Mitä tämä Raamatun kohta tarkoittaa?
Evankeliumi Markuksen mukaan 11:24 FB92
Niinpä minä sanon teille: Mitä ikinä te rukouksessa pyydätte, uskokaa, että olette sen jo saaneet, ja se on teidän.
Mitä tuo tarkoittaa? Että ihan mitä tahansa voi rukoilla, ja jo sillä hetkellä Jumala on sen jo ehtinyt toteuttaa? Mikäs toivomusautomaatti se oikein on?
Kommentit (22)
Se kertoo itsepetoksen voimasta: kun uskot että sulla on jotain, silloin on.
Vaikkei ole.
Nykyuskonnoissa tätä kutsutaan voimaantumiseksi.
Ei ole toivomusautomaatti. Jumala ei ole joulupukki. En ole varma, mutta kohta taitaa liittyä ainakin siihen, että rukoilee Jumalan tahdon mukaisesti. Eli ei esim. jotain pahaa joillekin. Kai se on ainakin luottamusta Jumalaan, kokosydämisyyttä rukouksessa. Mutta kyllä UT:ssa sen yhden lapsen isä parahti:"Minä uskon, auta minun epäuskoani!". Tutulta kuulostaa.
Toisaalta Uudessa testamentissa esim. Isä meidän-rukouksessa kehotetaan myös rukoillessa pyytämään, että tapahtuisi Jumalan tahto, ei ihmisen. Joskus ne ovat tosin samoja. Eli ei ole ihan yksipiippuista. Hyvä kysymys, Ap!
Hieman kontekstia, edellinen jae mukaanotettuna:
"23 Totisesti minä sanon teille: jos joku sanoisi tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', eikä epäilisi sydämessään, vaan uskoisi sen tapahtuvan, minkä hän sanoo, niin se hänelle tapahtuisi.
24 Sentähden minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, uskokaa saaneenne, niin se on teille tuleva." Mark. 11:23-24
Jakeen tarkoitus on korostaa sitä, että tulee rukoilla uskoen rukouksen voimaan. Jos rukoilee mutta ei oikeasti usko siihen, rukous on turhaa.
Mitä tulee "toivomusautomaattiin", niin jae tulee lukea ja ymmärtää tämän jakeen kanssa yhdessä:
"Ja tämä on se uskallus, joka meillä on häneen, että jos me jotakin anomme hänen tahtonsa mukaan, niin hän kuulee meitä." 1. Joh. 5:14
Eli Jumala kuulee kun uskossa rukoilee ja Hänen tahtonsa mukaisesti.
Ja lisäksi tuo yllä oleva jae kertoo täydestä luottamuksesta ja rakkaudesta Jumalaan ja hänen voimaansa ja Kaikkivaltiuuteensa tässä maailmassa. Meillä on ihmeitä tekevä Jumala joka iloitsee uskostamme ja tahtoo antaa meille kaiken hyvän mitä tarvitsemme, jos vain uskomme häneen. Hän on Jumala joka teki hedelmättömän Saaran raskaaksi, auttoi Israelilaiset pois Egyptin orjuudesta, herätti kuolleista ja paransi vakavasti sairaita Jeesuksen aikana, kun Jeesus uskoi rukoili Isäänsä. Jumalalla on sama voima kaikkina aikakausina ja kaikkien kansojen parissa. "Joka ihmisiä pelkää, on pelkonsa vanki. Joka luottaa Herraan on turvassa." (Sananlaskujen kirja 29:25) Tämän elämän haasteet ja mahdottomuudet eivät ole Jumalalle mahdottomia. Hän on rukouksiin vastaava Jumala. Kyse on siitä määrittelemmekö arvomme sen mukaan mitä toiset ihmiset ajattelevat meistä, vai pelkäämmekö, pelko tarkoittaa tässä pyhitystä, kunnioitusta, rakkautta, Jumalaa ja luotammeko häneen, silloin olemme turvassa ja saamme kaiken mitä pyydämme, mitä tarvitsemme ja pyydämme vilpittömin sydämin.
Ikuinen elämä on taivasvaltakunnassa ja siellä meitä odottaa kaikki mitä olemme itsellemme toivoneet ja rukoilleet. Sitä se minun mielestäni tarkoittaa. Taivasosuutta.
Vierailija kirjoitti:
Se kertoo itsepetoksen voimasta: kun uskot että sulla on jotain, silloin on.
Vaikkei ole.
Ei sillä tarkoiteta maallista mammonaa, vaan sellaista mitä nyt yleensä rukoillaan, suojelusta ja sielun rauhaa.
Rukoilusta oli juuri puhe alfakurssilla. Siellä sanottiin että rukouksiin vastataan, ja rukouksia kannattaa harjoittaa pitäen mielessä Herran tahto. Olen itse ollut monesti kiitollinen siitä että minulle ei ole annettu sitä mitä pyysin. Vaan sitä mitä oikeasti tarvitsin.
Kuinka sattuikin! Juuri tänään olen tukeutunut tuohon raamatunlauseeseen, ja se on minulla jopa paperilapulle kirjoitettuna lompakossani. Eräänlaisena turvalauseena. Toki tuo periaatteessa sama ajatus on myös Joseph Murphyn kirjassa Alitajuntasi voima.
Vaikeaa on saada itsensä täydellisesti uskomaan, että se mitä rukoilee, on jo sinulle annettu.
"Toki tuo periaatteessa sama ajatus on myös Joseph Murphyn kirjassa Alitajuntasi voima."
Ja ennenkaikkea Rhonda Byrnen Secret kirjoissa. Vetovoiman laki perustuu siihen että kaikki voi muka saada kun uskoo ja kuvittelee että se on saatu jo. Sitten se toteutuu.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka sattuikin! Juuri tänään olen tukeutunut tuohon raamatunlauseeseen, ja se on minulla jopa paperilapulle kirjoitettuna lompakossani. Eräänlaisena turvalauseena. Toki tuo periaatteessa sama ajatus on myös Joseph Murphyn kirjassa Alitajuntasi voima.
Vaikeaa on saada itsensä täydellisesti uskomaan, että se mitä rukoilee, on jo sinulle annettu.
Vaikeaa se onkin. Sen voi ymmärtää ehkä sen kautta että yhtä takaperoista on se että Jeesus tuli tänne maan päälle tietämättään mikä hänelle oli tarkoitettu tehtäväksi. Ja silti se täytettiin.
Äh, kuulostaa samalta kuin uskovien höpinät silloin kun en ollut uskossa. Ehkä joku minua parempi selittämään selittää tämän.
Se tarkoittaa että rukoilija on uskova joka on oppinut tuntemaan Jumalan tahdon ja rukoilee hänen tahtonsa mukaan ja saa sen .
Toinen on rheema/henkilökohtainen sana ja lupaus ,jonka uskova rukoilee näkyväksi.
Vierailija kirjoitti:
"Toki tuo periaatteessa sama ajatus on myös Joseph Murphyn kirjassa Alitajuntasi voima."
Ja ennenkaikkea Rhonda Byrnen Secret kirjoissa. Vetovoiman laki perustuu siihen että kaikki voi muka saada kun uskoo ja kuvittelee että se on saatu jo. Sitten se toteutuu.
Ei tuo raamatun kohta ole sinne päinkään.
Herra on luvannut sinulle ikuisen elämän. Rukoile niitä asioita jotka sille johdattavat. Ne on jo täytetty, ymmärrä pyytää niitä asioita niin sinun tiesi toteutuu. Ja se tie on jo luotu.
Vierailija kirjoitti:
Se tarkoittaa että rukoilija on uskova joka on oppinut tuntemaan Jumalan tahdon ja rukoilee hänen tahtonsa mukaan ja saa sen .
Toinen on rheema/henkilökohtainen sana ja lupaus ,jonka uskova rukoilee näkyväksi.
Onpahan taas tuuheaa paskaa. Eiköhän kaikkivaltiaan jumalan tahto toteudu ihan riippumatta siitä rukoileeko joku ihmismuurahainen sitä vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpahan taas tuuheaa paskaa. Eiköhän kaikkivaltiaan jumalan tahto toteudu ihan riippumatta siitä rukoileeko joku ihmismuurahainen sitä vai ei.
Toteutuuhan se. Mutta ihmismuurahaisella on vapaa tahto. Joten ihmismuurahainen voi pyytää itselleen Jumalan tien tai jonkin muun tien. Vain toinen on tie siihen mistä elämässä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toteudu.kaikkivaltias haluaisi että kaikki rakkaat lapset olisivat hänen luonaan.
Leila Koo kirjoitti:
Aikakauden maagista ajattelua. Ihmisten maailmankuva oli aivan erilainen kuin nykyisin.
Kahdenvuoden takaiseen kommentti. Jumala ei muutu eikä ihminen muutu.
Jumalaa ei ole, ja osa ihmisistä on lääkitystä vailla.
Vierailija kirjoitti:
Olen toivonut rakastavaa, kunnollista, mukavaa miestä.
Ei näy eikä kuulu edes kolinaa!
Aikakauden maagista ajattelua. Ihmisten maailmankuva oli aivan erilainen kuin nykyisin.