Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies suuttui kun sanoin että jos hän halvaantuisi ja joutuisi pyörätuoliin,

Vierailija
23.09.2020 |

jättäisin hänet. Kyseessä oli ihan hypoteettinen keskustelu. Toivoisin että hän tekisi samoin minulle. En haluaisi alkaa kenenkään omaishoitajaksi näin nuorella iällä.

Oliko miehellä oikeus suuttua?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörätuolissa pärjää nykyään 100% omillaan jos kädet toimii. Riittää kun ympäristö (auto, kodin tilat jne.) on kohdillaan.

Vierailija
2/49 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin alkaa seurustellakin ihmisen kanssa joka liikkuu pyörätuolilla, joten en ymmärrä sinua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötä- ja vastamäessä, niissä oikea rakkaus punnitaan. Loukkaantuisin minäkin jos jo etukäteen tietäisin, että vastamäessä sitä rakkautta ei enää riitäkään. Jos kyseinen tilanne joskus tulisi eteen, voisi hyvinkin olla, että miehesi ajattelisi samoin, mutta näin etukäteen kerrottuna ilmoituksesi on julma. 

Vierailija
4/49 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en omaa miestä jättänyt, kun hän ajoin25vuotta sitten moottoripyörällä onnettomuuden. Mentiin naimisiin, kolme lasta saatiin ja täysin normaalia arkea eletään. Entä jos miehesi sokeutuisi? Tai tulisi kuuroksi? Silloinkin hän joutuisi käyttämään apuvälineitä? Olet todella pinnallinen. Sinut olisi kyllä syytä vaikka jäytää. Todella typerä ja lapsellinen, ennenkaikkea järjetön keskustella tuollaisista asioista.

Vierailija
5/49 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin saattaisin suutahtaa, jos noin suoraan kerrottaisiin, että ei oikeasti rakasta.

Mutta Porvoossahan tuo on ihan tavallista.

Vierailija
6/49 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä on oikeus omiin tunteisiinsa. Aika raju keskustelu, joka varmasti jakaa mielipiteitä. Varmaankin herättää kysymyksen rakastatko häntä henkilönä vai rakastatko vain sitä, että sulla on tietyntyyppinen ihminen täyttämässä tietynlaista tehtävää.

Vierailija
7/49 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala kysymys. Tuoreessa suhteessa tuo on ymmärrettävää, mutta pitkässä liitossa olisi aika ikävää.

Vierailija
8/49 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala. Ei ihme, että suuttu.

Vierailija
9/49 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa hieno ihminen.

Vierailija
10/49 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin suuttuisin ja jättäisin sinut heti, jos olisin sun mies.

Ei meillä kumpikaan ole toista lähtökohtaisesti jätyämässä ainoastaan sen vuoksi että joutuisi pyörätuoliin.

Mieheni on jopa joutunut hoitamaan minua ja päävastuullisesti meidän yhteisiä asioita, joten tiedän ettei hän "pienestä" anna periksi.

Jos olisin tyyliin kuin vihannes tai muuttuisin hyvin ilkeäksi miestä kohtaan sairauteni vuoksi, niin dilloin toivoisin että hän menisi elämässään eteen päin ilman minua

Vierailija
11/49 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä jättäisin sinut jo NYT ja heti!

Vierailija
12/49 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet julma. Vammauduttuaan ihminen tarvitsee läheisiään enemmän kuin koskaan.

Vierailija
13/49 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisellä on oikeus omiin tunteisiinsa. Aika raju keskustelu, joka varmasti jakaa mielipiteitä. Varmaankin herättää kysymyksen rakastatko häntä henkilönä vai rakastatko vain sitä, että sulla on tietyntyyppinen ihminen täyttämässä tietynlaista tehtävää.

Tämä. Minä en kokisi ap:n rakastavan minua millään tasolla jota itse arvostan. Päättäisin suhteen.

Vierailija
14/49 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vaa samantien sanonu miehelle ettei välitä tai rakasta? Koska selkeästi et. Rakkaansa eteen tekee mitä vain, jopa kuolis. Jote jos et ois oikeasti valmis vähääkään uhraa omaa aikaa ja jaksamista toisen vuoksi nii ei selkeästikkää oo rakkautta

Vierailija
15/49 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet julma. Vammauduttuaan ihminen tarvitsee läheisiään enemmän kuin koskaan.

Totta. Jos mennään naimisiin, sitoudutaan rakastamaan toista myötä-ja vastoinkäymisissä. Tämä koskee myös sairastumista. Vaikka toinen olisi neliraajahalvaantunut, ei toista hylätä.

Vierailija
16/49 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäminäminä. Jos sinä et haluaisi omaishoitajaksi, niin tuskin se mieskään haluaisi tulla jätetyksi.   

17/49 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole mikään parisuhde, että joutuu jonkun vammaisen hoitajaksi. Nuorena vielä!

Vanhukset on asia erikseen, mutta nuori ihminen voi etsiä uuden kumppanin. Ei sen onnettomuuden tarvitse pilata kahta elämää.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
18/49 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin myötä kuin vastoinkäymisissä." Älä mnee koskaan naimisiin jos et pysty tätä lupaamaan.

Vierailija
19/49 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jättäisi, mutta riippuisi ihan hänen toimintakyvystä ja avuntarpeesta, että pystyisinkö auttamaan häntä kotona. Mies on 199 cm/125 kg, minä pieni ja heikkovoimaisempi nainen. Kotimme on vanha rintamamiestalo, jota ei välttämättä edes saisi muutoskorjattua sellaiseksi, että pystyisi apuvälineinkään hoitamaan kotona. En kyllä eroaisi, rakastaisin loppuun asti, mutta ehkä sitten pitäisi asua erillään niin, että hän tuetussa hoitokodissa. Riippuu niin paljon. Jos jalat ei toimi mutta kädet kyllä, ihminen pärjää kyllä pitkälle. Mutta jos olisi täysin neliraajahalvaantunutu, syötettävä, vessassa käytettävä/vaipoissa, niin realiteetit tulisi vastaan enkä pystyisi hoitamaan. Toki tiedän, että hän olisi oikeutettu kotihoitoon ja / tai henkilökohtaiseen apuun myös. 

Vierailija
20/49 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin myötä kuin vastoinkäymisissä." Älä mnee koskaan naimisiin jos et pysty tätä lupaamaan.

Nainen nyt nostaa kytkintä heti ensimmäisen vastoinkäymisen tullen. Naisen vihkivala menee suurinpyörtein näin: "Niin sinun myötä kuin minun vastoinkäymisissä".