Eläinrääkkääjät ja koulukiusaajat
ovatko ne samoja lapsia? Kuka niitä kasvattaa ja miten, jos kasvattaa ollenkaan? Millainen lapsi ei ymmärrä eläimen kärsimystä tai toisen ihmisen tuskaa?
Kommentit (16)
Koulukiusatut indusoivat neurotyypillisissä viestinnällään primitiivisiä impulsseja, joita kiusaajat katuvat kun prefrontaalikorteksi on myöhemmin kukoistuksessaan.
Eläinrääkkääjä ei välttämättä ole neurotyypillinen, sekä taustalla on usein psykologinen ongelma kuten traumaperäinen kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Koulukiusatut indusoivat neurotyypillisissä viestinnällään primitiivisiä impulsseja, joita kiusaajat katuvat kun prefrontaalikorteksi on myöhemmin kukoistuksessaan.
Eläinrääkkääjä ei välttämättä ole neurotyypillinen, sekä taustalla on usein psykologinen ongelma kuten traumaperäinen kokemus.
Affirmatiivinen synapsikompleksisuus prenataalivaiheen hypoteesina viestii siitä, että probioottisen impulssitasapainon mediaani on referenssiarvojen yläpuolella.
Lapsikin sen ymmärtää.
Nyt on Sipoossakin paljastunut uusi kiusaamistapaus! Eikö opettajille voi palauttaa auktoriteettia takaisin että kuri säilyisi? Se olisi paras keino tähän.
Lähes kaikenlaiset lapset kiusaa ja osallistuu siihen vähintään katsojan roolissa. Kiusattu saattaa välillä vaihtua. Katsokaa peiliin ja pohtikaa oikeasti sitä, kuinka olette kasvattaneet lapsianne ja millaista käytöksen mallia itse annatte. Kiusaamisen voi ottaa kotona puheeksi kuka vaan, ja siitä pitäisikin keskustella nimenomaan myös kotona.
Itse tiedän tyypin, joka on aktiivinen eläinsuojelussa - sain kuulla että on entinen koulukiusaaja.
Koulukiusaaminen ei ole mikään uusi asia - sitä on ollut niin kauan kuin on ollut koulujakin. Miksi luulette, ettei ennen ole kiusattu? Miksi luulette, että ennen ei olisi ollut tapauksia, joita opettajat eivät nähneet tai olleet näkevinään? Varsinkin pienet idylliset kyläkoulut saattoivat olla melkoinen h el vetti, jos muut luokassa olivat maatalosta ja yksi vain pienestä vähävaraisesta tönöstä. Kolmen tytön luokat tällaisessa tapauksissa olivat kuulemma kaikista pahimpia.
Tätähän ei saa sanoa ääneen, mutta monella heistä on erilaisten kromosomipoikkeamien tai kehitysmutaatioiden piirteitä. He tarvitsisivat enemmän diagnooseja ja oikeanlaista tukea elämäntaitoihin. Ymmärrystä ja rakkautta, jota eivät ehkä kotona ja koulussa ole koskaan saaneet osakseen.
Vierailija kirjoitti:
Itse tiedän tyypin, joka on aktiivinen eläinsuojelussa - sain kuulla että on entinen koulukiusaaja.
Noita on paljon vihreissä.
Moni lapsi kokee huonoa kohtelua jo omassa perheessä ja luulee että väkivaltainen käytös kuuluu osana elämää. Saattaa lapsella olla vanhempi, joka käyttää päihteitä ja on silloin väkivaltainen lasta kohtaan tai sitten muuten vain. Perheestä siirtyy mallina toisten sattuttaminen lapselle. Olen työskennellyt paljon erityislasten kanssa. Luokassa oli eräs poika, joka olisi halunnut tappaa pieniä eläimiä just sammakoita, hiiriä, oravia. Oli todella sadistinen lapsi. Minusta tuollainen psykopatia yms. piirteet näkyvät paljon lapsilla. Tosin joillain ne piirteet ovat enemmän minä, minusta, minuun ajattelua ja joillain sitten tuota sadistista käytöstä mukana. Jos lapsessa syvällä toisten satuttaminen, sitä ei välttämättä hevillä saa kitkettyä täysin pois. Kun se on lapsesta kivaa. Tosin oikeilla rangaistuksilla sitä voi kitkeä pois. Ja mielipiteeni on toki, että tuo on ihan kamalaa. Mutta valitettavasti kaikki lapset eivät ole suloisia ja herttaisia, vaan on oikeasti joukossa todella häiriintyneitä lapsia. He ovat toki itsekin sairaita ja tarvitisivat apua. Koulukiusaaminen on myös kamalaa..
Hitler ja Stalinkin olivat joskus lapsia.
Minkähänlainen maailma olisi, jos Hitlerkin olisi saanut viipyellä tovin pidempään äitinsä rinnoilla? Olen usein tuntenut säälinsekaista myötätuntoa häntä kohtaan ja harmitellut, etten koskaan saanut sulkea häntä syliini.
Ennen vanhaan maailmassa kiusaaminen ja ahdistelu ja fyysinen väkivalta olivat ihan normi asioita. Piestiin, hakattiin, raiskattiin, ylemmät aina alempiaan, isommat pienempiään. Nykyään on jo jotain kehitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulukiusatut indusoivat neurotyypillisissä viestinnällään primitiivisiä impulsseja, joita kiusaajat katuvat kun prefrontaalikorteksi on myöhemmin kukoistuksessaan.
Eläinrääkkääjä ei välttämättä ole neurotyypillinen, sekä taustalla on usein psykologinen ongelma kuten traumaperäinen kokemus.
Affirmatiivinen synapsikompleksisuus prenataalivaiheen hypoteesina viestii siitä, että probioottisen impulssitasapainon mediaani on referenssiarvojen yläpuolella.
Lapsikin sen ymmärtää.
Amstaffin kanssa kongruentti genetiikka ja habitus selittävät kaiken potenssiin sata.
Avo-oja koulun pihaan ja eläinrääkkääjät ja koulukiusaajat ammutaan sinne. Koulukiusaaminen ja eläinrääkkääminen loppuu siihen. Yksinkertaista. Kouluun pääsee kun kirjoittaa sopimuksen jossa nämä ehdot.
Vierailija kirjoitti:
Synnytyksessä voi traumatisoitua vaikeasti; happivaje tai päänvamma aiheuttaa aivovaurion, josta seuraa pysyvä luonteen muutos ja patologinen käyttäytyminen. Selviävät arjesta, koulusta ja työelämästä, perustavat jopa perheitä, mutta käytös tulee aina olemaan arvaamatonta ja äkkipikaista. Toiminnan ja seurausten vaikutusta eivät osaa arvioida. Empatiakyky ei kehity, minkä vuoksi kykenevät olemaan tahallisesti vahingollisia ympäristölleen ilman suurempia omantunnon tuskia.
Kuvailit erästä tuntemaani miestä. Hänestä on ollut uskomattoman paljon harmia. Ahdistaa kun ajatteleekin.
Synnytyksessä voi traumatisoitua vaikeasti; happivaje tai päänvamma aiheuttaa aivovaurion, josta seuraa pysyvä luonteen muutos ja patologinen käyttäytyminen. Selviävät arjesta, koulusta ja työelämästä, perustavat jopa perheitä, mutta käytös tulee aina olemaan arvaamatonta ja äkkipikaista. Toiminnan ja seurausten vaikutusta eivät osaa arvioida. Empatiakyky ei kehity, minkä vuoksi kykenevät olemaan tahallisesti vahingollisia ympäristölleen ilman suurempia omantunnon tuskia.