Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaivaisenluun leikkaus

Vinovarvas
22.09.2020 |

Kokemuksia vaivaisenluun leikkauksista, kiitos. Miten helposti pääsi leikkaukseen, pitääkö vääntymän aina olla suuri? Miten kauan kesti toipuminen? Kauanko joutuu olemaan töistä pois? Itsellä ei päällepäin näy iso vääntymää mutta seuraava varvas kiipeää jo isovarpaan päälle, tyvikohtaa jomottaa lähes koko ajan ja varpaille seisomaan nouseminen on muuttunut kivuliaaksi.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo riitä vielä lähellekään. Yritä ahkeasti kuntouttaa jalkaa, jumppaa vaan ja varpaan oikaisijat käyttöön. . 

Vierailija
2/12 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo riitä vielä lähellekään. Yritä ahkeasti kuntouttaa jalkaa, jumppaa vaan ja varpaan oikaisijat käyttöön. . 

Itse kävin yksityislääkärin vastaanotolla. Hän ehdotti, että leikkaa julkisella puolella, niin pääsen halvemmalla. Hän valitsi luudutuksen, sillä olin jo 50+.

Eka leikattiin maaliskuussa, toka lokakuussa. Sairauslomaa molemmista 2 kk. Ei komplikaatioita, toipuminen oli nopeaa. Keppejä käytin muutaman kerran ja sitten heivasin ne parvekkeelle. :) Heti jälkitarkastuksen jälkeen aloitin lenkkeilyn varovasti. Jalat kuin uudet! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko leikatuilla jaloilla juosta ja kävellä normaalisti? Minulla ei ole oikein käsitystä, mitä vaivaisenluuleikkauksessa tapahtuu.

Itselläni on oikeassa jalassa vaivaisenluu, joka näyttää hyvin lievältä mutta sattuu kuitenkin kävellessä selvästi koko ajan.

Vierailija
4/12 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi juosta ja kävellä normaalisti, tosin kaikki kengät saat uusia ja korkokengät unohtaa!

Vierailija
5/12 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kengät pitää uusia?

Vierailija
6/12 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenkiin venyy "mokkula".

Vierailija
7/12 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenkiin venyy "mokkula".

Siis ennen leikkausta vai tuleeko jalasta jotenkin leveämpi leikkauksen jälkeen?

Vierailija
8/12 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei saa käyttää korkokenkiä?

Vierailija
9/12 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin kolme vuotta sitten Lapidus leikkaus molempiin jalkoihin n. kahdeksan kuukauden välein. Muhkurat poistettiin sekä varpaat suoristettiin luuduttamalla. Leikkauksen jälkeen jalat laitettiin kipsiin polveen saakka. Jalkaterät eivät levinneet leikkauksen myötä. Nykyisin jalat ovat täysin kivuttomat. Pystyn lenkkeilemään kivuitta kymmenenkin kilometriä. Aikaisemmin kauppareissullakin jalat olivat kuin tulessa. Leikkaus tehtiin julkisella puolella työterveyslääkärin lähetteellä. Täällä Etelä Karjalassa jonokaan ei ollut pitkä. Leikausajan sain itse sopia ortopedin kanssa. Toipumisaikana pidin leveitä kenkiä, mutta nyt myöhemmin ei ole ollut rajoituksia. Tosin korkokenkiä pidän harvoin vain juhlissa, etten saisi uusia vaivoja jalkoihini. Millään muulla hoidolla tähän lopputulokseen ei pääse.

Vierailija
10/12 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/12 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei saa käyttää korkokenkiä?

No kun ne altistaa juuri tuolle ongelmalle ja pahentaa vaan tilannetta, ei leikkauksen jälkeen jalka kestä sitä enää !

Vierailija
12/12 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme