Katetrointi; voiko virtsaa tulla kerralla litra?
Kommentit (10)
Joo voi tulla. mulla on katetroitu kun tais olla rakko niin täysi etten kyennyt virtsaamaankaan enää. Hirveät kivut oli ja litra-puoltoista muistaakseni tuli. kestokatetri laitettiin pariks vuorokaudeksi
Kiitos vastauksista. Eikö silloin rakko ole ollut oikeasti ihan sinkumispisteessä? Sehän ei suurensuuri kuitenkaan ole.
ap.
Olen saanut puolentoistalitran pussin täyteen ja joutunut vielä pussinkin vaihtamaan. Olen lähis ja katetroitava joutui odottamaan 2 tuntia sen jälkeen, kun tunsi hädän.
Kyllä, minulta tuli 1,8 litraa. Hoitaja mittasi, kun mulle laitettiin katettiin synnytyksessä. Lapsi painoi niin, ettemn ollut saanut virtsatulehdusta puoleentoista vuorokauteen. Sain aNella katetria,
Siis apua tän tabletin kanssa piti olla: katetri ja virtsatuksi
Raskaanaollessa virtsarakko voi venyä normaalia enemmän. Multa katetroitiin kanssa melko iso määrä 750 ml synnytyksessä. Mutta eihän se mikään ennätys ole.
Juu saattaa lähtee kaksikin litraa..
Voi. Mulla ei leikkauksen jälkeen pissa tullut vaikka hoitajan kanssa useamman kerran yritettin( ei päästänyt mua yksin vessaan, pelkäs kait että putoon pönttöön) Lopuksi rakko oli niin täynnä että piti katetroida, 1.5l sitä tulikin.
Kyllä