Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukautisten jälkeen kasvu

Mulla on huono tuuri
22.09.2020 |

Olen 12v. Mulla alkoi kuukautiset toukokuussa 2020 olin silloin 150cm kasvaanko viellä paljon? Vastatkaa pliis, koska haluan tietää kasvanko viellä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi 12v menkat ja kasvoin 18 vuotiaana vielä pari senttiä. Mutta siis kasvoin 12v jälkeen 20cm pituutta, eli ei se lakkaa.

Vierailija
2/13 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, että vastasit. Mun isä on 173cm ja äiti 156cm niin paljonko mä kasvan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että kasvat isääskin pidemmäksi. Tai sitten noiden välille jäät.

Mä oon isäänikin pitempi.

Se on aika lailla arpapeliä eikä pituudella ole mitään väliä vaan miten kannat pituutesi :)

Vierailija
4/13 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituuskasvun päättyminen on yksilöllistä, eikä se välttämättä kuukautisten alkamiseen lopu. Varsinkin jos menkat alkaa nuorempana, pituutta saattaa tulla enemmän vielä menkkojen alkamisen jälkeenkin. Mun tyttö taisi kasvaa vajaa 10 cm, mutta hänellä menkat alkoi 13,5-vuotiaana ja oli jo siinä vaiheessa lähellä 170 cm pituutta.

Vierailija
5/13 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten pituuskasvu yleensä tyhertyy siinä 2 vuoden paikkeilla kuukautisten alkamisesta, kun luut ovat luutuneet. Sen jälkeen pituutta voi saada pari senttiä esim. ryhtiä parantamalla, mutta ei oikein muuten.

Vierailija
6/13 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista.

Vierailija
7/13 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten pituuskasvu yleensä tyhertyy siinä 2 vuoden paikkeilla kuukautisten alkamisesta, kun luut ovat luutuneet. Sen jälkeen pituutta voi saada pari senttiä esim. ryhtiä parantamalla, mutta ei oikein muuten.

Riippuu ihmisestä.

Vierailija
8/13 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri nytten 153,4cm kasvanko viellä 10cm ta 15cm

Vierailija
9/13 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen juuri nytten 153,4cm kasvanko viellä 10cm ta 15cm

Voi olla, ettet kasva yhtään ja yhtä hyvin voit kasvaa paljonkin. Ei sitä voi oikeasti tietää. Ei edes vanhempien pituuksien perusteella (oma tyttäreni on 178 cm, minä 161 cm ja isänsä 178 cm eli tytär on kasvanut pidemmäksi kuin vanhempien pituuden perustella "piti").

Vierailija
10/13 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ennustettiin 168 cm pitkää. Rintani alkoivat kehittyä jo eka-tokaluokalla ja kuukautiseni alkoivat kun olin juuri täyttänyt 10 v.  Olin tuolloin noin 152 cm. Jäin 154 cm mittaiseksi, eli pituusennuste meni lähes 15 cm metsään. Olen 11 cm äitiäni lyhyempi.

Minulle tehtiin luustoiän mittaus, joka osoitti, että en enää kasva. Lääkäri sanoi, että yleensä kuukautisten alkamisen jälkeen ei kasva kuin korkeintaan pari senttiä. Tästä syystä joidenkin murrosiän alkamista viivytetään hormonein, jotta pituuskasvu ei kärsisi. Jos minulla on joskus tytär, aion ehdottomasti selvittää tätä asiaa. Oli rankkaa kuulla ala-asteella ihan kersana, että tämä oli nyt tässä. V***tti silloin jäädä näin lyhyeksi, ja v***ttaa edelleen. 

Vierailija
11/13 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus itken kun puhutaan siitä, että ei kasvaa enään

Vierailija
12/13 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ennustettiin 170cm pituutta ja olin siis sen pituinen kun menkat alkoi. Kasvoin 14cm sen jälkeen.

Se on arpa peliä.

Vierailija
13/13 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin, että vanhempien pituuksien perusteella kasvaat ja mulla ei vielä sanottu paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi