Minkä kokoinen haalari talveksi nyt 5kk vauvalle?
Minkäkokoisen haalarin ostaisin nyt 5kk vauvalle talveksi? Merkkinä ajattelin polarn o pyretiä. Nyt poika 69cm.
Onko 80cm liian iso?
Onko äitiyspakkauksen haalari liian pieni talveksi?
Kommentit (15)
Mulla vauva myös 5 kk, ja ostin alesta 74 cm puvun. Toivottavasti mahtuu koko talven...
Luulenpa että meidän pojalle äp-haalari jää pieneksi.. Maaliskuussa syntynyt poika.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 13:34"]
Mulla vauva myös 5 kk, ja ostin alesta 74 cm puvun. Toivottavasti mahtuu koko talven...
[/quote]
Mitkä ovat vauvasi mitat nyt?
Sovittaisin siellä kaupassa pukua pojan päälle. Sellainen reilu koko päällä, mutta ei mitään, minne hukkuu. Arvaan, että 74 on nyt sellainen, mutta voi olla, että lopputalvesta tarvitsette jo uuden puvun.
meillä 80 välikausihaalari oli kun poika oli 1v2kk...nyt vauva 7kk talvaksi ostanut 74 reiman, mut epäilys on että ei varmaan mene koko talvea..
Ostanko polarn o pyretin 74 vai 80? Ei osaa päättää..
Ap
Vauvalla, joka ei kävele itse ulkona, ei haalarin liian iso koko häiritse. Mutta eiköhän tuo äitiyspakkauksen haalari mene aika pitkälle, eikö se ole 74 cm? Myöhemminhän ehtii ostaa sitten isomman haalarin jos tarve vaatii. Mitään kosteussuojia ja muita teknisiä ominaisuuksia ei pahemmin vaunuissa ulkoilevalle edes tarvitse (eli niistä on ihan turha maksaa ylimääräistä).
Haalareissa on perinteisesti aika reippaat nuo mitoitukset. Meillä meni viime talvena Reiman 56 senttinen haalari koko talven lokakuussa syntyneelle vauvalle, jolla muuten meni keväästä sisävaatteissa jo koko 68 cm. Tänä talvena menee sitten vasta tuo pakkauksen 74 senttinen haalari. Viiskuukautisen ulkoiluun menee se pakkauksen haalari tai sitten vielä siitäkin pienempi, jos oikeesti muuhunkin tarvii kuin vaunuissa pötköttämiseen.
Meillä äitiyspakkauksen talvihaalari (olisiko ollut vuosimallia 2010?) oli hoikalle tytölle sopiva vasta 2. talvena ja riitti vielä keväälläkin tytön ollessa noin 80 cm pitkä. Sen puvun virallinen koko oli siis 68-74, mutta käytännössä meni vielä 80-senttisellekin.
Jotkut 74-kokoiset vaatteet ovat käytännössä 74-80 cm ja toiset 68-74 cm. Riippuu merkistä.
Ite ostin 5 kk vanhalle 74 cm ticketin. Aikoinaan kesäkuussa syntyneelle tytölle ostin reiman 68 cm ja meni hyvin koko talven.
Minun poikani syntyi maaliskuussa viime vuonna ja äp:n haalari meni koko talven. Sinun sijassasi käyttäisin sitä nyt alkutalven ja ostaisin joulun jälken alesta uuden, jos näyttäisi että menee pieneksi.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 15:02"]
Ite ostin 5 kk vanhalle 74 cm ticketin. Aikoinaan kesäkuussa syntyneelle tytölle ostin reiman 68 cm ja meni hyvin koko talven.
[/quote]
Ticket reilua kokoa, n. yhden koon suurempi. Kuinkahan tuo polarn o pyret, jääkö 74 heti pieneksi..
ap
Nro 3:n vauva tasan 8 kg ja 66 cm.
Meillä meni maaliskuussa syntyneellä, keskikäyrällä kasvavalla tytöllä viime talven 74-senttinen haalari. Toinen oli kyllä reilumpaa mitoitusta eli varmaan lähempänä 80-senttistä. Mä ostaisin varmaan 74-senttisen nyt (ovat yleensä vähän reilun kokoisia) ja yrittäisin vilkuilla jostain käytettynä tai joulun jälkeen alennusmyynneistä sitä 80-senttistä varalle. :)
meillä oli heinäkuussa syntyneellä vauvalla äitiyspakkauksen haalari talvella käytössä. jouluna syntyneelle se oli ekana talvena liian iso ja seuraavana talvena liian pieni.