Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pään MRI-kuvaus tulossa ja pelottaa!

Vierailija
22.11.2013 |

Sain tänään kiireellisen lähetteen pään magneettikuvaukseen ja mua pelottaa ihan kamalasti sekä tutkimus että mitä sieltä voi löytyä. En saa kuvaukseen ketään saattajaksikaan näin lyhyellä varoitusajalla :( Voisiko joku tsempata? On niin yksinäinen olo.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kuvaus on? Tsemppaan sua silloin mielessäni :)

Vierailija
2/21 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tsemppaan sua!! Muistathan että vaikka jotain löytyis niin Suomessa hoidetaan ihmisiä tosi hyvin. Hyvä että pääset tutkimuksiin ja saat apua! Sairaalastakin voi kysyä onko siellä jotain tukihenkilöä tai vapaaehtoista. 

Minäki kysyn milloin olet menossa ja missä päin Suomea asut. 

Millä oireilla menit lääkäriin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaus on ensi tiistaina heti aamusta. Kiitos!

Ap

Vierailija
4/21 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin se menee. pidin itse silmät kiinni koko tutkimuksen ajan, kun pelkäsin että minuun iskisi muuten suljetun paikan kammo, jos näkisi olevan siinä putken sisällä. Aivoleikkaus meni myös ihan hyvin. Pääsin kotiin neljäntenä päivänä. Älä turhaan mieti kaikkia yksityiskohtia, hyvin se menee.

Vierailija
5/21 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin se menee. pidin itse silmät kiinni koko tutkimuksen ajan, kun pelkäsin että minuun iskisi muuten suljetun paikan kammo, jos näkisi olevan siinä putken sisällä. Aivoleikkaus meni myös ihan hyvin. Pääsin kotiin neljäntenä päivänä. Älä turhaan mieti kaikkia yksityiskohtia, hyvin se menee.

Vierailija
6/21 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Suomessa päin. Kuukausi sitten sairastin äkillisen kovan päänsäryn jonka takia en hakeutunut hoitoon koska se meni nopeasti ohi. Nyt on sitten viimeiset kaksi viikkoa koskenut vaihtelevalla voimakkuudella päähän, toisen silmän luomi "roikkuu" ja kasvoilla on tuntopuolieroa, myös käsissä on puutumista. Eli aika ihmeellisiä oireita jotka voivat liittyä mihin vaan tai olla liittymättä. Olen yrittänyt googlata ja olla googlaamatta... Huoli on kova :(

Ap

Vierailija
7/21 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuvausta ei kannata pelätä, mutta vastausta tietty kannattaa miettiä. Kaksi kertaa pää kuvattu

Vierailija
8/21 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimus oli minusta ihan ok. Ei tullut suljetun paikan kammoa, laite oli uusi ja tilava. Äänet tuntui oudolta alkuun, mutta sitten kuvittelin olevani uuden musiikin konsertissa ja melkein nukahdin. 

Vierailija
9/21 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimuksessa ei ole pelättävää, ei varmasti satu yhtään! Valmistaudu vain siihen että laite pitää aivan saatanallista meteliä mutta luureihin saa musiikkia, ota oma CD mukaan mikä antaa voimia. Tsemppiä!

Vierailija
10/21 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kyseli koska olisin voinut tulla sulle kaveriksi, mutta olen täällä etelässä. Itsellenikin on tehty vähän vastaava kuvaus. Tutkimus ei satu, mutta ymmärrän huolesi. Mieti etukäteen joku kiva juttu jota voit miettiä kun olet tutkimuksessa. Tsemppiä!!!

Vierailija
11/21 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pelkää, magneettikuvaus on täysin vaaraton (verrattuna esim röntgenkuvaukseen jossa saat säteilyä) ja hoitajat pitävät susta hyvää huolta alusta loppuun. Kone pitää kyllä kovaa melua ja joudut makaamaan putkessa helposti puoli tuntia, mutta kuvista näkee erittäin hyvin mitä pään sisältä löytyy. Ole onnellinen että pääsit noin nopeasti kuvaukseen, julkisella puolella on pitkät jonot magneettiin. 

t. röntgenhoitaja

Vierailija
12/21 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota tosiaan oma musiikki CD mukaan tai sitten vaan korvatulpat, jos et halua musiikkia kuunnella. Itse en kaipaa uutta meteliä siihen, korvatulpat vaan korviin ja ne saa sieltä.

Mulle tehty tuo monesti, olen kai hieman klaustrofobinen, se on vaan pidettävä silmät kiinni. Muistaakseni se kestää n. 30 min.- tunti Ei saa liikkua, mutta kuvat otetaan jaksoissa, siis ei koko aikaa vaan olla ihan liikkumatta. Ei siinä putkessa nyt tietty oikeesti  liikuta, mutta varovainen saa olla n. 30-40 sek. aina  kerrallaan.

Vierailija
13/21 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni sairastaa syöpää ja hän on ollut kuvauksessa monta kertaa ja joka kerta hereillä. Ei se laite niin pahaa meteliä pidä (ainakaan nuo yliopistosairaaloiden laitteet, en tiedä sitten millaiset ikivanhat rakkineet keskussairaaloissa on). Kuulokkeisiin saa valita haluamansa radiokanavan tai cd-levyn. Hoitajat näkevät sinut ihan koko ajan ja saat käteesi kellon, jota voit painaa, jos alkaa ahdistaa tai tulee muuten asiaa. Itse kuvausta ei siis kannata jännittää. Tarvittaessa saanet rauhoittavaa lääketta. Mieti, että jos eskarikainen pärjää siellä masiinassa tunnin, niin kyllä myös sinä. :)

Tulosten jännittäminen onkin asia erikseen. Olisi epänormaalimpaa olla jännittämättä. Tsemppiä ja toivottavasti mitään vakavampaa ei löydy. Pelkästään paha lihasjännityskin voi aiheuttaa mainitsemiasi oireita, nimim. kokemusta on.

Vierailija
14/21 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuvaus ei tunnu miltään, joten sitä ei kannata pelätä. Tuntuu ihan yhtä vähän kuin vaikka röngenkuvan ottaminen ja tuossa saa maatakin.

Toivottavasti vaivasi selviävät, tule sit kertomaan, että mitä löytyi.

Itsekin odottelen pääsyä mri kuvaukseen, mut aika on vasta tammikuussa. Kivaa on päästä kurkkaamaan pään sisään, et onko siellä mitään.

Vierailija
15/21 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tsemppauksesta! Tuo oman musiikki-CD:n mukaan ottaminen saattaisi kyllä auttaa. Alustavasti kysyin myös esilääkettä ja röntgenistä sanottiin että se on mahdollista saada jos tulen paikalle ajoissa. 

Tulen sitten kertomaan kun saan tulokset. Ihanaa että edes täältä av:lta löytyi lohtua :) 

Ap

Vierailija
16/21 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota tukihenkilö mukaan kun menet lääkärille jos vaan mahdollista. yhdessä helpompi kuullahyvät tai huonot uutiset.

Vierailija
17/21 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän samanlaisia oireita ja magneetissa löytyi vuotanut kavernooma, eli laskimoepämuodostuma. Ei ole hengenvaarallinen, poistetaan leikkauksessa. Nyt sairaslomalla, jotta ei uudeksi uudestaan ennen leikkausta

Vierailija
18/21 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua huolestutti toki tulokset (jotka onneksi osoittautuivat normaaleiksi), mutta itse magneettikuvaus on todella helppo ja mukavakin toimenpide. Ei tarvitse muuta kuin makoilla, vaikka silmät kiinni, ja kuunnella musiikkia :). Laite pitää kyllä aika kovaa meteliä, mutta mielestäni se oli lähinnä vain koomista. Olo oli lähinnä "nytkö se jo loppui" kun hoitaja tuli kertomaan että kuvantaminen on ohi. Minulla se kesti 25 min.

Vierailija
19/21 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut siinä laitteessa pari kertaa. Kyllä se on ahdas putki ja meteli on kova, mitä sitä valehtelemaankaan. Siinä tulee kuitenkin naaman eteen semmoinen peili, joka heijastaa katseeseen muun huoneen, joten voi ajatella makoilevansa ihan muuten vain siellä huoneessa. Lisäksi käteen saa napin, ja heti kun alkaa ahdistaa liikaa, voi painaa nappia ja olla puheyhteydessä hoitajiin.

Ne hoitajathan eivät heti sano mitään tuloksista, joten älä pelästy. Pitää odottaa, että lääkäri näkee kuvat. Voimia sinulle.

Vierailija
20/21 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi peili kuulostaa kivalta! Oon ollut kolme kertaa kuvauksessa mutten kyllä itse ole sellaista edessäni nähnyt.