Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä syksyn koronatilanteessa on todella hyvää

Vierailija
22.09.2020 |

Ei työpaikan virkistyspäiviä tai -iltoja, ei esim. pikkujouluja
Ei koulun myyjäisiä, ei luokkakokouksia, ei vanhempainiltoja (ovat etänä)
Etätyötä saa edelleen tehdä, mutta pakko ei enää ole
Töissä on rauhallisempaa, työtahti keveämpi
Pienikin oma tai lapsen nuha antaa oikeuden jäädä kotiin ainakin koronatestauksen ajaksi
Ei haikailuja ulkomaille: säästää rahaa
Ei sosiaalista painetta matkustella kotimaassakaan: lisää rahansäästöä
Ei sosiaalista painetta osallistua mihinkään ryhmätapahtumaan tai -harrastukseen. Jos kuitenkin haluaa osallistua, tämäkin on ok. Osallistujia on joka tapauksessa vähemmän kuin tavallisesti, joten tapahtuma on todennäköisesti tavallista kivempi.

Keväällä oli pitkälti samat edut, mutta lisäksi oli pakko olla tekemättä monia asioita. Nyt on vahvat maskisuositukset julkisissa, mutta eipä juuri muuta "pakollista".

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Reissaan työmatkoja pääosan vuotta; nyt voi olla kotona ja nähdä perhettä joka päivä.

Vierailija
2/9 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan mukaansatuoma kotoilu sopii erityisen hyvin syksyyn. En ole aiemmin ollut syyshminen, mutta tässä syksyssä on kyllä oma viehättävä tunnelmansa, varsinkin, kun sattuu asumaan alueella, missä koronaa ei ole vielä esiintynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronan mukaansatuoma kotoilu sopii erityisen hyvin syksyyn. En ole aiemmin ollut syyshminen, mutta tässä syksyssä on kyllä oma viehättävä tunnelmansa, varsinkin, kun sattuu asumaan alueella, missä koronaa ei ole vielä esiintynyt.

Mä olen aina vihannut syksyä, mutta nyt syksy tuntuukin oikein mukavalta. Koronatilanne pahenee, joten sosiaaliset velvollisuudetkin loppuvat automaattisesti. Kaivoin jo "naftaliinista" vanhat ulkoiluvarusteeni. Saa sataa tai paistaa, niillä voi ulkoilla. En tarvitse enää "kaupunkivaatteita", joilla tuulisessa sadesäässä yrittää päästä edes jotenkin kuivana bussipysäkille. Ei tarvitse meikata eikä laittaa hiuksia. Kotona voi olla mitä on ja ulkona pipo päässä. 

Vierailija
4/9 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää sitten tuli tieto, että etäopetus omassa yliopistossa jatkuu jouluun asti. Monet pettyivät, itse olin salaa onnellinen. :D Saa nukkua pidempään, ei tule turhia matkoja yliopistolle tai ikäviä hyppytunteja luentojen välissä jolloin ei tiedä, jäisikö tyhjänpanttina kampukselle hengailemaan vai menisikö tunniksi kotiin. On enemmän aikaa ja energiaa harrastaa kodin ulkopuolella, kun saa hoitaa kaikki opinnot kotoa. 

Vierailija
5/9 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa että sairasta jos joku on tyytyväinen tähän corona aikaan. Mä ainakin haluan että elämä voisi palautua normaaliksi mahdollisimman pian.

Vierailija
6/9 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa keskittyä asioiden hyviin puoliin. Ihan joka asiassa on monta puolta, joista voi itse valita, keskittyykö sellaiseen, mistä tulee paha olo, vai sellaiseen, mistä tulee hyvä olo.

Vierailija
7/9 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä korona on tuonut mukanaan paljon hyvää! Elämäntahdin hidastuminen, asioiden tärkeysjärjestys, olennaiseen keskittyminen jne. Toivottavasti tästä edes osa jää pysyväksi ja säilyy koronan jälkeenkin.

Vierailija
8/9 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko sanoa että sairasta jos joku on tyytyväinen tähän corona aikaan. Mä ainakin haluan että elämä voisi palautua normaaliksi mahdollisimman pian.

Samaa mieltä. Kyllä latvasta heittää pahasti jos tämä on jonkun mielestä ideaalitilanne.

Vaikka pystyisi sopeutumaankin, niin ei tällainen pidemmän päälle tervettä ole

Vierailija
9/9 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Kyllä latvasta heittää pahasti jos tämä on jonkun mielestä ideaalitilanne.

Vaikka pystyisi sopeutumaankin, niin ei tällainen pidemmän päälle tervettä ole

Kukaan tässä ketjussa ei ole ollut sitä mieltä, että tämä on ideaalitilanne!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi