Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakkaiden päästäminen henkilökunnan tiloihin?

Vierailija
22.09.2020 |

Liikkeet/paikat joissa ei asiakkailla ole esim. vessaa, päästättekö henkilökunnan tiloihin? Meillä on tällainen sääntö, olen luullut että on yleinen juttu?? Useaan kertaan saanut kuulla kunniansa kun en ole päästänyt :( Vaaditteko sitä itse asiakkaana?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy pomoltasi teidän yleinen linjaus. Sehän riippuu. WC voi olla myymälätilassa oleva ovi, joka on vaan lukittu henkilökuntaa varten. Tai, se kaupan ainut WC voi olla henkilökunnan pukkarissa, jossa on henkilökunnan omaisuutta ja matkan varrella kaupan takahuone ja kaikki tärkeät paperit. Ei sinne ketään kuulu päästää!

Vierailija
2/18 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, muutenhan ei muuta ehtisikään tehdä, kuin valvoa ja siivota vessaa, maksavat asiakkaat jäisi yksinään liikkeeseen. Tai sitten vesssakävijä saisi rellestää takahuoneessa yksinään, ei sekään toimi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaadi asiakkaana enkä työntekijänä myöskään päästäisi asiakkaita henkilökunnan tiloihin.

Vierailija
4/18 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyvä juttu ja nyt varsinkaan korona - aikaan.

Vierailija
5/18 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyissa tiloissa, siis tietyn kokoisissa tiloissa pitää sääntöjen mukaan olla wc-asiakkaille.

Jos sitä  teillä ei erikseen ole, niin asiakkaat käyttävät sitten sitä yhtä vessaa mikä teillä on.

Jos kerran pomo niin sanoo, ja käytäntö on yleinen, niin totta kai asiakkaat pitää sinne päästää.

Vierailija
6/18 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mikä se sääntö mahtaa olla?

Vierailija
7/18 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole nyt koronan takia ollut asiakasvessoja, ovat viereisen kahvilan puolella. Olen päästänyt henkilökunnan wc-tiloihin lapsia, aikuiset kyllä osaavat pidättää. Vessa on vain vessa, kenenkään henkilökohtaisiin tavaroihin eivät asiakkaat pääse. Olen ollut aina vessan ovella "vartiossa" varoittanut kollegoja, että pitävät juttunsa kurissa, eivätkä paljasta toisten asiakkaiden asioita vahingossa. Toisinaan kun jutut tahtoo vessassa lähteä lapasesta.

Vierailija
8/18 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisövessa taitaa olla pakollinen lähinnä ravintoloille ja kahviloille.

Vierailija
9/18 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noille tärkeille papereille voi olla lukolliset kaapit,.

Yleensä myös hlökunnalla on pukukaapit jotka voi lukita.

Ap:n on toimittava työpaikan sääntöjen ja ohjeiden mukaan, eikä kysellä joltakin av-palstalta joissa tulee vastaukseksi aina yleensä kieltoja, vaikka eivät tiedä asiasta paskaakaan.

Vierailija
10/18 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahviloissa, kouluissa, teattereissa, ravintoloissa pitää olla yleisö-wc:t. Ei tietääkseni ruokakaupoissa, kampaamoissa yms.

Vierailija
11/18 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin meidän kaupungissa on vessat nykyisin elintarvikekaupoissakin siis sellaisissa melko pienissä S-marketeissa.

Myös suuremmissa kampaamoissa on wc:t ja pienissä kampaamoissa voi käyttää hlökunnan wc:tä.

