Mitä maidottomia tuotteita käyttäisit näihin ruokiin?
Mitkä parhaimman makuiset??
Jogurttikastike
Kerman sijaan bataattikeittoon?
Kommentit (5)
Kerman sijaan kookoskerma tai maito sosekeittoihin.
Jogurttikastike mihin tarkoitukseen?
Joku vege cream fraiche, tai ihan Rainbow luomu soijajogurtti.
Otaly kaurakerma ruokaan (musta pakkaus, valkoinen teksti) on mielestäni ollut paras kerman korvike ruuanlaittoon. Lapsella puhkesi maitoallergia ja olen kokeillut aika montaa vaihtoehtoa, ja tuo on paras. Monet kaurakermat maistuu "läpi", tai muuten koostumukseltaan poikkeavat kermasta, soijapohjaisista tai muista puhumattakaan. Jos haluaa jotain eksoottisempaa, niin kookoskermaa voisi myös kokeilla bataatin ja porkkanan kanssa sosekeittoon. Pitäisi vain maustaa tulisemmaksi ja esim paahtaa jotain siemeniä pinnalle ripoteltavaksi. Tuohon jogurttikastike ongelmaan en osaa auttaa.
Kookoskerma. Käytän sitä makaroonilaatikossakin, soveltuu mielestäni ihan kaikkeen.
Hmm jugurtti?
Kaura- tai soijajugurttia oon käyttänyt tsatsikin tekoon.
Kookosmaito (sellainen metallitölkissä oleva) sopii tosiaan todella hyvin bataatin kanssa. Kookosjugurtti sopii hyvin jugurttikastikkeeseen.
Bataattikeitossa tykkään itse käyttää kookosmaitoa tai - kermaa, Plantin kaurakermat myös ok.
Jogurtinkorvikkeita on hyllyt täynnä, mutta en niihin ole tutustunut ollenkaan, kun en jogurttiakaan pahemmin käytä.