Mua niin ärsyttää äitini nöyristely!
Äiti osti work-valaisimen, soitti minulle ja hehkutti sitä, oli todella iloinen ja minä intoilin mukana. Kunnes se tuli: "jokuhan voi ajetella, että mitä tommosella tekee.."
Äiti teetti keittiöremontin, jota taasen intoili minulle. Ja eipä aikaakaan kun:
"Jokuhan vois miettiä et miks se tollaiset kaapit laittoi, mä en välitä, teen just semmosen kuin haluan, ja sit vois miettiä et miks vanhempi ihminen pistää tuollaisen jääkaapin, minä en välitä.."
Äiti kävi kampaamossa
" Jokuhan vois ajatella, et miten toikin vielä hiuksia laittaa"
Ja IHAN KAIKKEEN, AINA, joku vois ajatella mutta MITÄ VÄLIÄ?
Argh!
Jos hänelle tuosta sanoo ettei tarvitse nöyristellä tai miettiä mitä muut on mieltä vaan elää vaan omaa elämäänsä, hän alkaa itkeä.
Ihanko tosi?
Äidilleni ei muutenkaan voi sanoa yhtään mitään negatiivistä kun aina alkaa vain itkeä. Siis jos minä sanon että joo oli teininä aika vaikeaa (tässä hän alkaa itkeä ja leikkiä marttyyria) eikä edes kuuntele mitä olin sanomassa. "Parhaani oon tehny, nyt sanot huonoksi äidiksi buuhuu"
EN SANO, olin sanomassa että olis varmaan pitänyt lukea sitä matikkaa enempi että olis itsekin päässyt helpommalla.
Mitä ihmetgä hälle voi sanoa? Mistä tämä johtuu?
t. Yksi joka on kyllästynyt itkettämään äitiään
Kommentit (2)
Anoppi on juuri samanlainen ja on todella raskasta kun ei tiedä mitä uskaltaa sanoa ja millä sävyllä koska sitten sitä itketään kuinka "mikään ei kelpaa vaikka kaikkensa tehnyt".
Mitä jos lakkaisit neuvomasta ja opastamasta ja moittimasta äitiäsi, kehuisit van, että on hieno lamppu, tuli hyvä keittiö, kaunis tukka. Älä kommentoi mitenkään mitään epäilyjä.
Äitisi on oikeasti tehnyt kaikki nuo jutut jo. Hän ei oikeasti ole jäänyt sen vangiksi, mitä muut miettivät. Hän kuitenkin haluaisi sinultaKIN kuulla, että hänellä ON OIKEUS tehdä noita juttuja - ei vain sitä, että ei muiden mielipiteistä tarvitse välittää, vaan sen, että SINUN mielestäsi hänellä on oikeus niihin. Sinä et ole yleisesti ottaen muut. Sinä olet hänelle tärkeä. Siksi sinun pitää sanoa hänelle että sinun mielestäsi kaikki on ookoo. Ja sano se ihan suoraan, niillä sanoilla: "Aiti, tietenkin sinulla on oikeus toimivaan keittiöön ja kauniiseen tukkaan."