Vierailija
12/18 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei se ole ydin­toi­min­ta­pal­ve­lua"

Niin. Ottaen huomioon että edes Oulun Kela ei tarjoa vessoja asiakkailleen (ja Kelassa on pitkät jonotusajat) niin aika vaikea nähdä millä pykälällä jonkun pikkukiskan tai vaatekaupan pitäisi päästää asiakkaita vessaan. Eihän kaikissa ole edes henkilökunnalle vessaa vaan pitää käydä esimerkiksi kauppakeskuksen vessoissa. Ravintolat ja kahvilat ovat eri asia - tosin jos kyseinen laitos sijaitsee kauppakeskuksessa asiakkaat voi ohjata yleisiin vessoihin.

https://www.kaleva.fi/kysyimme-miksei-oulun-kelan-toimistossa-ole-vesso…

Vierailija
13/18 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan ihan firmasta. Meillä sais varotuksen tai potkut, ei edes mun lapsi sais käyttää meijän työpaikan vessaa, sillä ketään firmaan kuulumatonta ei saa päästää takatiloihin ilman pomon kirjallista sopimusta (huoltoyhtiö, rahakuljetus) toki uhka tulipalo tms. eriasia.

Vierailija
14/18 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on selkeä määräys eli henkilökunnan tiloihin ei päästetä asiakkaita millään syyllä. Mikään laki ei velvoita sitä, että varaosaliikkeessä pitää päästää asiakas vessaan, vaikka se olisi ainoa puoti 90 km säteellä.

Asiakkaat kyllä joskus kyselevät tätä mahdollisuutta, mutta vastaus on aina se, että meillä ei ole yleisövessaa. Ohjaamme lähimmälle huoltoasemalle, jossa kahvion takia wc löytyy. Moni asiakas haukkuu meidät ja silloin pomo yleensä toteaa, että jos ostat 500 eurolla, niin avaan oven , mutta kaupat ensin.

Vierailija
15/18 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaat vihaavat yritystämme, joten heitä ei todellakaan uskaltaisi tai voisi päästää yrityksen tiloihin. Meillä ei onneksi enää ole suoraa asiakaspalvelua. Turvallisuussyistä.

Vierailija
16/18 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noille tärkeille papereille voi olla lukolliset kaapit,.

Yleensä myös hlökunnalla on pukukaapit jotka voi lukita.

Ap:n on toimittava työpaikan sääntöjen ja ohjeiden mukaan, eikä kysellä joltakin av-palstalta joissa tulee vastaukseksi aina yleensä kieltoja, vaikka eivät tiedä asiasta paskaakaan.

Voi huoh. Sanoinhan, että se riippuu. Ja tuskin sinä tunnet kaikkien kiinteistöjen pohjapiirrustukset. Tuskin olet pitänyt puhuttelun kaikille maailman pomoille, miten heidän pitää paperinsa säilyttää.

Vierailija
17/18 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole nyt koronan takia ollut asiakasvessoja, ovat viereisen kahvilan puolella. Olen päästänyt henkilökunnan wc-tiloihin lapsia, aikuiset kyllä osaavat pidättää. Vessa on vain vessa, kenenkään henkilökohtaisiin tavaroihin eivät asiakkaat pääse. Olen ollut aina vessan ovella "vartiossa" varoittanut kollegoja, että pitävät juttunsa kurissa, eivätkä paljasta toisten asiakkaiden asioita vahingossa. Toisinaan kun jutut tahtoo vessassa lähteä lapasesta.

Näinpä. Säälittävintä on kun vanhempi koittaa tunkea lapsen varjolla ilmaiseen vessaan. Kyllä oli naurussa pitelemistä, kun vanhempi tulee lapsen kanssa ja lapsen on kuulemma pakko päästä käymään vessassa. Lapsi ilmoittaa kirkkaalla äänellä että äidillähän se hirveä pissihätä on! :D

Vierailija
18/18 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn kauppakeskuksessa kampaajalla, missä lähellä vessa. Viitta päällä olen lähdössä vessan niin kampaaja aina sanoo, että voit sä tonne meidän vessan mennä. Mutten mene, mua ei haittaa mennä se väri päässä parikytmetriä, varsinkin kun ollaan yläkerrassa jossa ei paljon liikennettä.

Ainoastaan kerran kävin kampaamon vessassa, sijaitsi takahuoneessa ja siellä oli työntekijöiden kenkiä, tunsin itseni tunkeilijaksi enkä todellakaan ole mennyt toista kertaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi