Erikoista ilmaisten tuotteiden ruinaamista!!
Olen töissä yrityksessä X. Hoidan yrityksen asiakaspalvelua.
Lähes VIIKOTTAIN saapuu sähköposteja jossa sosiaalisen median erikoistaitajat (sen ja sen verran seuraajia, tuosta ja tuonne kohderyhmä jne.) kehuvat kuinka MAAAAHTAVIA ovat ja kuinka moni ihminen RAKASTAA heidän blogiaan, sisältöään, sieluttomuutta jne.
Ja kuinka ovat työkseen tehmeet sitä sen ja sem verran aikaa.
No seuraavaksi sitten ruinaavat meiltä ilmaisia tuotteita, koska "kelaa kuinka moni ne näkee" ja "tosivarmasti mainostan yritystänne".
Herää kysymys, että jos teette jotakin tuon tyyppistä "työksenne", miksi ette sillä palkalla OSTA niitä juttuja joita työssänne tarvitsette?
ALV-Velvollisena ne voipi katsos pistää kuluihin.
Ehkä olen vain liian vanha ymmärtämään.
Kommentit (4)
Lähetä heille vastauksena tuotepaketin hinta ja mahdolliset tavat maksaa paketti. Todennäköisesti hiljenevät tai aloittavat vastaan vänkäämisen. Noita ruinaajia riittää. Kusi nousee päähän jo pienistä seuraajamääristä. Blogibuumin alkuaikoina ensimmäiset pitivät arvontoja kun oli 10 seuraajaa kasassa.
Vierailija kirjoitti:
Lähetä heille vastauksena tuotepaketin hinta ja mahdolliset tavat maksaa paketti. Todennäköisesti hiljenevät tai aloittavat vastaan vänkäämisen. Noita ruinaajia riittää. Kusi nousee päähän jo pienistä seuraajamääristä. Blogibuumin alkuaikoina ensimmäiset pitivät arvontoja kun oli 10 seuraajaa kasassa.
Olen silloin tällöin pyytänyt toimittamaan raportointia edellisten "yhteistyökuvioiden" aikaansaamasta lisäliikenteestä yritysten sivuille/liikkeisiin. Ja jos sitä ei ole jaettu, niin olen pyytänyt tiedustelemaan sitä ko. yrityksistä, jotka varmaan mielellään kertovat yhteistyökumppanilleen jos markkinointi on mennyt putkeen. . Yleensä kiinnostus loppuu siihen kohtaan..
Siinä missä ennen maksettiin kymmeniä tuhansia siitä että sait mainoksesi televisiokanavalle tänä päivänä sosiaalisen median kanavat ovat niitä hyviä markkinaväyliä.
Televisiossa markkina-arvo oli parempi tietyillä kanavilla tiettyyn aikaan koska katsojamäärä oli silloin suurin. Nykyään mitä suurempi kävijä/seuraajamäärä bloggarilla on, sen arvokkaampaa mainonta hänen kanavallaan on.
Moni yritys tajuaa tämän päälle oikein hyvin. Tuo on yhteistyökumppanuutta, ei kerjäämistä.
Plus se että ostettua tuotetta saa rehdisti haukkua jos se on täys pazka :)