Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka varovasti talvivauvan kanssa pitää aloittaa ulkoilu?

Vierailija
22.11.2013 |

Vauvalla ikää reilu kuukausi. Kuinka varovasti pitää hänen kanssaan ulkoilu aloittaa? Ei ole käynyt vielä ulkona. Kerran autoon viety ja sieltä sisälle. :)

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiraukka.

Vierailija
2/15 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lapsi raukka? Tilanne ei ole ollut sellainen, että lasta olisi ulos voinut viedä. Täällä oli aamulla pakkasta 6 astetta, kyllä se jo talvea on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaunuilin synnäriltä kotiin tammivau an kanssa, pukemiskysymys tämä. ain on.

Vierailija
4/15 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kuukaudenko on ollut jo pakkasta? Kyllä ne vauvatkin saa pakkasella ulkoilla. Etenkin, kun nyt ei puhuta järin suurista pakkasasteista vielä.

Vierailija
5/15 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 12:20"]

Mitä lapsi raukka? Tilanne ei ole ollut sellainen, että lasta olisi ulos voinut viedä. Täällä oli aamulla pakkasta 6 astetta, kyllä se jo talvea on.

[/quote]

Yhä edelleen, tilanne se, ettei lasta ole ulos voinut viedä. Nyt vasta pystyy ulkoilut aloittaa.
ap

Vierailija
6/15 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jostain syystä niin erityinen tilanne, että on kielletty vauvaa viemästä ulos, niin luulisi että olisi kerrottu myös ohjeet ulkoiluun. Kun ei kai erityistilanne lakkaa hetkessä. Esim. jos vauva ollut jotenkin kipeä, niin eikö siitä yleensä pikkuhiljaa parannuta eikä yhdessä yössä. Soita neuvolaan! Itse olen kyllä kahta tammivauvaa pitänyt menossa mukana ihan normaalisti. Vaatetta päälle vaan, ei se lumituisku ja tuuli vaunuihin tai kantoliinaan mene samalla lailla kun omaan naamaan!

Vierailija
7/15 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauva on saanut normaalisti painoa niin sillä on jo rasvakudosta ja sitä ruskeaa rasvaa joka auttaa lämmönsäätelyssä. 

Tulmmoinn nyytti ei silti paljon lämpöä itse tuita joten reilusti päälle esim villahaalari+toppahaalari jos on yli 5 astetta pakkasta. Sitten vaikka puol tuntia ekalla kerralla ja seuraavana päivänä vähän pidempään.

Vierailija
8/15 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalapseni syntyi keskellä 20 asteen pakkasia. Ohjeista olin lukenut, että aloitetaan ulkoilut kymmenestä minuutista. Kyselin sitten neuvolasta, että miten tämä oikein onnistuu, kun kauppaankin on jo sen mittainen matka. nauramatta kysymykselleni (oli varmaan tavannut aiemminkin ylihuolehtivia esikoisen äitejä) sanoi, että ihan hyvin voi mennä takaisinkin sieltä kaupasta.

Aloita 10 minuutista ja lisää vaikka 3-5 minuuttia ulkoiluun joka päivä.

Vierailija
9/15 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tammikuussa syntynyt vauva oli jo ulkona alle vkon ikäisenä, vaikka pakkasta oli 20 astetta. ei se siitä pilalle mene. tarpeeksi (ei liikaa) vaatetta ja peittoa päälle. vaunuissa on todella lämmin.

Vierailija
10/15 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kakkonen syntyi tammi-helmikuun vaihteessa ja oli -30C pakkaset. Pidettiin ekat 3-4vko sisällä, toki vietiin autoon tms., mutta ei varsinaisesti ulkoiltu. Kärryttelemään alettiin tosiaan 3-4vko ikäisenä, koska vanhemman lapsen kanssa täytyi mennä ulos ja isän isyysloma loppui. Pakkasia oli tuolloin n. -25C - -15C. Kärryihin vaan lämpöisesti päälle ja harsoa siihen aukon kohdalle, niin hyvin pärjäsi.

Vierailija
11/15 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietääkö kukaan?

Vierailija
12/15 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) vauvasi ei ole talvivauva

B) vielä ei ole talvi

eli ihan reippaasti/normaalisti voitte ulkoilut aloittaa.

Vierailija
13/15 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko Utsjoella? Siellähän oli aamulla Yle:n mukaan pakkasta 12 astetta.

Tällä Turussa on tällä hetkellä +6 astetta.

Vierailija
14/15 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitte voinut aloittaa ulkoilut jo viikkoja sitten. Nyt vaan reippaasti, että vauvakin saa raitista ilmaa.

Vierailija
15/15 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvänen aika sentään. Nyt ulkoilemaan, ja jos mahdollista, niin päiväunetkin ulkona, siis jos on sopiva paikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme