Mietinnässä tytölle nimeksi
Naava. Onko liian erikoinen? Luontonimet kiinnostaa. Mielipiteitä?
Kommentit (25)
On liian erikoinen. Lisäksi mielleyhtymä naavapartaan (joulupukkiin) ei liene kovinkaan mieleinen tytölle.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 16:47"]
On liian erikoinen. Lisäksi mielleyhtymä naavapartaan (joulupukkiin) ei liene kovinkaan mieleinen tytölle.
[/quote]
Meillä oli ala-asteella noita naavaisia partoja joulunäytelmiä varten
Kaunis nimi. Muita kivoja luontonimiä: Pihla, Kaisla, Pinja, Aava
Minäkin pidän monista luontonimistä, mutta tämä ei erityisesti ihastuta. Onko naava sellainen asia, jonka mukaan haluatte nimetä lapsen? Siis jäkälä, sieni+levä? Sitä paitsi Aava on niin yleinen nimi nykyään, että Naavaa saisi varmaan usein olla selventämässä, ettei nimi tosiaan ole Aava.
Naava sopisi hyvin sisarusten nimeen, jonon jatkoksi. Luontonimet muillakin, mutta olen huomannut että menee aikansa ennenkuin kanssaihmiset tottuu. Itselle ei tule mieleen mitenkään sieni eikä levä.ap
Miten olisi esim Pinja, Kaisla, Minttu, Vilja, Kielo, Vanamo, Linnea? Minustakin naava vähän karvainen puusta roikkuva röllikkä...
Pinja, Kaisla, Minttu, Vilja, Kielo, -Vanamo ja Linnea liian tavallisia ja kuluneita mun makuun. ap
Naava ei kyllä minusta ole kovin kaunis. Yhtä kaunis kuin Jäkälä.
Minusta tuo kuulostaa enemmän pojan nimeltä. En tosin pidä Naavaa hyvänä nimenä pojallekaan, mutta makuasiahan tämä on.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 17:12"]
Naava sopisi hyvin sisarusten nimeen, jonon jatkoksi. Luontonimet muillakin, mutta olen huomannut että menee aikansa ennenkuin kanssaihmiset tottuu. Itselle ei tule mieleen mitenkään sieni eikä levä.ap
[/quote]
Luontonimistä tykkäät, mutta ei tule mieleen, mitä se nimi/sana tarkoittaa?
okei.
Mutta joo, jos Naava sopii joukon jatkeeksi, niin mikäpä siinä. Se kuulostaa kyllä ihan kivalta, vaikka mieleen tuleekin tasan se, mitä se on.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 17:12"]
[/quote]
Miksi lapsen nimen pitäisi olla jonkin jonon jatko? Lapsihan on yksilö eikä osa keräilysarjaa.
No mut Jäkälä vois olla sitte pikkuveljelle sopiva nimi! Just kattelin tuota Love connektionia ja siinä äännettiin "mölkky" niin onhan tuo Jäkälä sellane komee nimi miehelle. :)
Miksi pitää keksiä tämmösiä rumia omia viritelmänimiä.
Naava on melkein kuin Aava. Vasta vähän aikaa sitten Aava oli monien mielestä liian harvinainen ja erikoinen
Miksi kaikilla pitäisi olla sama nimi? Naava on oikein kiva ja kuulostaa kauniilta. Minun mielestäni se ei viittaa mihinkään epämiellyttävään. Päinvastoin: naava on merkki luonnon monimuotoisuudesta.
Ja anteeksi huono vitsi: niin on rakkoleväkin :)
t. yks. suomenkielen maisteri
Oi noi on ihanat. Kuura ja Naava. Ja on vanhanaikaista ajatella , että nimen takia nykyään kiusattaisiin. Siihen vaikuttaa paljon muukin. Yhtälailla voidaan kiusata Hannaa ja Pekkaa. ap
Mun paras kaveri yläasteella oli Pinja ja hänen pikkusiskonsa oli Naava.
Voi luoja, että tyttöparkaa kiusattiin. Minä ja Pinja teimme parhaamme estääksemme sen, mutta kyllä kiusaajat Naavan löysi, eihän me voitu koko ajan olla sen vierellä. Muista yhden kerran kun Naava sanoi:"Pinja on oikea nimi, mutta Naava on vaan risu! Mä oon pelkkä risu!"
Mitäs siihen sanoo..
Ei kuulosta kovin kauniilta..