Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri tuntuu liioittelevan lastensa sairauksia

Vierailija
25.11.2013 |

Miten pitäisi suhtautua kaveriin (ystävään), joka on aina hirrrveän huolissaan lastensa sairauksista. Pääkipu ei koskaan ole vain pääkipua, vaan migreeni, mahanpurut eivät ole vain pikku ilmavaivoja, vaan keliakia. Lapsilla on luonnollisesti myös "adhd" ja "masennus", vaikka minun silmissäni he ovat vain tavallisen vilkkaita lapsia, jotka pahatuvat kun kielletään. Vesirokkokin on heillä ollut jo monta kertaa (joku tiplu otsassa). 

En haluaisi vahvistaa kaverin pelkoja, mutta en myöskään vähätellä niitä. Mistä minä tiedän heidän vaikeuksiensa astetta. Toisaalta jos heidän lapsillaan on adhd niin sitten on kyllä lähes kaikilla. Kummasti se hahmotushäiriökin helpottuu meillä ollessaan (kotona ei pysty siivoamaan leluja, mutta meillä se onnistuu ihan normaalisti).

Mitä tässä nyt pitäisi sanoa?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munchausen-syndroomaa sairastavat vanhemmat katkovat jopa lapsensa raajoja saadakseen huomiota.

http://fi.wikipedia.org/wiki/M%C3%BCnchhausenin_oireyhtym%C3%A4

Vierailija
22/28 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 11:42"]

Tää on se piirre meissä suomalaisissa jota en koskaan ole ymmärtänyt ja johon en (toivottavasti) itse syyllisty: kilpaillaan siitä kenellä menee huonoiten. Sama pätee rahaan. Täällä päivitellään kovaan ääneen miten "ei oo rahhaa" muttei koskaan voi sanoa jos menee taloudellisesti hyvin.

Tuntuu uskomattomalta MIKSI joku sanoo toiselle vastaukseksi toisen päivitellessä flunssaa että itsellä on flunssan lisäksi myös korvatulehdus, ripuli ja astma..??

Pätee moneen muuhunkin asiaan, esim. siihen kuka on kaikista väsynein, masentunein jne.

[/quote]

Eli vain se joka ENSIMMÄISENÄ kerkiää kertomaan flunssassta/mahataudista/tms on oikeutettu vaihtamaan kuulumisia. Keskustelun toinen osapuoli sitten vain hymisee vaikka juuri perhe parani vesirokosta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti somatisoija ja ahdistuva ihminen? Siirtäää pelkonsa ja somatisaation lapsiin?

Vierailija
24/28 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 08:59"]

Entäs ne tukikupparit, joilla jopa jokainen lapsi on jonkin sortin erityislapsi? Rahastetaan kelan vammaistukea, vaikka aika pieni todennäköisyys, että yhdessä perheessä jokaisella jotain häikkää? Ainoa tauti on ahneus.

[/quote]

Monesti ne "häikät" juuri kasautuu samaan perheeseen. Niillä lapsilla kun on samat geenit...

Ja KUKAAN ei rahasta kelan vammaistuilla, niitä kun on erittäin vaikea saada. Niitä ei jaella pelkän äipän tekemien diagnoosien mukaan.

Vierailija
25/28 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi on tuollainen. Jos meidän lapsi yskii, se ei ole pelkkää yskää vaan jotain allergista/astmaa. Jos lapsella on vähän kuumetta niin pitää olla hirveän huolissaan ettei vaan ole keuhkokuume. Jne. Mitään adhd/masennus tms diagnooseja ei sentään ole tehnyt, mutta mua tuo pienimuotoinen liioittelkin rasittaa. Meillä kun on monta lasta joten jatkuvasti jollakin jotain köhää on.

Vierailija
26/28 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 11:13"]

Mun anoppi on tuollainen. Jos meidän lapsi yskii, se ei ole pelkkää yskää vaan jotain allergista/astmaa. Jos lapsella on vähän kuumetta niin pitää olla hirveän huolissaan ettei vaan ole keuhkokuume. Jne. Mitään adhd/masennus tms diagnooseja ei sentään ole tehnyt, mutta mua tuo pienimuotoinen liioittelkin rasittaa. Meillä kun on monta lasta joten jatkuvasti jollakin jotain köhää on.

[/quote]

Mun anoppi on ihan samanlainen! Tosi rasittavaa... Ja ihan turha väittää kyökkidiagnoosiin vastaan, jos en ole tutkituttanut lasta erikoislääkärillä. Anoppi on siis itse lähihoitajakoulutuksen saanut ja uskoo voivansa diagnosoida ja tietää oikeat lääkkeet vaivaan kuin vaivaan. Lääkäreitä hän pitää tyhjäntoimittajina. Vauvasta asti kaikissa lapsissamme on ollut jotain perustavaa vikaa; adhd, kiintymyssuhdehäiriö, astma, keuhkokuumeita ja kaikki sukurasitesairaudet anopin puolelta. Odotan nyt kolmatta lastamme ja nyt anoppi diagnosoi minuakin; milloin minulla on raskausmyrkytys, milloin taas hepatoosi. En jaksa kuunnella enää näitä juttuja!!

Vierailija
27/28 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 11:10"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 08:59"]

Entäs ne tukikupparit, joilla jopa jokainen lapsi on jonkin sortin erityislapsi? Rahastetaan kelan vammaistukea, vaikka aika pieni todennäköisyys, että yhdessä perheessä jokaisella jotain häikkää? Ainoa tauti on ahneus.

[/quote]

Monesti ne "häikät" juuri kasautuu samaan perheeseen. Niillä lapsilla kun on samat geenit...

Ja KUKAAN ei rahasta kelan vammaistuilla, niitä kun on erittäin vaikea saada. Niitä ei jaella pelkän äipän tekemien diagnoosien mukaan.

[/quote]

Kyllä lääkäri tekee diagnoosin pitkälti vanhempien kertoman mukaan. Sitten ne testaukset ovat usein monisivuisia monivalintakaavakkeita rasti tuutuun periaatteella. Kokonainen tieteenhaara on omistaunut tähän lasten "vaivojen" medikalisoimiseen.  

Vierailija
28/28 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 09:34"]

olen joskus hämmästellyt miten jotkut pystyvät kadehtimaan vammaistukeakin. Voi morjens.

[/quote]

Tja. Kolmesta lapsesta korotettu vammaistuki 3 * 200 e/kk. Ehkä 600e on pikkuraha? Vuodessa 7200euroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi