Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ääniä pään sisällä

Vierailija
22.11.2013 |

Yöllä heräsin ja pääni sisällä alkoi äänet huutaa. Jos annoin niiden kuulua, tuntui kuin kuolisin, mitä ihmettä tapahtui? Taustaa: mulla ei ole koskaan ollut minkäänlaisia mielenterveysongelmia, ei masennusta, ei mitään. 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko olla että uni- ja valvemaailma menneet sekaisin?

En olisi tuosta vielä kovin huolissani.

Ja äänet pään sisällä ovat harvemmin psykoottisuudesta johtuvaa, enemminkin dissosiatiivista.

Mutta tuon perusteella en lähtisi miettimään mitään diagnoosia :-)

Vierailija
2/17 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyi!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa näitkin unta ja luulit olevasi hereillä?

Vierailija
4/17 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kyllä hereillä, pystyin jotenkin estämään ääniä tai pystyin antaa niiden kuulua. Jos annoin kuulua (halusin kuulla mitä ne sanoo) niin alkoi tuntua kuin kuolisin, kuolema oli niin lähellä että oli pakko lopettaa äänten kuuluminen joten en kuullut sanoja, aivan karmeaa, koskaan en ole mitään vastaavaa kokenut. Vauva piti mua hereillä joten olin kyllä hereillä, olin kyllä juuri nukkunut.

Vierailija
5/17 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nyt antaisin asian vielä olla, mutta jos toisen kerran tapahtuu sitten lääkärin. Jos tosiaan on joku mielenterveys juttu, niin mitä aikaisemmin meet hoitoon, sitä helpompi hoitaa. Asutteko vauvan kanssa kaksin?

Vierailija
6/17 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vähän tuommoista 10 v sitten (juuri kun olin nukahtamassa) ja sitten äänistä tuli vakituisia, minulla on nimenomaan ongelmana jonkinlainen dissosiatiivinen häiriö. Minkä olen siis ymmärtänyt vasta nyt 10 v jälkeen että jos sinulla on samaa ongelmaa niin kannattaa olla vähän fiksumpi. Jos tuo ei toistu enää ikinä niin ehkä se oli sitten vain jokin unihäiriö.

Vierailija
7/17 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla kahdestaan, iso perhe ja mieskin öisin vierellä. Tuo kuolemahomma teki tosta ihan hirveää.

Vierailija
8/17 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne äänet sanoo?

Vierailija
9/17 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos synnytyksestä on kovin vähän aikaa niin synnytyksenjälkeinen psykoosi pitää ottaa huomioon. Kuitenkin jos tuo jää ainoaksi kerraksi, niin en olisi kovin huolissani, kyseessä voi olla myös traumamuiston aktivoituminen tai yksinkertaisesti yliväsymyksen aiheuttama psykoottinen läpilyönti, tai tosiaan liittyä unen ja valvetilan vaihdoksen häiriöön eli äänet olisivat liittyneet jotenkin uneen jota näit. Kauanko tuo kohtaus kesti? Hyvä että pystyit torjumaan äänet, en jäisi niitä kuuntelemaan.

Vierailija
10/17 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä unohda myöskään saatanaa, se saattaa asuttaa nuppiasi. Monta kertaa esimerkiksi riivajat, ilmaantuvat lasten ollessa nuoria tai pieniä. Liikkuuko huonekalut itsestään, heiluuko lamput, kuuluuko seinien sisältä ääniä vai pelkästään pään sisältä?

Hei, tämä oli pilaa, mutta älä vaan jätä asiaa siihen, että joku vähättelee ongelmaasi, sillä ei se normaalia ole kun ääniä kuuluu pään sisältä. Äläkä misään nimessä puhu asiasta uskovaisille, sillä silloin sinua viedään kuin kuoriämpäriä, milloin tulee manaajaa ym. käymään ja krusifikseja ripustellaan sinne sun tänne.

Mielenterveys-alan ammattilaiselle vaan jutteleen niin eiköhän ne osaa sen voluumiin kiertää taas nollille?

Vierailija
11/17 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

11.

mä muuten oon uskova ja tuon 10. kommentin kirjoittaja. kaikki uskovat eivät siis ajattele noin kun kirjoitit. äänten takana voi olla pahoja voimia, mutta siihen liittyen kerroin tuon että niitä ei kannata jäädä kuuntelemaan ja ne kannattaa torjua. jos ihminen on riivattu, niin tilanne on hyvin erilainen kuin aloittajan kuvaama äänten kuuleminen.

tietenkin ap:n kannattaa kääntyä Jumalan puoleen rukouksessa ja antaa Jeesuksen olla turvanaan noitakin ääniä vastaan, oli niiden alkuperä mikä tahansa.

Vierailija
12/17 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuota hain, että sen uskon puoleen ei kyllä kannata kääntyä mielenterveysongelmissa, siitä ei seuraa mitään hyvää!

Lisäksi, ihminen ei voi olla riivattu, sillä mitään riivaajia ei ole olemassakaan ja niillä heikkomielisen ihmisen pelottelu tekee vaan entistä pahempaa vahinkoa jo muutenkin herkälle psyykkeelle.

Vierailija
13/17 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unihalvaus? Minulla on nuita unihalvauksia sellaisina aikoina, kun nukun vähän ja epäsäännöllisesti ja pienissä pätkissä ja siihen kuuluu äänien kuuluminen. Viimeksi tuntui kuin kattilankansia olisi hakattu yhteen.

Vierailija
14/17 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unihalvaus tuli itsellekin mieleen. Siihen liittyy tosiaan hallusinaatioita ja äänien kuuleminen. Itse olen kuullut mm. lähestyviä askelia ja avautuvan oven ääniä. Ja just toi kuolemanpelko!

Vierailija
15/17 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan stressin sivuoireelta, itselläni tulee aina tuollaisia kun stressaan paljon.

Vierailija
16/17 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa, että miltä nämä "äänet" pään sisällä mahtaa kuulostaa? Vähän kuin sellaista yksinpuhelua, mitä me kaikki harrastetaan kun ajattelemme? Oletkos varma ettet ollut itse ne "äänet"?

Vierailija
17/17 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

22.11.2013

Vieläkö vaivaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan