaa.
Kyllä noidenkin yritysten on tehtävä voittoa. Miksi urputat jostakin aivopesusta kommari?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kymmenen vuotta vanha diesel-auto enkä aio vaihtaa sitä niin kauan kun se toimii. Samoja ongelmia kuin monilla: ei latauspaikkoja maaseudulla, enkä luota sähköauton toimivuuteen kovassa pakkasessa. Siinä sitä ollaan kun akku loppuun -25 asteen pakkasessa korvessa, tulee vilu aika äkkiä. Polttomoottoriautossa voi kuskata varakanisteria mukana.
Eikä minulla myöskään ole rahaa ostaa sellaista.
eikö dieselitkin hyydy kylmään
Mulle kyllä kelpaisi sähköauto vallan mainiosti. Omat ajot 99% lyhyttä pätkää alle 100km niin kyllä halpa ajo sähköllä houkuttaa.
Bioetanolin voimalla ajattelin autoilla siihen saakka, kunnes tämä vöyhkäys asettuu. Katsotaan sitten millaista tekniikkaa on tarjolla ja mihin hintaan.
Uuden auton arvosta on aina hävinnyt puolet kuin tuhka tuuleen heti kun se ajetaan liikkeistä ulos, riippumatta menopelin käyttövoimasta. Syy on niinkin yksinkertainen kuin suomalainen autovero.
Täyssähköautojen akkuihin ei riitä materiaalia kovin pitkäksi aikaa. Afrikkalaisten lasten kaivamat akkumineraalit on harvinaista, uusiutumatonta materiaalia, eikä kestävän kehityksen mukaista uudelleenkäyttöä tai kierrätysinfraa ole vielä lainkaan.
Toivottavasti suuri yleisö ei siirry niin että paljon lapsia kuskaava tuttava voi edelleenkin ajaa lasten harrastaessa kauppakeskuksen latauspisteelle ja maksattaa käyännössä ajelunsa kauppakeskuksella. Järjetön säästö vuodessa. Ostakaa te muut vain bensaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kymmenen vuotta vanha diesel-auto enkä aio vaihtaa sitä niin kauan kun se toimii. Samoja ongelmia kuin monilla: ei latauspaikkoja maaseudulla, enkä luota sähköauton toimivuuteen kovassa pakkasessa. Siinä sitä ollaan kun akku loppuun -25 asteen pakkasessa korvessa, tulee vilu aika äkkiä. Polttomoottoriautossa voi kuskata varakanisteria mukana.
Eikä minulla myöskään ole rahaa ostaa sellaista.eikö dieselitkin hyydy kylmään
Ei.
Meidän autot on jo tehty vuosia sitten. Joten mikään patterivehje se ei ole.
Hybridi on ihan hyvä valinta tähän, kun odotellaan sähköautojen hintojen laskua kohtuullisemmalle tasolle.
Itse ajan jatkossakin traktorilla.
Zinc
Vaihdetaan sähköautoon varmaan parin vuoden sisällä jahka latausinfraa saadaan vähän enemmän ja sähköautojen hinnat tulevat himppasen alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet automiehet ja -naiset ovat jostakin syystä ihan mahdottoman konservatiivisia, ennakkoluuloisia ja itsepetoksessa eläviä. Ihan samalla tavalla on vastustettu oikeastaan kaikkea kehitystä, onpa ollut kyse sitten etu- ja nelivedosta, automaattivaihteistosta, ilmastoinnista, esp:stä, farkkukoreista, katumaastureista jne. jne.
Nykyään ei autoja ilman em. ominaisuuksia ole enää edes juurikaan saatavilla...
Kirjoituksestasi ei käy ilmi oletko sähköautoilun puolella vai vastaan, sillä sähköautoilijoita on sanottu konservatiiveiksi ja kehityksen vastustajiksi, kuten myös bensa tai dieselautoilijoitakin.
Sähköautolle olisi ympäristöystävällisempiäkin vaihtoehtoja, mutta kun sähköautorakentajat onnistuivat aivopesemään ei nin älykkäät päättäjämme, valittiinnyt sitten tämä sähköautojen pakkomyynti ihmisille. Ja lampaat sitten uskoivat aivopesun. ihmisten todellakin tulisi olla modernea ja valmiita ottamaan uutta tilalle, mutta ei sentään sikaa säkissä. uuden pitää olla vanhaa parempaa.
Käsittääkseni tämä johtuu EU:n autonvalmistajille asettamasta säädöksestä, että 10% uusista myydyistä autoista on oltava päästöiltään ”hiilineutraaleja. Markkinoinnista tulee aggressiivista, kun suuri yleisö ei tähän ainoaan säädökset täyttävään käyttövoimaan lämpene. Valmistuksen päästöjä ei ilmeisesti tähän osata laskea mukaan, vaan sähkö käyttövoimana lasketaan nollapäästöiseksi, vaikka esim. Saksassa ydinvoimasta luopumisen vuoksi hiilivoimalla tuotettu sähkö ei ole lähelläkään sitä.
En ole homo. En siksi aja myöskään sähköautolla.
On totta että valinta sähköautoilun puolesta on luonteeltaan ikäänkuin seksuaalinen. Toisille se on luonteva osa minuutta, toisille ei. Näinä tasa-arvon aikoina luulisi molemmille vaihtoehdoille löytyvän tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Siihen päälle akut kuormittaa luontoa, hintaa enemmän, kun hilataan kahta eri järjestelmää mukana.
Zinc
Mutta hei .. onhan se nyt kiwaa !!
http://www.aut.fi/ymparisto/auton_elinkaaren_aikaiset_paastot
Laki rajaa kotitalouspistokkeista ladattavan virran määrän 8 ampeeriin (1,85 kW).
.
Toi toivottavasti estää tulipalot.
Jos saisin isomman diisselimaasturin (Toyota Landcruiser / Mitsubishi Pajero) plugarihybridinä ja alle 90 kE, voisin harkitakin. Tankkiin toki biodiisseliä.
Mutta koska pitää näemmä odotella hybridejä ja uutta autoa pitäs laittaa 6kk sisään, niin käytettynä esim 3.2L Pajero kunnes hybridiä saa asialliseen hintaan.
Mä en sano että "ei ikinä sähköautoa", mutta tällä hetkellä niissä ei ole paljoa järkieä Suomen oloissa. Ehkä sitten kun akkutekniikka kehittyy.
"mihin me autoja, onhan meillä hevoset. 2/3 aikoo matkustaa jatkossakin hevosella. "
Eikä minulla myöskään ole rahaa ostaa sellaista.