Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei! Odotatko ystävän auttavan keskenmenon kohdatessa?

Vierailija
22.11.2013 |

Jos saat keskenmenon ja ystävät tietää raskaudesta niin oletatko heidän pahoittelujen lisäksi ehdottavan apuaan

Että vaikka kysyis miten voin auttaa, haluatko että lapset tulevat hoitoon jotta saat levähtää tms?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odottanut.

Vierailija
2/16 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä minä. Avun tyrkyttäminen ahdistaa entisestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, aivan kuten kuukautisteni aikanakin.

Vierailija
4/16 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odottanut enkä tällaisia tarjouksia saanutkaan. Keskusteluseuraa kyllä sain ja se minulle riittikin.

Vierailija
5/16 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ystävä ottaa lapset hoitoonsa aina, kun minulla on alapäässä vuotoa eli toki myös keskenmenotilanteessa lapset menisivät hänelle.

Vierailija
6/16 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitäisi saada apua, kun ei välttämättä saa edes sairauslomaa. Mihin aitä apua tarvitaan? Siivoamaan koko kämppä?

Vierailija
7/16 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan kysyä, jos ystäväsi tarvitsee apua. Toisille keskenmeno voi olla helpompi juttu, mutta toisille se voi tuntua tosi raskaalta. Itse ainakin tarvitsin hetkiä sekä yksinään, että kumppanini kanssa. Ystävän seura ja jutustelu eivät varmasti ole pahitteeksi.

Vierailija
8/16 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole odottanut apua, enkä ole itse sitä tarjonnut. Mut jos ystävä pyytäisi apua, niin totta kai sitä antaisin.

Vierailija
9/16 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keskenmeno on alle 12 viikkosena niin miusta siiinä ei ole murehtimesen paikkaa. Se kertoo vaan sen ettei siitä alusta ollut kehittymään. Myöhemmässä vaiheessa ymmärrän surun.

Vierailija
10/16 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pitkään yrittänyt tulla raskaaksi, niin kyllä se varhaisillakin viikoilla tapahtuva keskenmeno voi olla todella raskas taakka. Ei sitä kukaan voi tietää, miten toinen sen kokee.

Vierailija
11/16 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en odottanut mitään apua, en kyllä olisi halunnutkaan. Olisi tuntunut todella kurjalta, jos esikoinen olisi keskenmenon vuoksi otettu hoitoon...

Ystävät ovat ihania, kun kuuntelevat ja myötäelävät, mutta perheen sisällä se suurin elämä eletään, iloineen ja suruineen.

Vierailija
12/16 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen ollut tukijana. Eli jos ystävä minulle kertoo hyvin varhain plussanneensa pidän asian visusti salassa. Ja kun noita keskenmeno uutisia tulee olen vakuuttellut että keskenmenoa on lupa surra vaikka se olisi kuinka varhaisessa vaiheessa tapahtunut. Useinhan nainen kokee että hän on itse aiheuttanut keskenmenon tai että on jotenkin viallinen eikä hänellä ole lupaa surra. Näin ei ole. Jos keskenmenon saanut on todella kipeä fyysisesti tarjoan ihan konkreettista apua kuten vaikka lastenhoitoa. 

Vierailija
13/16 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain keskenmenon viikkoja 16, kolme pientä lasta. Mies meni töihin. Ystävät pahoittelivat, kukaan ei kysynyt voisiko ottaa lapset hoitoon tai haluaisinko mennä jonnekin yksin/kumppanin kanssa. Olisin odottanut kuitenkin.

Viimeksi kun sain keskenmenon viikkoja 17 niin ystävä kysyi tuonko lapset hoitoon, nyt ei kysynyt

Vierailija
14/16 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En halua siirtää ongelmiani ja pahaa oloani muille.

Vierailija
15/16 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 17:59"]

Meillä ystävä ottaa lapset hoitoonsa aina, kun minulla on alapäässä vuotoa eli toki myös keskenmenotilanteessa lapset menisivät hänelle.

[/quote]

Meillä samoin. Todellinen ystävä myös auttaa siteiden vaihdoissa.

Vierailija
16/16 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottaisin, mutta ainoastaan keskusteluapua/läsnäoloa.