Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tämä lastenohjelma/lyhyt elokuva on? 2000-luvun alusta

Vierailija
22.09.2020 |

Olen 96 syntynyt, ja mun lapsuudessa tää näytytettiin usein tv:stä aamulla lastenohjelmien yhteydessä. Voi olla ettei ollut silloin ihan uusi ohjelma/elokuva.

Oli siis suomenkielinen ja näytelty (ei siis piirretty). Kesti ehkä puolituntia(?) en kyllä ole ihan varma tästä.
Ohjelmassa ala-aste ikäinen poika oli ujo ja epävarma, ehkä myös kiusattu (?). Vanha mies antoi pojalle tulitikku askin ja sanoi sen olevan täynnä taikaa (tai jotain sellaista) ja väitti askin auttavan poikaa uskomaan itseensä. Lopulta poika alkoi uskomaan itseensä, luullen että se on askin ansiota. Sitten hän avasi askin ja siellä oli tupakantumppi. Jolloin hän tajusi että aski ei oikeasti tehnyt mitään, vaan poika oli itse saavuttanut kaiken omin avuin.

Olen miettinyt varmaan yli 10vuotta mikä tämä ohjelma oikein oli.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/7 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Never heard

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/7 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäisikö joku

Vierailija
5/7 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hercule Poirot ja kultaisen peräreiän arvoitus.

Vierailija
6/7 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valitettavasti osaa auttaa, mutta haluaisin kysellä vähän samanlaista ongelmaa:

vuosituhannen vaihteessa näytetty piirretty, joka kertoi lukuisalapsisesta hiiri(?)perheestä. Yhdessä jaksossa hiiret menivät isänsä kanssa järven jäälle luistelemaan ja pilkkimään, toisessa taas hiirilasten oli tarkoitus mennä seuraavana päivänä kouluun, mutta alkoivat kiukuttelemaan. Tässä koulujaksossa hiiriäiti lähti yön pimeydessä metsään tekemään kahdella lankakerällä lapsille ”junaradan”, jotta heidän kouluunlähdöstään tulisi hauskempaa. Seuraavana aamuna, kulkiessaan junassa läpi metsän hiiriäiti + lapset törmäsivät käärmeeseen, mutta käärme lähti heidän junaletkaansa karkuun, koska luuli kiemurtelevia hiiriä itseään isommaksi käärmeeksi.

Tämä ohjelma on häirinnyt minua varmaan 15 vuotta, argh!!

Vierailija
7/7 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En valitettavasti osaa auttaa, mutta haluaisin kysellä vähän samanlaista ongelmaa:

vuosituhannen vaihteessa näytetty piirretty, joka kertoi lukuisalapsisesta hiiri(?)perheestä. Yhdessä jaksossa hiiret menivät isänsä kanssa järven jäälle luistelemaan ja pilkkimään, toisessa taas hiirilasten oli tarkoitus mennä seuraavana päivänä kouluun, mutta alkoivat kiukuttelemaan. Tässä koulujaksossa hiiriäiti lähti yön pimeydessä metsään tekemään kahdella lankakerällä lapsille ”junaradan”, jotta heidän kouluunlähdöstään tulisi hauskempaa. Seuraavana aamuna, kulkiessaan junassa läpi metsän hiiriäiti + lapset törmäsivät käärmeeseen, mutta käärme lähti heidän junaletkaansa karkuun, koska luuli kiemurtelevia hiiriä itseään isommaksi käärmeeksi.

Tämä ohjelma on häirinnyt minua varmaan 15 vuotta, argh!!

olisiko kyseessä tämä https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Seitsemän_pientä_hiirtä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme