Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olet porukassa koollekutsuja tai skypessä useamman ihmisen keskustelussa, koetko ja otatko vastuuta keskustelun etenemisestä vai saavatko ystäväsi "puhua vapaasti"?

Vierailija
22.09.2020 |

Kyllä minä ainakin oletan että vaikkapa puhelinkeskustelussa soittaja ohjailee puhelun kulkua ja itse ainakin vastaajana enemmän myötäilen soittajaa, hänhän kuitenkin oli yhteydenottaja ja vastuussa puhelun sujumisesta.
Ei tietenkään selvästi puheenvuoroja jakaen, ainkaan koko ajan vaan vapaan keskustelun sallien ohjailla ja johdatella keskustelua havainnoiden että jokainen saa tasapuolisesti puheaikaa. Joskus esimerkikisi ennestään tuntemattomilla jotka on kutsunut tälläiseen keskusteluun saattaa ilman taitavaa puheenjohdattajaa tulla vaikeita hiljaisia hetkiä. Joskus voi myös aiemmin tuntematon, tai se "hiljainen tyttö" ottaa roolia keskustelussa ja hyvä niin. Kuitenkin jos tälläinen aiemmin hiljaine lähtee hakemaan sitä johdattelijan roolia iin on hyvä tehdä selväksi että kutsuu itse oman porukkansa kokoon kun sen puheenjohtajan on joka tapauksessa vietävä tilanne loppuun!

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi