Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toipua työkuntoiseksi vauva-ajasta?

Vierailija
22.09.2020 |

Lapsi täytti juuri kaksi, ja vieläkään en ole saanut nukkua yhtään kokonaista yötä. Vauva-aika meni niin, että vauva herätti jopa 10 kertaa yössä, nyt lapsi herättää enää pari kertaa joka yö. En saa koskaan heti uudelleen unta, joten unitunnit jää välillä todella vähäisiksi. Päiväunia en ole koskaan osannut nukkua vaikka yrittäisin, nukahdan kyllä, mutta niistä seuraa että en sitten nuku yöllä sitäkään vähää mitä nyt saisin lapsen heräämisiltä nukuttua.

En oikein muista asioita, on jatkuva aivosumu ja tuntuu että olen ihan pihalla ja hidas ja sotken vain kaiken, koska ajatus ei käy kirkkaana koskaan. En ole millään tavalla työkuntoinen, työni on aika vaativaa ja kiireistä, mutta nyt en selviäisi edes jostain yksinkertaisesta hyllytyshommasta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa eikö sillä ole toista vanhempaa??

Vierailija
2/4 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä isä?

Me alettiin tehdä hotelliviikonloppuja. Lapset oli mukana mutta silti nukuimme paremmin kuin kotona. Aamiainen huoneeseen ja ulkoilua muualla kuin kotinurkilla.

Kerran kuussa. Auttoi ihan hirveästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein häikäilettömästi niin, että laitoin yli 1,5v puolipäivähoitoon, kunnes aloitan töissä kolmen kuukauden päästä. Ihan vain siksi, koska olen TODELLAKIN ansainnut palautua.

Vierailija
4/4 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ota "lomaa" jonkin aikaa, että voit palautua. Eli lapsi hoitoon ja itse olet kotona. Voit sitten levätä ja nukkua päivällä.

Meillä on vähän sama meininki. Lapset ovat repineet mieleni kappaleiksi. En todellakaan kykenisi töihin, ainakaan mihinkään monimutkaiseen. Muistini on aivan järkyttävän huono, samoin keskittymiskykyni. Tuntuu, että koko ajattelu on mennyt jotenkin rikkonaiseksi ja sekavaksi. Kun ei ikinä saa keskittyä rauhassa mihinkään, ei siihen pysty enää sittenkään, kun siihen olisi aikaa. Miten ihmeessä tällaisessa tilassa pystyy töihin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi