Lopetin tupakoinnin, sikiö liikkuu paljon vähemmän
Olen nyt siis vihdoin saanut vähentämisen kautta lopetettua tuon myrkyn. Sikiö on aiemmin ollut tosi vilkas, ympäri päivän tuntee kyllä liikkeitä, mutta nyt tupakoinnin loputtua olen huomannut kuinka paljon vähemmän se liikkuukaan. Olen yrittänyt ajatella, että onhan sillä nyt varmasti kivempaa kun ei tarvitse kouristella myrkkyoloissaan ja siksi pysyy rauhallisempana (seesteisempänä?), mutta kyllähän tuota nyt miettii että onko kaikki hyvin.
Kohtu on myös alkanut supistelemaan nyt, en usko että se on yhteyksissä tupakoinnin lopettamiseen mutta onhan se nyt ikävää kun vielä muutenkin hermo vähän tiukalla niin miettii näitä toisiakin puolia tässä.
Puolivälissä ollaan menossa siis.
Kommentit (8)
Tiedostin jo viestiä kirjoittaessani että joku tulee kuitenkin motkottamaan jotain :-) Ymmärtäähän sen, vaikka onneksi esim. neuvolassa olen alusta saakka rehellisesti puhunut tupakoinnistani ja sen lopettamisen vaikeudesta ja kiukuttelun ja syyttelyn sijaan saanut tsemppiä ja tukea - ja tässä tulos, lopettaminen kokonaan :)
Kerrottakoon kuitenkin, että ennen raskautta poltin jopa yli 20 savuketta päivässä, heti plussattuani määrä tipahti n. 5 tupakkaan päivässä. Nyt muutaman päivän olen ollut kokonaan ilman tupakkaa, nikotiinipurkan (2mg) olen ottanut jos tuntuu että tarvitsee, nyt mennyt 3-4 purukumia päivässä mihin olen oikein tyytyväinen, ettei sen enempää tarvitse sitäkään syödä. Uskon, että myös purkasta tulen pääsemään lähiaikoina eroon, mutta sallin sen itselleni nyt pahimpina hetkinä apuun :)
- ap
[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 16:33"]
Onko pakko alkaa heti ilkeilemään? Ap on kuitenkin lopettanut tupakan polton! Se ei todellakaan ole helppoa monilla.
[/quote]
Pitäisi olla, jos lapsia aikoo hankkia. Parempi vielä, jos ei koskaan edes aloittaisi. Ajattelisi tulevaisuutta jo ennen kuin tulevaisuus tulee.
Kaikki on varmaan hyvin. Tupakka saattoi tehdä sikiöstä vilkkaamman? Kysy neuvolasta. :)
Nikotiinikicksejä vaavilla. Siellä se höyryissä sätkytteli.
Jep, piristyy varmaan taas kun vieroitusoireet menneet ohi.
Onko joku helvetin ihme?? Sikiö sätkii-kituu hapen puuteessa, joka myrkytyshenkäsyllä minkä tahallasi olet vetänyt!
Onko pakko alkaa heti ilkeilemään? Ap on kuitenkin lopettanut tupakan polton! Se ei todellakaan ole helppoa monilla.
Eikös nikotiini ole keskushermostostimulantti? Hyvä ap että lopetit tupakoinnin, tsemppiä!