Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kuvaamataidon opettaja maailman helpoin työ?

Vierailija
23.09.2020 |

Antaa oppilaille jonkin piirustusaiheen ja lähtee itse kahville. Pitkät lomat ja lyhyt työpäivä. Harmi, että en itse hoksannut tätä aiemmin.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, jos ei tiedä, niin aina näköjään voi täydentää tyhmyyttään mielikuvituksella (köyhällä sellaisella).

Vierailija
2/18 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jaa, jos ei tiedä, niin aina näköjään voi täydentää tyhmyyttään mielikuvituksella (köyhällä sellaisella).

Mitä tarkoitat? Osuiko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä maailman helpoin työ. Nykyään pitää osata piirtämisen lisäksi valokuvata ja tietää tietokoneista. Laaja skaala kaikenlaista kuvataiteen perustekniikoihin liittyvää osaamista pitää olla.

4/18 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä muiden työt on aina helpompia kuin omat. Oma työ on aina pirun vaikeaa ja erittäin tärkeätä ja tosi raskasta. Pitääkin varmaan mennä pyytämään palkankorotusta.

Vierailija
5/18 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuviksen tunnit on aikamoista sähläystä ainakin alaluokilla.

Vierailija
6/18 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mielessä totta, että useimmat oppilaat pitävät kuvataiteesta. Kaikissa oppilaissa on kuvataiteellista potentiaalia, riippuu opettajan kyvystä löytää oikea väline kullekin oppilaalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja huomioida vain ne taiteellisesti lahjakkaimmat lapset ja ohittaa/traumatisoida muut.

Vierailija
8/18 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuviksen tunnit on aikamoista sähläystä ainakin alaluokilla.

Mutta alaluokilla kuvista opettaakin luokanopettaja eikä aineenopettaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja huomioida vain ne taiteellisesti lahjakkaimmat lapset ja ohittaa/traumatisoida muut.

Usein ne taiteellisesti lahjakkaat ovat muuten haastavia. On hyvä, että ovat hyviä jossakin aineessa.

Ihanne olisi, jos kaikille oppilaille löytyisi kiinnostava kuvataiteen tekniikka (maalaus, piirustus, valokuvaus, video, grafiikka...) Epäilen, että opettajan aika ja kädet eivät riitä keksiä kaikille oppilaille mielekästä tekemistä.

Vierailija
10/18 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehtorin työ on helpompi. Ei mitään vastuuta mistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän yläasteella sai kuvistunneilla aika vapaasti toteuttaa työnsä haluamallaan tekniikalla. Ope olikin Turun piirustuskoulun käynyt taiteilija. Osasi lukea herkkiä ja erilaisia ihmisiä. Ymmärsi, että vaikka oppilas ei osaa piirtää, voi hän silti olla kiinnostunut videoiden tekemisestä.

Vierailija
12/18 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin meidän yläasteella sai kuvistunneilla aika vapaasti toteuttaa työnsä haluamallaan tekniikalla. Ope olikin Turun piirustuskoulun käynyt taiteilija. Osasi lukea herkkiä ja erilaisia ihmisiä. Ymmärsi, että vaikka oppilas ei osaa piirtää, voi hän silti olla kiinnostunut videoiden tekemisestä.

Ero on siinä, onko kuvataiteen opettaja vai opettaako kuvataiteilija kuvataidetta.

Opettajat opiskelevat oppimisen tekniikoita, kuvataiteilija taiteen tekemistä. Koin jälkimmäisen opettajana enemmän ihmisenä kasvamista tukevaksi.

Taiteessa on kyse herkkyydestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun me emme opi koulua varten, vaan elämää. Siksi parhaimmat oivallukset eivät ole numeroarvosanoin mitattavissa.

Vierailija
14/18 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikin opettaja on varmaan vielä helpompi. Eikä liikunnan opettajakaan kovin hankala ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelta taitaa olla hukassa se fakta, että kuviksessakin on ihan opetussuunnitelma, jota pitää noudattaa.

Vierailija
16/18 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt menisi sanomaan, että on helppo työ. Tänä päivänä minkään aineen opettaja ei pääse helpolla, varsinkaan yläluokan oppilaiden kanssa. Pakollinen kuvis ei vain kiinnosta kaikkia, kaikki ei ole siinä hyviä. Varmasti ihan kiva kehitellä aiheita töille valinnaisille ryhmille, joillekin pienryhmille. Arvostelu on haastavaa, koska ei ole oikeaa eikä väärää yksiselitteisesti. Tuntiaktiivisuus ja ahkeruus pitää myös arvostelussa palkita. Arvostan kaikkien opettajien työtä.

Vierailija
17/18 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt menisi sanomaan, että on helppo työ. Tänä päivänä minkään aineen opettaja ei pääse helpolla, varsinkaan yläluokan oppilaiden kanssa. Pakollinen kuvis ei vain kiinnosta kaikkia, kaikki ei ole siinä hyviä. Varmasti ihan kiva kehitellä aiheita töille valinnaisille ryhmille, joillekin pienryhmille. Arvostelu on haastavaa, koska ei ole oikeaa eikä väärää yksiselitteisesti. Tuntiaktiivisuus ja ahkeruus pitää myös arvostelussa palkita. Arvostan kaikkien opettajien työtä.

Kyllä taiteellisesti lahjakas tunnistaa muut taiteellisesti lahjakkaat...

Vierailija
18/18 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt menisi sanomaan, että on helppo työ. Tänä päivänä minkään aineen opettaja ei pääse helpolla, varsinkaan yläluokan oppilaiden kanssa. Pakollinen kuvis ei vain kiinnosta kaikkia, kaikki ei ole siinä hyviä. Varmasti ihan kiva kehitellä aiheita töille valinnaisille ryhmille, joillekin pienryhmille. Arvostelu on haastavaa, koska ei ole oikeaa eikä väärää yksiselitteisesti. Tuntiaktiivisuus ja ahkeruus pitää myös arvostelussa palkita. Arvostan kaikkien opettajien työtä.

Kyllä taiteellisesti lahjakas tunnistaa muut taiteellisesti lahjakkaat...

Mutta sepä se onkin, kun pitää arvostaa myös yritystä, tuntiaktiivisuutta jne. Eikä pelkästään taiteellisesti lahjakkaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme