Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka olette yhdistäneet pienet lapset, työnteon ja työnteon ohella opiskelun?

Vierailija
22.11.2013 |

Mietin urani kannalta, että jatkokoulutus olisi enemmän tai vähemmän pakollista tässä lähitulevaisuudessa. Kuinka moni on opiskellut työnohessa yliopistossa? Miten luennoilla käynti onnistuu? Entä tentit? Kuinka paljon se rasittaa kotioloissa ja opiskella pitää kotonakin?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa kaikki kurssit mitä voi netti- tai monimuotokursseina, silloin voit olla tietokoneen kautta luennolla vaikka lauantain ja sunnuntain välisenä yönä. Ja kannattaa rehellisesti kertoa tilanteesta, jolloin saa apua. Kesätentit on yksi tapa siirrellä menoja ruuhkakausilta. Hankalaa se väliin on, mutta ihan mahdollista.

Vierailija
2/12 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin ihan opiskella, sen jälkeen töitä, ja sitten lapsi. helppoa. Mutta jos joku kaipaa kiireisempää elämää, niin mikäs siinä sit, jos onnistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä aikamoiseen taistoon saa varautua. Itse opiskelin lisäkoulutuksen töiden ohessa ennen lapsia. Siinäkin sai jo unohtaa kaiken muun elämän. Jos tuohon vielä lisää lapset, niin uupumisvaara on olemassa.

Mutta jos tahtoa riittää, tiedät olevasi sitkeä ja jaksava ja jos töiden työmäärän ja työajan saa järjestettyä minimiksi, niin onnistumisen edellytykset ovat paremmat.

Vierailija
4/12 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä opiskelen amk:ssa ja nyt on menossa toinen vuosi. Yritin tehdä kaiken, mutta nyt jouduin myöntämään etten kaikkea jaksa. Niinpä jäin opintovapaalle.

Vierailija
5/12 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinäpä ajattelet. :D Ihan vinkkinä, et elämä voi vielä yllättää.

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 14:44"]

Itse ajattelin ihan opiskella, sen jälkeen töitä, ja sitten lapsi. helppoa. Mutta jos joku kaipaa kiireisempää elämää, niin mikäs siinä sit, jos onnistuu.

[/quote]

Vierailija
6/12 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää opintovapaalle. Ihan kaikkea ei voi saada kerralla, vaikka kaiken voi saada.

Vierailija
7/12 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ei olis onnistunut työn ja opiskelun yhdistäminen. Työ oli päivätyö ja opinnotkin päivällä, myös tentit. Alkuun meni hyvin kun perus- ja sivuaineopintoja pystyi tekemään avoimessa ilta- ja verkko-opintoina, mutta sitten tuli tenkkapoo. Jäin opintovapaalle, tosin satuin sairastelemaan sen aikana niin paljon, että osa meni hukkaan. Sitten tuli vauva ja toinenkin, ja jatkoin opinnot loppuun äitiyslomalla ja hoitovapaalla. Sekä pienten lasten kanssa opiskelleena että työn ohessa opiskelleena olen sitä mieltä, että lasten kanssa opiskelu on huomattavasti helpompaa kuin työn ohessa silloin, kun kyse ei ole vuorotöistä jossa vuoroja saisi itse järjestellä. Kaikkien kolmen yhdistäminen onnistuisi mielestäni vain jos työt olisivat epäsäännöllisiä satunnaistöitä tai osa-aikatöitä.

Vierailija
8/12 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 3,5 vuotias lapsi, teen 6 h työpäivää ja opiskelen yliopistossa. Opinnot on prioriteetissä viimeisenä ja siitä mennään mistä aita on matalin. Kannattaa hankki kavereita opiskelupiireistä, jotta saat luentomatskuja ja voit keskustella kurssien sisällöstä ym. Työasioista on pystyttävä irtaantumaan heti kun työpaikalta lähtee, joten työasioista ei passaa stressata. Sairastumiset ym aiheuttaa myös aikatauluongelmia.

Vierailija
9/12 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu. mies hoitaa lapset ja kodin iltaisin ja viikonloppuisin. Ei tartte opiskella yöllä!

Kaverilla juuri tällainen tilanne.  Töissä opena, opiskelut viittä vaille valmiit, ja lapsia 7.

Vierailija
10/12 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kokemuksella: kaksi noista onnistuu järkevästi yhtä aikaa, kolme ei, jos ei halua menettää järkeään (ja kaikkia yöuniaan - toki näitä superäitejäkin näkyy, mutta itse en jaksanut). Suosittelen minäkin opintovapaata, tai ainakin erittäin hidasta opiskelutahtia.

Vierailija
11/12 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kannattaa kysyä, tulisiko työnantaja vastaan, niin että saisit käyttää osan työaikaasi opiskeluun. t. 8.

Vierailija
12/12 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tämän syksyn opiskellut ja käynyt töissä samaan aikaan. Voin sanoa, että en ole ollut varmaan stressaantuneempi ikinä. Eniten ajan puute näkyy ehkä siinä, että joskus en kerkeä tiskaamaan/siivoamaan päiväkausiin ja näky on sen mukainen.