Silta! Kuka tappoi... (spoiler)
Kommentit (86)
Musta tuo jäi ihan omituisesti kesken koko juttu! Esim. se Rasmus, sitä sen omituista käytöstä (väärensi kuulustelupöytäkirjan jne.) ei avattu ollenkaan miksi se sen teki? Se pantiin vaan pois tutkimasta sitä juttua, mutta kuitenkin sillä oli tuossa viimeisessä jaksossa kaikki ne jutun kansiot edessään ja se tutki itsepäisesti sitä keissiä koko ajan, miksi?
Ja tosiaan se Laura, sen isä ja niiden omituinen suhde (tai isän ylisuojeleva ote Lauraan) oli ladattu alussa täyteen mukamerkityksiä, eikö niitä sitten ollutkaan?
Mäkin epäilin tuossa lopussa sitä vanhaa poliisimiestä Gertrudin murhaajaksi, mutta sen profiili ei ollut samanlainen kuin sillä murhaajalla... Enkä usko, että Martin tappoi Jensin, kyllä siinäkin joku koukku on. Ja sekin juttu jäi mietityttämään, että miten vakavan rikoksen Saga oli nuoruudessaan tehnyt, että vanhemmat (epäiltynä siitä rikoksesta) oli menettäneet lastensa huoltajuuden?
Toivottavasti kolmannella kaudella sitten joskus saadaan vastauksia 42. esittämiin kysymyksiin.
Minua jäi vaivaamaan se lääkemies, joka vilahti jossain alkupään jaksoista tällä kakkoskaudella. Eikös hän uhkaillut tätä lääkefirman naispomoa kostolla? Jospa kyseinen herra oli taustalla alusta alkaen.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 13:05"]
Musta tuo jäi ihan omituisesti kesken koko juttu! Esim. se Rasmus, sitä sen omituista käytöstä (väärensi kuulustelupöytäkirjan jne.) ei avattu ollenkaan miksi se sen teki? Se pantiin vaan pois tutkimasta sitä juttua, mutta kuitenkin sillä oli tuossa viimeisessä jaksossa kaikki ne jutun kansiot edessään ja se tutki itsepäisesti sitä keissiä koko ajan, miksi?
Ja tosiaan se Laura, sen isä ja niiden omituinen suhde (tai isän ylisuojeleva ote Lauraan) oli ladattu alussa täyteen mukamerkityksiä, eikö niitä sitten ollutkaan?
Mäkin epäilin tuossa lopussa sitä vanhaa poliisimiestä Gertrudin murhaajaksi, mutta sen profiili ei ollut samanlainen kuin sillä murhaajalla... Enkä usko, että Martin tappoi Jensin, kyllä siinäkin joku koukku on. Ja sekin juttu jäi mietityttämään, että miten vakavan rikoksen Saga oli nuoruudessaan tehnyt, että vanhemmat (epäiltynä siitä rikoksesta) oli menettäneet lastensa huoltajuuden?
[/quote]
Ehkä sulla jäi yksi jakso väliin? Se Rasmushan väärensi sen kuulustelupöytäkirjan siksi, että se halusi peittää omat tötöilynsä (sooloili ja lähti käymään epäillyn asunnolla, mutta epäilty suihkutti kyynelkaasua hänen silmilleen ja pakeni, niin että poliisi ei tavoittanutkaan häntä. Rasmus siis mokasi koko homman.).
Siinä viimeisessä jaksossahan aika monta kertaa sanottiin, että Rasmus teki jotain omaa tukimustaan, ei kuulunut siis siihen tutkimusryhmään, koska hänet oli siitä erotettu.
Gertrudin murhaaja ei olisi muutenkaan voinut olla Hans, koska murhaaja puhui tanskaa, kun Hans taas on ruotsalainen.
Mä oon kyllä varma, että Martin tappoi Jensin, koska ei edes yrittänyt kiistää sitä. Lisäksi murhaa pedattiin vahvasti, kun Martin sanoi Sagalle, että Jens on taas päässyt hänen päänsä sisään.
Lauran isä oli todennäköisesti sellainen hämäyshahmo, noitahan oli ykköskaudellakin: ladataan sarjaan mahdollisimman paljon epäilyttäviä hahmoja, jotta saadaan ihmiset kehittelemään omia teorioitaan.
Koska Sagan rikos otettiin esille, siihen palataan ihan varmasti seuraavalla tuotantokaudella.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 13:13"]
Minua jäi vaivaamaan se lääkemies, joka vilahti jossain alkupään jaksoista tällä kakkoskaudella. Eikös hän uhkaillut tätä lääkefirman naispomoa kostolla? Jospa kyseinen herra oli taustalla alusta alkaen.
[/quote]
Muistatko tästä lisää? Ketä siis uhkaili, Victoriaako vai? Mä en muista mitään tuollaista!
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 09:51"]
Ehkä sulla jäi yksi jakso väliin? Se Rasmushan väärensi sen kuulustelupöytäkirjan siksi, että se halusi peittää omat tötöilynsä (sooloili ja lähti käymään epäillyn asunnolla, mutta epäilty suihkutti kyynelkaasua hänen silmilleen ja pakeni, niin että poliisi ei tavoittanutkaan häntä. Rasmus siis mokasi koko homman.).
[/quote]
Kyllä mä näin ton, mutta ihmettelinkin että MIKSI se teki noin? Kyllähän poliisitkin mokailee, tuskin on kovin tavallista että tekevät noin tökeröitä ja laittomia juttuja peittääkseen mokailunsa. Että noin juonellisesti, miksi tuollainen tapahtumaketju oli laitettu koko sarjaan? Ja miten se pystyi tutkimaan jälkeenpäin sitä juttua omin päin kaikkine asiaankuuluvine kansioineen, kun se oli heitetty pois siitä keissistä? Luulisi, että ei kaikki poliisit sentään pääse kaikkiin avoinna oleviin juttuihin, varsinkin jos ne on pantu ulos jostain tutkimuksesta...
herra42 *pohtii edelleen*
Murhaaja puhui tanskaa. Jyllantia kuulemma - sanoi tanskalaiskollegani. Saga haki kahvikupit etsiäkseen niistä myrkynjämiä. Toivottavasti Saga erehtyi tällä kertaa. Kökkö päätös enivei sarjalle :(
Seuraavan kauden alussa Saga muuttaa kertomustaan Martinin syyllisyydestä Jensin murhaan, kun Martin uhkaa vastaavasti paljastaa Sagan aikanaan tekemän rikoksen vanhempiinsa liittyen. Näin kumpikaan ei joudu telkien taakse, vaan jatkavat entiseen malliin yhteistyötä ja selvittävät Gertrudin murhaajan jne.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 09:51"]
Uskon että Martin antoi masentuneelle Jensille myrkyn joka sitten tappoi itsensä.
[/quote]
Siis myrkky tappoi itsensä? Miksi yhä useammin nämä viittaukset ovat aivan pielessä?
E minä usko, että Martin uhkaa paljastaa Sagan vanhan rikoksen, vaikka voisikin sillä kiristää. Luulen, että oli niin nurkkaan ajettu Metten hylkäämisen jälkeen, ettei voinut muutakaan. Istunee tuomionsa suoraselkäisesti - jotenkin vamkeus varmaan kirjoitetaan lyhyemmäksi kuin se todellisuudessa olisi. Kuinka pitkä aikahyppy kausien välille sitten tuleekaan?
Minä olen päätösjaksoon yhtä aikaa tyytyväinen ja tyytymätön. Olisi ollut tylsää ja lässähtävää, jos kaikki palaset olisivat osuneet kohdalleen eikä mitään olisi jäänyt askarruttamaan. Oli kai myös välttämätöntä, että jotakin peruuttamatonta tapahtuu. Samalla silti tuntuu, että enemmän olisi pitänyt saada tietää - mikäs päätös se on, ettei rosvoa saada kiinni?
46, Victorian pakeilla kävi joku lääkealan mies, joka ei saanut haluamaansa sopimusta Victorian omistaman lääkefirman kanssa. Poistui paikalta uhkaillen kostolla. Tämä mies vilahti vain yhdessä alkupään jaksossa, enkä muista puhuiko hän ruotsia vai tanskaa. Oli muistaakseni tumma ja hoikka, eli tämä hoikka olemus sopisi tähän ampujaan kyllä. Jospa joku toinen muistaa enemmän tästä jutusta.
Hyvä että se käheä-ääninen naispollari kuoli pois Martinia vikittelemästä - Martin on sit mun! Viktorialla oli muuten kolmiotatuointi, hämäystä sekin? Miksi Oliver esiintyi nimellä Kolmen äiti? Huonoja olivat 2 viimeistä jaksoa, petyin. Viktorian hahmo oli ihana, aika lailla Sagaa mutta Saga on hänen rinnallaan lämminja sydämellinen :).
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 10:09"]
Sarjan ohjaaja kertoi SVT:n chatissa että Gertrudin murhaaja ei ole nähty aiemmin sarjassa.
[/quote]
odotinkin jo, että eikö kukaan muu tiennyt tätä. Eli kyseistä henkilöä EI ole nähty sarjassa aiemmin.
52. Tuolla mainitsemallasi miehellä oli mielestäni jokin henk.koht. kana kynittävänä Viktorian kanssa. Ex? Kolmosen on siis pakko jatkua tästä teemasta. Viktorian näyttelijä on Tova Magnusson, ihana.
ootteko nyt varmoja, että Jens kuoli? Jos se oli tapa saada Jens pois vankilasta?
tämä tuli mullekin mieleen jensistä.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 17:12"]
ootteko nyt varmoja, että Jens kuoli? Jos se oli tapa saada Jens pois vankilasta?
[/quote]
No kyllä. Se kuoli huom. vankilassa.
no huom. sitä tässä tarkoitettiinkin. Kuoli vankilassa kemikaaleihin. toisilla kemikaaleilla voidaan saada elintoiminnot palaamaan.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 23:07"]
Voi olla ihan mahdollista, että tämä eka kausi jätetään tähän - eli pääjehu ei ikinä selviä, eikä häntä ole näytetty sarjassa aiemmin. Tuo olisi kyllä käsikirjoittajilta tosi piinaava veto. Eiköhän 3. kaudessa selviä.
Kovasti Martinista syyllistä leivottiin, mutta toisaalta Jenshän alkoi viime käynnillä kyynelehtiä ja saattoi olla katuvainen - ei itsemurha ihan mahdoton olisi. Puuttuva myrkkyampulli toki viittasi murhaan, mutta kyllä sekin voi käsikirjoittaa luonnolliseksi katoamiseksi.
[/quote]Miten niin eka kausi. tämä on kyllä jo toka kausi.